زمان نامناسب برای تصمیم گیری چه زمانهایی است؟

در این مقاله یاد می گیرید که در زمان غم و شادی زیاد تصمیم نگیرید.
چهارشنبه، 20 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زمان نامناسب برای تصمیم گیری چه زمانهایی است؟
یه ذره بین بردار و کل دنیا رو بگرد، اگه یک نفر بود که گفت تا حالا تو زندگیش درباره یک نفر یا یک مساله تصمیم اشتباه نگرفته، بدون ذره بینت خرابه !

همه آدما تو زندگی‌شون چندین بار اشتباه می‌کنن، درباره یک نفر قضاوت غلط می‌کنن، تصمیم مهمی رو می‌گیرن، ولی نه اون تصمیمی که درسته. زندگی پر از لحظه‌هاییه که باید راجع به یک موضوع فکر کنیم و به یک نتیجه برسیم و معلومه که بعضی وقتا تو لحظه‌ای با یک موضوع مواجه می‌شیم که لحظه خیلی خوبی نیست و ما تو حال و هوای تصمیم‌گیری نیستیم. اگرچه لحظه غلط برای تصمیم‌گیری شامل همه آدما می‌شه، اما می‌تونیم تعداد این اشتباه‌ها رو به حداقل برسونیم.

یک راه خوب برای کم کردن این اشتباه‌ها اینه که یادمون باشه هیچ وقت از حال و حوصله بد تصمیم و قضاوت خوب در نمیاد. وقتی غمگین هستیم، عصبانی یا حتی بی‌دلیل و زیادی خوشحالیم وقت خوبی برای گرفتن تصمیم درباره یک آدم یا یک اتفاق نیست. هر تصمیمی رو می‌شه چند ساعت یا یکی دو روز عقب انداخت و بعد اعلام کرد. چند ساعت تاخیر تو تصمیم‌گیری خیلی بهتر از یه تصمیم اشتباهه که شاید جبران کردنش غیرممکن باشه. وقتی بی‌حوصله یا عصبانی هستیم طبیعی‌ترین اتفاق موقع قضاوت کردن اینه که دقیق نباشیم و تحت تاثیر حال و احوال‌مون اشتباه کنیم. این حال بد دیر یا زود از بین می‌ره، اما وقتی درباره یکی بی‌رحمانه و نسنجیده نظر دادیم، تاثیرش دراز مدته و با تغییر حال‌مون اثر اون تصمیم و قضاوت از بین نمی‌ره.

تو روزای بی‌حوصلگی با خودتون مهربون‌تر باشید. فکر کنید عزیزترین دوست‌تونه که غمگین، عصبانی یا خسته است. تو همچین شرایطی از دوست‌تون چی می‌خواهید؟ یه تصمیم ضربتی و فوری یا کمی استراحت و بی‌خیالی؟


منبع: سایت رنگی رنگی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.