آیا از نحوه مدیریت خیریه های مشهور دنیا اطلاع دارید؟

آیا از نحوه مدیریت خیریه های مشهور دنیا اطلاع دارید؟ در این مقاله به صورت دقیق و کامل روش های درآمد زایی برای مدیریت این سازمان ها را برای شما بررسی می کنیم. شما می توانید در ادامه این مقاله، اطلاعات دقیقی را در این خصوص کسب کنید.
دوشنبه، 20 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
آیا از نحوه مدیریت خیریه های مشهور دنیا اطلاع دارید؟
آیا از نحوه مدیریت خیریه های مشهور دنیا اطلاع دارید؟ در این مطلب قصد داریم تا به صورت دقیق و کامل در خصوص این موضوع برای شما صحبت کنیم. خیریه های مشهور در دنیا معمولا در زمینه های خاص و تخصصی کار می کنند و هرکدام در حیطه خود با تمامی موضوعات مرتبط سر و کار دارند.

در این مقاله قصد داریم که برای شما روشن کنیم که سازمان های خیریه جهانی از طریق چه ساز و کاری اداره می شوند؟ پول هایی که در آن ها برای امور خیریه در زمینه های مختلف هزینه می شود، از کجا می آید؟ تمام ابعاد مختلف مبهم این سوالات در این مطلب برای شما به صورت واضح روشن خواهد شد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.


انواع مختلف سازمان های خیریه

برای یافتن پاسخ این سوالات و دانستن نحوه مدیریت خیریه های معروف دنیا، ابتدا بهتر است با انواع مختلف سازمان های خیریه آشنا شویم. در دنیا به صورت معمول برای رسیدگی به نقاط ضعف و یا مشکلات برای هر زمینه به صورت تخصصی یک خیریه فعالیت می کند. انواع مختلف سازمان های خیریه عبارتند از:
  1. خیریه های محیط زیست: این سازمان ها به منظور تحقق تمامی اهدافی که در مسیر حفظ، توسعه و احیای محیط زیست باشد، گام بر میدارند. این سازمان های نیز به صورت تخصصی تر خود به دو گروه حفاظت و حمایت از محیط زیست و پارک ها و مراکز طبیعی تقسیم می شوند.
  2. خیریه های حیوانات: این گروه ها تمامی تلاش خود را برای حفظ و تکثیر گونه های حیوانی در معرض خطر می کنند.
  3. خیریه های بین المللی: این دسته از سازمان های خیریه شاید مهم ترین و البته مشهور ترین آن ها باشد. این سازمان ها به صورت غیردولتی و معمولا بین المللی هستند و در چندین کشور دنیا فعال هستند. سازمان های حمایت از کودکان و یا صلح و حقوق بشر و کمک های انسان دوستانه زیر مجموعه این گروه هستند.
  4. خیریه های سلامت: این دسته از سازمان های خیریه، بیماران خاص و همچنین تمامی فعالیت ها در جهت مبارزه با بیماری هایی مانند سرطان را تحت پوشش قرار می دهند. سازمان های حمایت از معلولین و ناتوانان نیز در این دسته قرار می گیرند.
  5. خیریه های علمی و آموزشی: این سازمان ها هرگونه فعالیت مرتبط با آموزش، دانشگاه و مدرسه را مورد حمایت قرار می دهند و در این مسیر به افراد نیازمند کمک می کنند. برخی از دانشگاه های معروف جهان، خیریه هستند!
  6. خیریه های فرهنگی و هنری: این دسته از نهادهای خیریه در دنیا به صورت کلی فعالیت های مربوط به حفظ آثار باستانی و تاریخی، کتاب، فرهنگ های خاص و آداب و رسوم مختلف را حمایت می کنند.

 آیا از نحوه مدیریت خیریه های مشهور دنیا اطلاع دارید؟


آیا از نحوه مدیریت خیریه های مشهور دنیا اطلاع دارید؟

پس از دانستن و آگاهی از انواع سازمان های خیریه جهانی، حال بیایید در خصوص نحوه مدیریت مراکز مشهور و بزرگ خیریه در جهان را بررسی کنیم. مدیریت خیریه ها معمولا به سبک و سیاق مختلف صورت می گیرد و بسته به نوع فعالیت و کمک های دریافتی از روش های مختلف، متفاوت است. در این مطلب ما، مهم ترین روش ها برای مشهور ترین نهادهای خیریه جهان برای اداره آن ها را بررسی می کنیم.

به صورت کلی، تمامی انواع سازمان های خیریه بر پایه کمک های اهدایی اداره می شوند. البته بر اساس نوع و شدت معضلات و مشکلات این مبالغ می تواند در زمان های مختلف تحت تاثیر قرار بگیرد. یعنی ممکن است بر اثر یک فاجعه قحطی در مقطعی از سال، سازمان های فعال در منطقه قحطی زده در آن برهه از زمان مبالغ قابل توجهی را دریافت و جمع آوری کنند. اما آیا شرایط برای دیگر مقاطع سال همینگونه است؟ خیر!

پس برای مدیریت خیریه های مشهور، افراد فعال و مدیران آن ها باید با اتخاذ روش هایی سعی کنند تا درآمد داشته و بتوانند سرپا بمانند تا ادامه خدمات نیکوکارانه آن ها تضمین شود. به صورت کلی پنج روش برای ایجاد منابع برای مدیریت سازمان های خیریه وجود دارد. در ادامه مطلب به این روش ها خواهیم پرداخت.


روش های دریافت منابع برای مدیریت خیریه های مشهور دنیا

  1. استفاده از داوطلبان: این مورد از تهیه منابع برای مدیریت خیریه ها، به دو صورت انجام می شود. حالت اول اسپانسرهای این مجموعه به صورت داوطلب است که مبالغی به سازمان کمک می کنند. شکل دوم کمک های داوطلبان به این سازمان ها، ساعات کاری است که در اختیار این سازمان ها هستند. یعنی بدون طلب هیچ مزدی، در موقعیت های شغلی این سازمان ها قرار می گیرند و کارها را انجام میدهند. 25 درصد از مردم آمریکا در این نوع از مشارکت همواره حاضر هستند. این سازمان ها برای این منظور همواره جذب داوطلب از سنین و مشاغل مختلف را آزاد می گذارند.
  2. رویداد ها، فستیوال ها و مراسمات ویژه: یکی دیگر از منابع تامین هزینه ها برای مدیریت خیریه های معروف دنیا، برگزاری جشن ها، فستیوال ها و یا مراسمات سالیانه است که البته دارای هزینه های زیادی برای این مراکز نیز هست. البته منافع این رویدادها به شکلی است که چندین برابر هزینه ها را به خیریه برمی گرداند. برای این منظور با حضور اشخاص مهم و معروف در این مراسمات، افراد زیادی حضور پیدا کرده و به صورت مستقیم به خیریه کمک می کنند. همچنین شرکت های مختلف مواد غذایی و... در این جشن ها اسپانسر خواهند شد. در جشن های برگزار شده برای این منظور، مبالغی نظیر 1 میلیون دلار نیز جمع آوری شده است. در این مراسمات برای بالا بردن جذابیت، از سلبریتی ها، خوانندگان و یا ورزشکاران مشهور و گروه های رقص نیز استفاده می شود.
  3. فروش محصولات: برخی از خیریه ها برای تامین هزینه های فعالیت های خود دست به فعالیت های تجاری و فروش محصولاتی خاص می زنند. برای مثال فروش نوع خاصی از بیسکویت یا پاپ کرن توانسته است برای برخی از خیریه ها درآمدی بالغ بر میلیون ها دلار داشته باشد که بسیار بیشتر از درآمدهای دریافتی ناشی از عضویت افراد داوطلب است. این مورد با توجه به حجم درآمدی که دارد، یکی از موثر ترین روش ها برای تامین هزینه برای مدیریت خیریه های مشهور دنیا است.
  4. تبلیغات: این روش از تامین هزینه برای مدیریت خیریه های بزرگ دنیا، معمولا روش هزینه بری است اما بازگشتی های خوبی دارد. تبلیغات و فرهنگ سازی می تواند افراد بیشتری را به سمت خیریه ها بکشاند.
اسپانسرینگ: در رویداد های مختلف ورزشی و یا با تیم های مختلف ورزشی شاید شما نیز دیده باشید که سازمان های بزرگ خیریه، اسپانسر می شوند. این خیریه ها برای این کار نه تنها هزینه ای نمی پردازند، بلکه از طریق مسابقات، رویداد و یا تیم ورزشی مذکور، درآمد های قابل توجهی کسب می کنند. برای مثال یونیسف برای چندین سال اسپانسر یکی از باشگاه های بزرگ فوتبال به نام بارسلونا بود.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.