چه زمانی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟

بی شک خدا در تمامی مراحل زندگی به افرادی که ازدواج می کنند و تشکیل زندگی می دهند کمک می کند ولی دو طرف نیز برای بهبود و حفاظت از آن زندگی باید تلاش کنند.
دوشنبه، 11 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
چه زمانی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟
آیا اصلا نیاز به مشاوره ازدواج و یا زوج درمانی دارید؟

زمانی که ازدواج می کنیم، بر این عقیده می باشیم که در حال به دست آوردن یک زندگی افسانه ای هستیم.

شما این مورد را درک کرده اید – ملاقات کردن با یک فردی، داشتن یک رابطه عاشقانه گرم، ازدواج کردن و نداشتن زندگی شاد در مراحل بعدی آن است! آن چیزی که زندگی های افسانه ای به شما نمی گویند، عبارت از این است که ایجاد و نگهداشتن رابطه مناسب نیاز به تلاش دارد.

بی شک خدا هم در تمامی مراحل زندگی به افرادی که ازدواج می کنند و تشکیل زندگی می دهند کمک می کند ولی این مستلزم تلاش دو طرف برای بهبود و حفاظت از آن زندگی است. تلاش از زوجین و برکت از خدا. در این بین مشاور نیاز است تا آموزش هایی را به همسران ارائه دهد.

در برخی مواقع، ما ابزارهای مناسبی برای مدیریت چالش های موجود در رابطه را در اختیار نداریم و در این مرحله است که مشاور (رابطه شما) نقش خودشان را ایفا می کنند.

منظور من از مشاور یا درمانگری می باشد که می تواند به شما کمک کند تا روش هایی جدید ارتباط برقرار کردن با همسرتان را یاد بگیرید.

سوالی که در این مقاله بررسی می شود، عبارت از این است که چه زمانی برای مراجعه به مشاوره ازدواج مناسب می باشد؟ در اینجا یک سری نکات و رفتارهای محرکی بیان شده است که می توانند نشان دهنده نیاز شما به کمک باشند.

چه زمانی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟
 
1- زمانی که شما صحبت نمی کنید.
 به طور صادقانه می توان گفت که اکثر چالش های موجود در روابط عبارت از چالش های ساده ای هستند که در ارتباطات وجود دارند. یک درمانگر می تواند منجر به تسهیل کردن روش های ارتباط جدید شما و همسرتان شود.

 در اغلب مواقعی که روابط موجود در وضعیت نامناسبی قرار می گیرند، بازگرداندن آنها به وضعیت مناسب و صحیح قبلی به سختی امکان پذیر می شود.
 
2- زمانی که شما صحبت می کنید، ولی صحبت شما همواره منفی می باشد.
 ارتباط منفی می تواند شامل هر چیزی باشد که منجر به ایجاد احساس قضاوت شدن، خجالت زده شدن، نادیده گرفته شدن، ناایمنی یا درخواست از آنها برای خارج شدن از رابطه شود. همچنین ارتباط منفی شامل لحن صحبت کردن می باشد، به دلیل اینکه آن چیزی که شما می گویید، اهمیت زیادی ندارد، بلکه نحوه بیان کردن شما اهمیت زیادی دارد. ارتباط منفی می تواند منجر به ایجاد سوء استفاده عاطفی و همچنین ارتباط غیرزبانی شود.
 
3. زمانی که شما نسبت به صحبت کردن ترس داشته باشید.
 زمانی که ترس شما بیشتر شود، حتی می تواند منجر به افزایش مشکلات موجود شود. این مشکلات می توانند شامل هر چیزی باشند و از رابطه جنسی تا پول، یا حتی رفتارهای بی اهمیت اذیت کننده را شامل شوند که بیش از حد می باشند. وظیفه درمانگر عبارت از کمک کردن به زوجین و ایجاد دیدگاه مشخص در آنها نسبت به مشکلات موجود و کمک به آنها برای داشتن یک شناخت درست از صحبت هایشان می باشد.
 
4. زمانی که مجازات تعیین شده، عبارت از عدم ابراز علاقه باشد.
 شوهر سابق یکی از درمانجوهای من به اسم ان، در نتیجه موارد کوچک و بی اهمیت عصبی می شد و در نهایت از ابراز علاقه خودداری می کرد (که شامل داشتن برخورد ساکت و صحبت نکردن با وی بود). در صورتی که یکی از زوجین به عنوان یک "سرپرست" یا "مجازات کننده" رفتار کند، هیچ نوع توازنی در این رابطه وجود نخواهد داشت.
 
5. زمانی که همسرتان را به عنوان یک دشمن در نظر بگیرید.
 شما و همسرتان دشمنان همدیگر نمی باشید؛ هر دو شما در یک تیم قرار دارید. در صورتی که شروع به داشتن این احساس کنید که در تیم های مختلفی قرار دارید، در این شرایط باید به دریافت کمک مراجعه کنید.

چه زمانی برای مشاوره ازدواج مراجعه کنیم؟
 
6. زمانی که مواردی را مخفی نگه می دارید.
هر شخصی در رابطه موجود این حق را دارد که یک حریم خصوصی داشته باشد، ولی زمانی که شما مواردی را از یکدیگر مخفی نگه می دارید، یک مشکلی ایجاد خواهد شد.
 
7. زمانی که شما به یک رابطه عاشقانه دیگری فکر می کنید (یک رابطه عاشقانه دیگری دارید).
داشتن فانتزی در مورد یک رابطه عاشقانه دیگر یک علامتی می باشد که نشان دهنده تمایل شما برای داشتن موردی متفاوت از مورد فعلی است. هر چند که امکان باقی ماندن یک رابطه بعد از تجربه کردن یک رابطه عاشقانه دیگر توسط یکی از طرفین همچنان وجود دارد، ولی قبل از صورت گرفتن چنین رابطه جدیدی باید احتیاط کرد. در صورتی که هر دو شما در فرآیند درمانی حضور داشته باشید و صادق باشید، رابطه ازدواجی شما می تواند نجات پیدا کند. در بدترین شرایط هر دو شما به این شناخت دست پیدا خواهید کرد که جدا شدن از این رابطه برای هر دو شما مناسب می باشد.

سایت مشاورانه همواره در کنار شماست تا به ارائه خدمات مشاوره آنلاین رایگان، مشاوره تلفنی 02122354282 و مشاوره حضوری و با کمک متخصصین امر در زمینه های خانوادگی، اجتماعی، رفتاری، درمان اختلالات فردی و اجتماعی همچون افسردگی، اضطراب، وسواس و فوبیا و سایر اختلالات شخصیتی، تربیت کودک و نوجوان و آموزش های پیش از ازدواج و زوج درمانی زندگی شما را بهبود بخشد.


پی‌نوشت:
1. Ann


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما