برنامه ریزی برای جمع آوری کمک های مردم در امور خیر

برنامه ریزی برای جمع آوری کمک های مردم در امور خیر در این مقاله برای شما به صورت دقیق و با راهکارهای عملی بررسی شده است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و همچنین اطلاع از نحوه اقدام عملی در این خصوص می توانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 22 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
برنامه ریزی برای جمع آوری کمک های مردم در امور خیر
برنامه ریزی برای جمع آوری کمک های مردم در امور خیر در این مطلب برای شما به صورت مرحله به مرحله بیان خواهد شد. شما بر اساس هدف از جمع آوری باید برای مدیریت و برنامه ریزی این کمک ها اقدام کنید. در این موضوع شما باید بدانید که این مدیریت هم در میزان جمع آوری کمک ها و هم در شکل مدیریت و هزینه آن ها در راه هدف مشخص شما برای کمک به جایی و یا قشری از جامعه، تاثیر فراوانی دارد. 
 
در این مقاله قصد داریم تا برترین نکات را در خصوص جمع آوری کمک های مردم در امور خیر برای شما بیان کنیم. این موارد تماما تجربی بوده و در سازمان ها و پویش های خیریه به صورت تجربی امتحان شده اند و به عنوان موارد موفق در این حوزه شناخته می شوند. اصل مهم در این برنامه ریزی و مدیریت و موارد مرتبط به آن، افزایش منابع مالی و درآمد است که می تواند باعث شود تا خیریه شما دارای شرایط بهتری از نظر کمک به دیگران باشد. برای کسب اطلاعات دقیق در این مورد با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. 


برنامه ریزی برای جمع آوری کمک های مردم در امور خیر

به طور کلی، منظور از مدیریت و برنامه ریزی در امور خیریه، بیشتر اجرای راهکارهایی برای افزایش دریافتی های مالی برای کمک به دیگران از سوی مردم است. برای این منظور شما می توانید از روش های مختلفی برای افزایش دریافتی ها استفاده کنید. البته شما نمی توانید به تنهایی روی دارایی شخصی خود حساب کنید، زیرا خیریه ها معمولا به دلایل مختلف قشر بزرگی از جامعه را به صورت کامل پوشش می دهند. در چنین شرایطی در صورت تامین شخصی با مشکل مواجه خواهید شد. اما در صورتی که از اصول و راهکارهایی مشابه آنچه در این مقاله برای شما بیان می شود، استفاده کنید؛ قطعا دریافتی های بیشتر و برنامه ریزی های بهتری خواهید داشت. ابتدا بیایید کمی در خصوص جمع آوری کمک های مردم در امور خیر صحبت کنیم. 


برنامه ریزی بر اساس چه عواملی برای خیریه ها صورت می گیرد؟ 

شما باید جمع آوری کمک های مردم در امور خیریه را بر اساس عوامل مختلفی انجام داده و تنظیم کنید. یکی از مهم ترین عواملی که شما باید در برنامه ریزی ها به آن توجه ویژه داشته باشید، گروه هدف و محلی است که می خواهید کمک های جمع آوری شده را به آن ها اختصاص دهید. برای مثال بیماران و کودکانی که به بیماری پروانه ای مبتلا هستند با بیماران و کودکانی که به سرطان مبتلا هستند، در هزینه ها تفاوت دارند. شما باید بر اساس هزینه هایی که قصد دارید از گروه مورد نظر، آن ها را پوشش دهید، محاسبه کرده و بدانید که برای هر تعداد افراد تحت پوشش، چه مقدار پول نیاز است. 

 برنامه ریزی برای جمع آوری کمک های مردم در امور خیر


4 مورد از برترین راهکارهای عملی در برنامه ریزی برای جمع آوری کمک ها در خیریه ها 

برنامه ریزی برای جمع آوری کمک های مردم در امور خیر همانطور که گفته شد باید بر اساس اصولی مشخص و امتحان شده انجام شود تا دریافتی های بیشتری به خیریه شما برسد. در این قسمت از مقاله چند مورد از مهم ترین نکات در خصوص راهکارهای عملی تجربی برای مدیریت و برنامه ریزی برای کمک ها بیان شده است. 

•بسترهای مختلف را برای دریافت فراهم کنید: یکی از موارد مهمی که در جمع آوری کمک های مردم در امور خیر بیشتر به چشم می آید، این است که شما باید برای خیریه و پویش مورد نظر خود، راه های مختلف دریافت هزینه ها را به روش های اینترنتی و ... پیش بینی کنید تا در تمامی انواع شکل های ارسال کمک ها بتوانید دریافت داشته باشید. شما باید روش های آنلاین و اینترنتی را با توجه به گسترش و توسعه آن ها به دقت زیر نظر داشته باشید. برای مثال یکی از اپلیکیشن های پرداخت آنلاین مربوط به کدهای دستوری، امروزه با همکاری با بیش از 10 خیریه در ایران، امکان انتقال وجوه مختلف را به صورت اینترنتی فراهم کرده است. 

•سعی کنید با کمک کنندگان دیدار کنید و با آن ها صحبت داشته باشید: یکی دیگر از مهم ترین موارد در جمع آوری کمک های مردم در امور خیر، ملاقات با خیرین است. خیرین و افرادی که به خیریه شما کمک می کنند، مطمئنا بازهم توانایی انجام این کمک ها را خواهند داشت. شما می توانید با اقداماتی ساده و البته بدون هزینه خاصی این افراد را به عنوان خیرین ثابت مجموعه خود حفظ کنید. شما در صحبت با این افراد همواره باید آن ها را افرادی سخاوتمند بخوانید و البته به صورت دوره ای و با استفاده از روش های مختلف، تاثیر حضور آن ها در این فرآیند را به آن ها اثبات کرده و نشان دهید. این مورد می تواند در کمک های بعدی و تشویق آن ها نیز تاثیرگذار باشد. شما باید همواره با این گروه از افراد ادبیاتی شامل تشکر و احترام داشته باشید و نظرات و پیشنهادات آن ها را شنیده و به کار بگیرید. 

•جشنواره ها و رویداد های مختلف را جدی بگیرید: یکی از روش های معمول برای جمع آوری کمک های مردم در امور خیر و افزایش دریافتی ها، شرکت در جشنواره ها و رویدادهای مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و... است. شما در این رویدادها می توانید با استفاده از پتانسیل افراد شناخته شده و مشهور یا همان سلبریتی ها و به واسطه محبوبیت و مقبولیتی که دارند، کمک های زیادی را جمع آوری کنید. در این جشنواره ها و رویداد ها می توانید با بکارگیری خلاقیت بیشتر و دعوت از کسب و کارهایی مانند فست فود ها و یا رستوران ها، جذابیت را به برنامه های خود اضافه کنید. البته این مورد می تواند به نفع آن ها نیز باشد. 

•از شبکه های اجتماعی و پویش ها با هشتگ غافل نشوید! از دیگر موارد مهم و تاثیر گذار جمع آوری کمک های مردم در امور خیر می توان به شبکه های اجتماعی و کمپین ها اشاره کرد. در ایران کمپین هایی در فضای مجازی راه افتاده است که توانسته است مقادیر قابل توجهی پول به همراه آثار هنری ارزشمند را به خیریه ها برساند. در راه اندازی و گسترش این کمپین ها، شما می توانید از سلبریتی ها کمک بگیرید و از آن ها بخواهید تا در شبکه های اجتماعی خود، شما را در این کمپین هدایت کنند.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.