فرش پرنده را فراموش کنید، تاکسی‌های پروازی دارند می‌آیند

پیش بینی می شود تا سال 2025 تاکسی‌های عمود پرواز و عمود فرود به صورت تجاری وارد بازار شده و در آسمان شهرهای پر ترافیک به حمل و نقل مردم بپردازند.
سه‌شنبه، 27 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
فرش پرنده را فراموش کنید، تاکسی‌های پروازی دارند می‌آیند
توضیح تصویر: کارشناسان انتظار دارند تاکسی های پروازی که یک مدل از آنها در اینجا معرفی شده است تا سال 2025 به آسمان ها برسند.
 
ما همه وقتی در ترافیک گیر افتاده ایم، این رؤیا را دیده ایم که قادر هستیم بلند شویم و به صورت عمودی بر فراز قفل ترافیکی به پرواز درآییم.
 
به گفته کارشناسانی که این هفته در جنوب جشنواره جنوب غربی در آستین، تگزاس، تجمع کردند محتمل است، با تاکسی های پروازی که انتظار می رود تا سال 2025 به آسمان برسند، به زودی این اتفاق رخ دهد.
 
مایکل تاکر، معاون اجرایی در زمینه فناوری و نوآوری در بل، گفت: "مردم در طول چندین دهه بر روی کاغذ در مورد آن رؤیا پردازی کرده اند، و اکنون فناوری آن در اینجا است." "تنها سوال این است که چکار می خواهیم با آن بکنیم."
 
تاکر گفت، شرکت او به برنامه اوبر و چندین شرکت هواپیمایی، از جمله Safran فرانسه، برای ایجاد ناوگان تاکسی های پروازی که وسایل نقلیه عمود پرواز و عمود فرود (VTOL) نامگذاری شده اند، پیوست.
 
Nexus، که نامی است که به این هواپیمای الکتریکی هیبریدی داده شده است، در ماه ژانویه در نمایشگاه وسایل الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس عرضه شد. ما همه وقتی در ترافیک گیر افتاده ایم، این رؤیا را دیده ایم که قادر هستیم بلند شویم و به صورت عمودی بر فراز قفل ترافیکی به پرواز درآییم. بین 20 تا 30 شرکت دیگر در حال کار بر روی مفاهیم مشابه هستند، از جمله استارت آپ ها و یا شرکت های بزرگی مانند ایرباس، که اخیرا هواپیمای الکتریکی خود را به نام ایرباس شهری ارائه داد.
 
اوبر قصد دارد تاکسی های هوایی خود را برای اولین بار در لس آنجلس و دالاس، دو شهر بزرگ آمریکایی پر ترافیک، راه اندازی کند.
 
وقتی از تاکر در مورد استفاده از هلی کوپتر ها به عنوان یک جایگزین سؤال شد، او گفت که تاکسی ها آرام تر و از لحاظ مالی مقرون به صرفه ترند.
 
وی گفت: "سر و صدا باید با سر و صدای پس زمینه شهر همخوانی داشته باشد."
 
او پیش بینی کرد که این وسایل نقلیه می توانند در حدود سال 2025 به طور تجاری مورد استفاده قرار گیرند.
 
او گفت: "این جایگزین حمل و نقل زمینی نمی شود، بلکه آن را در بعد دیگری تقویت خواهد کرد." "و قرار نیست در یک شب هزاران هواپیما به پرواز در آید".
 
"بلکه در چند شهر چند ده تا از آنها خواهد بود ... در ابتدا از هلیپَدها و مسیرهای هلیکوپتر استفاده خواهند کرد."
 
مدیران بل گفتند هواپیماهای بدون سرنشینِ حمل کالاهایی مانند محصولات اورژانس پزشکی، باید قبل از تاکسی هایی که محدودیتهای اعمال شده بر روی هواپیماها بر آنها اعمال شده، به آسمان پرتاب شوند.
 
او گفت: "حمل و نقل کالا از نظر ایمنی و قابل قبول بودن، دربایست های کمتری در مقایسه با حمل و نقل مردم دارد."
 
یکی از بزرگترین مانع های تکنولوژیکی در خودروهای پرنده که لازم است بر آن غلبه کرد باتری است: اکثر نمونه های اولیه طراحی شده با استفاده از پیش رانش الکتریکی و باتری ها در حال حاضر قدرت کافی برای پرواز یک خودرو را برای یک فاصله طولانی ندارند.

جیوان شین، مدیر ارشد ماموریت تحقیقات هوایی در ناسا، گفت: اگر چه 2025 به نظر می رسد که یک تاریخ معقول برای راه اندازی محدود وسایل نقلیه پروازی باشد، با این حال طول می کشد تا این بازار به طور کامل گسترش یابد.
 
او گفت: "برای این که این بازار واقعا شکوفا شود ... من فکر می کنم که ما واقعا باید بازار را در مقیاسی کافی بالغ کنیم و این ممکن است یک دهه طول بکشد".
 
همچنین، کارشناسان می گویند، قبل از آن که پرواز وسایل نقلیه چراغ سبز بگیرد، چندین مانع باید برطرف شود.
 

یک بعد سوم

شیویکا سهدِو از شرکت مشاور مک کینزی گفت شما باید ببینید "آیا واقعا می توانید این وسیله نقلیه را در یک فضای شهری، بدون داشتن خط دید بصری روی مردم با وجود ساختمان ها، تست کنید"
 
فرش پرنده را فراموش کنید، تاکسی‌های پروازی دارند می‌آیند

توضیح تصویر: یکی از بزرگترین مانع های تکنولوژیکی در خودروهای پرنده که لازم است بر آن غلبه کرد باتری است: اکثر نمونه های اولیه طراحی شده با استفاده از پیش رانش الکتریکی و باتری ها در حال حاضر قدرت کافی برای پرواز یک خودرو را برای یک فاصله طولانی ندارند.
 
با این حال، کارشناسان صنعت در مورد این تکنولوژی جدید خوشبین هستند.   یکی از بزرگترین مانع های تکنولوژیکی در خودروهای پرنده که لازم است بر آن غلبه کرد باتری است. انجمن صنعت هوافضا (AIA) در گزارشی تحت عنوان "Vision 2050" که در SXSW ارائه شده است، پیش بینی می کند که تا سال 2050 استفاده از تاکسی های پروازی و دیگر هواپیماهای بدون سرنشین مستقل، به طور عمده به لطف هوش مصنوعی، گسترده خواهد شد.
 
اسکات درنان، مدیر نوآوری در بل، گفت: "برای من، هوش مصنوعی در هوا آسان تر است." "مقدار زیادی جا در آن بالا وجود دارد، ما بعد سومی برای مانور در آنجا داریم."
 
وی افزود: "در آن بالا هرج و مرجی غرب وحشی وجود ندارد." "من فکر می کنم قوانین آسمان بیشتر از قوانین جاده تعریف شده است."
 
آنیل ناندوری، نایب رییس گروه هواپیماهای بدون سرنشین در اینتل، گفت یکی دیگر از مزایای خودروهای پروازی جی پی اس آنهاست.
 
او گفت: "امروزه دقت جی پی اس کمتر از دو متر است." "برای وسایل نقلیه زمینی، این دقت کمتر از آن چیزی است که نیاز دارید، اما هنگامی که به بعد سوم برسید، کافی است."
 
برای آنهایی که هنوز در مورد رانندگی در آسمان ها شک و تردید دارند، خبرنگار تکنولوژی، آرتی شهانی، فقط این را می‌گوید: "اگر 10 سال پیش به من می گفتید که من چیزی را به نام app باز خواهم کرد که سفارش خودرویی را که توسط یک غریبه رانده می شود برای مادرم که  3000 مایل دورتر زندگی می کند بدهم، می گفتم شما دیوانه شده اید!"
 
"و در واقع، این همان چیزی است که من اکنون همواره برای او انجام می دهم".
 
بل هلیکوپتر برنامه هایی برای تاکسی های هوایی ارائه می دهد اما چه زمانی آنها، پر انرژی در اطراف به حرکت در می آیند؟
 
تصور کنید که از فورت ورث به فریسکو فقط در عرض چند دقیقه پرواز می کنید.
 
منبع:  سایت TechXplore


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.