معرفی کتاب «کلیدهای آرام کردن کودک ناآرام»

کتاب «کلیدهای آرام کردن کودک ناآرام» به قلم ویلیام سیرز، پزشک متخصص اطفال، و ترجمه ربابه مرتضوی توسط انتشارات صابرین منتشر شده است. این کتاب یک جلد از مجموعه کتاب­ های «کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان» است که به روش­ ها و مشکلات تربیتی کودکان و نوجوانان تا سنین بلوغ می ­پردازد. این مجموعه علاوه بر پشتوانه علمی و معتبر خود، از زبانی ساده برای توضیح مطالب و انتقال آن­ها به خوانندگان، استفاده می­ کند که برای عموم مادران و پدران جوان قابل استفاده خواهد بود.
دوشنبه، 23 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حدیثه اسفندیار
موارد بیشتر برای شما
معرفی کتاب «کلیدهای آرام کردن کودک ناآرام»

مقدمه

کتاب­ های مجموعه انتشارات صابرین، علی­رغم ارتباط موضوعی، هرکدام از نظر مطلب مستقل هستند؛ درواقع، همه آن­ها به روش‌ها و مشکلات تربیتی کودکان و نوجوانان تا سنین بلوغ می‌پردازد. روش نویسندگان کتاب‌ها، آموزش شیوه‌های عملی به والدین است. در نتیجه، هر کتاب از فصل‌های متعددی تشکیل شده است که هر فصل به توضیح یک روش کلیدی می‌پردازد. در کتاب «کلیدهای آرام کردن کودک ناآرام»، رهنمودهایی برای والدینی که باید با جزئیات رشد کودکان در دنیای معاصر مواجه شوند، ارائه شده است. در این کتاب، ویلیام سیرز، یک پزشک متخصص اطفال، مشکل کودکان ناآرام را به طور ریشه‌ای بررسی می‌کند، رایج‌ترین علل آن را مورد توجه قرار داده و راه‌حل‌های موثری پیشنهاد می‌دهد. امروزه بزرگ کردن کودک، متفاوت و در پاره‌ای موارد مشکل‌تر از گذشته است؛ درواقع مجموعه کتاب­ های «کلیدهای تربیت کودکان» پاسخی است به مشکلات امروز زوج‌های جوان. این کتاب به قلم ویلیام سیرز، پزشک متخصص اطفال، و ترجمه ربابه مرتضوی منتشر شده است.

معرفی کتاب کلیدهای آرام کردن کودک ناآرام

ساعت خواب و استراحت کودک دلبند شما فرا رسیده است. تصمیم می­ گیرید او را به رختخواب برده و بخوابانید. توجه داشته باشید، هیچ کودکی را با توسل به زور نمی­ توان وادار به خوابیدن کرد، بلکه بهترین روش این است که شرایط و محیط را به نحوی آماده سازید که کودکتان با میل و درکمال آرامش به خواب رود. اجازه ندهید کودکتان مدتی طولانی گریه کند و سپس درحالتی بغض آلود به خواب رود.

در این کتاب نویسنده راه­ حل­های کلیدی در اختیار شما می­ گذارد تا بتوانید فرزندتان را به ­موقع بخوابانید و مطمئن باشید که او درکمال آرامش و آسایش برای مدتی طولانی استراحت خواهد کرد. وسیله مورد نظر وی برای آرام نگه داشتن کودک در طول شب این است که به کودکان بیاموزیم که خواب شب بسیار لذت­ بخش است و هرگز نباید از خوابیدن واهمه داشته باشند.

کودک بهانه­ جو برای پدر و مادر می ­تواند بهترین یا بدترین فرزند باشد. هدف از نگارش این کتاب این است که به شما آموزش دهیم در کنار فرزند بهانه­ جوی خود احساس آرامش کنید و بهترین وضع ممکن را داشته باشید.

بهانه‌جویی در کودکانِ بهانه‌جو و کم‌خواب، که در این کتاب آنها را کودکانِ پُرنیاز می ­نامند ، ذاتی است و والدین در ایجاد این صفت نقشی ندارند. بعضی نوزادان به طور طبیعی و ذاتی بهانه‌جو و کم‌خواب هستند و دلیل بهانه‌جویی‌شان ناتوانی والدین در تربیت آنها نیست. بعضی از کودکان به سهولت آرام می‌شوند و به خواب می‌روند و برخی دیگر به آسانی نمی‌توانند خود را با دنیای خارج از رحم مادر منطبق سازند و برای آرام نمودن و خوابانیدن آنها باید روش‌های مختلفی را آزمایش کرد.

کتاب حاضر شامل 35 فصل است که فصل­ های اولیه کتاب به مشخصات کودک پرنیاز، علل طبی ناآرامی و کولیک [1] در نوزادان و روش­ های تسکین نوزادان کولیکی می­ پردازد. فصول میانی کتاب به الگوهای منحصربه فرد خوابیدن اطفال و تفاوت آن با نحوه خواب بزرگسالان و همچنین تنظیم عادات صحیح مربوط به خواب کودکان می­ پردازد. در فصل­ های نهایی کتاب به موضوع برخورد با مشکلات خواب و اختلالات خواب ازجمله بی­ خوابی، کابوس­ های شبانه، ترس ­های شبانه و شب ادراری پرداخته می­ شود.

روش ­های کلیدی پیشنهادی این کتاب ابزاری است در دست شما تا با آن­ها بتوانید به فرزندتان کمک کنید کمتر بهانه­ جویی کند و بهتر و راحت­تر بخوابد. هدف از نگارش این کتاب این است که به تمامی افراد خانواده کمک کنیم تا شب­ ها را با آرامش به صبح برسانند.

پی نوشت:
1. کولیک دردی شدید و ناگهانی در ناحیه شکم نوزاد است؛ کودک مبتلا به کولیک مرتبا از درد فریاد می­ زند و پاهایش را به داخل شکم نفخ­ کرده­ اش جمع می ­کند، و پس از تسکین درد معمولا به خواب عمیقی فرو می ­رود.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما