با زبان ترکی استانبولی بیشتر آشنا شوید

یکی از زبان های محبوب در دنیا زبان ترکی (استانبولی) می باشد که بیش از 70 میلیون نفر در سراسر دنیا به این زبان صحبت می کنند. در این زبان عبارت های گوناگونی از انواع زبان های دیگر از شرق اروپا تا غرب چین استفاده شده است.
دوشنبه، 1 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
با زبان ترکی استانبولی بیشتر آشنا شوید

زبان ترکی استانبولی دارای تاریخچه بلند و پیچیده می باشد، اما به طور کلی می توان تکامل آن را در دو مرحله بیان کرد. در طی امپراطوری عثمانی، این زبان تقریبا ترکیبی از عبارت های زبان های عربی، ترکی و فارسی بود و بسیاری از عبارت های زبان ترکی در این بازه زمانی ناپدید شدند و این زبان منحصر به فرد بودن خود را تا میزان زیادی از دست داد.

اما در سال های بعد پس از اینکه کشور ترکیه به عنوان یک جمهوری پایه گذاری شد، یک فرد به نام کمال آتاترک تغییرات بسیاری را در سراسر این کشور ایجاد کرد. برای مثال یکی از این تغییرات تلاش برای خالص سازی زبان ترکی بود که در آن سعی شد که الفبای زبان لاتین الفبای زبان عربی را جایگزین کند که در نهایت موجب شد بسیاری از کلمات خارجی از این زبان حذف گردد. به همین جهت تا به امروز، بسیاری از کلمات در زبان ترکی دارای 2 نوع ترکی قدیم و ترکی جدید می باشد.

زبان ترکی یک زبان به خصوص می باشد که دارای ویژگی های گوناگون همچون نداشتن جنسیت برای کلمات، افزودن افعال به پایان جملات و چسبندگی عبارت ها برای بیان راحت تر می باشد. در صورتی که مایل هستید این زبان را به خوبی بیاموزید و بتوانید به طور روان با استفاده از این زبان صحبت کنید، کلاس زبان ترکی استانبولی آموزش زبان دایلو برای آموختن این زبان بسیار مناسب می باشد.

اما شاید از خود بپرسید که چرا زبان آموزان به یادگیری زبان ترکی استانبولی می پردازند. البته افراد گوناگون دلایل به خصوص خود را برای یادگیری این زبان دارند، اما به طور کلی می توان نقطه مشترکی میان بسیاری از علل ها مشاهده کرد. بیش از 20 میلیون توریست سالانه به کشور ترکیه سفر می کنند و برای بسیاری از افراد در سراسر دنیا یکی از کشور های مقصد خوب برای سفر کردن است.

بسیاری از توریست هایی که به کشور ترکیه سفر می کنند تحت تاثیر تاریخچه عمیق، مناظر دیدنی گوناگون و فرهنگ این کشور قرار می گیرند. پس به عبارت دیگر دانستن زبان ترکی استانبولی موجب می شود تا فرصت های بسیاری برای زبان آموزان ایجاد گردد تا نه تنها بتوانید به مکان های تاریخی و زیبا سفر کنید، بلکه قادر خواهید بود تا با افراد بومی و محلی نیز ارتباط برقرار کنید و دوستان ترک زبان داشته باشید تا بیشتر خود را با فرهنگ این کشور آشنا کنید.

در سراسر دنیا تعداد بسیار زیادی از افراد هستند که به زبان ترکی استانبولی صحبت می کنند. بر اساس برخی تحقیقات می توان گفت که بیش از 62 میلیون نفر در دنیا زبان ترکی زبان بومی و اول آن ها است و بیش از 16 میلیون نفر از این زبان به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. اگر چه برخی از افراد بر این باور اند که زبان ترکی یکی از زبان های بر پایه زبان عربی می باشد، اما این زبان یکی از زبان های بسیار منحصر به فرد است.

در زبان ترکی به ریشه کلمات پسوند افزوده می شود و در این زبان هارمونی ویژه ای در عبارت ها وجود دارد که موجب می شود که کلمات صدای یکتا و زیبایی داشته باشند و بیان آن ها آسان تر گردد. همچنین می توان زبان ترکی استانبولی را زبانی قابل پیش بینی تعریف کرد. این ویژگی باعث می شود که زبان آموزان به طور آسان تری این زبان را بیاموزند، زیرا در زبان ترکی استثناء های بسیار کمی وجود دارد و زمانی که قوانین را بیاموزید، قادر هستید جملات بسیاری را با استفاده از قوانین ثابت بیان کنید.

در صورتی که شما مایل هستید زبان ترکی استانبولی را به خوبی بیاموزید و بتوانید هنگام شنیدن صحبت ها به زبان ترکی و یا خواندن متون گوناگون کاملا آن ها را متوجه شوید، لازم است در ابتدا سطح فعلی زبان خود را ارزیابی کنید. نه تنها شما با یادگیری زبان ترکی قادر خواهید بود درک خود را بیشتر کنید، بلکه می توانید به صورت روان و طبیعی با دیگران صحبت کنید و مطالب گوناگونی را نیز به صورت صحیح بنویسید.

اگر که سطح زبان ترکی شما مبتدی است و تا کنون سعی نکرده اید که این زبان را یاد بگیرید لازم است از دانش و تجربه یک معلم کمک بگیرید تا بتوانید شروع بسیار خوبی داشته باشید. امروزه کتاب ها و منابع آموزشی بسیار خوبی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی وجود دارد که می توانید با تهیه آن ها مطالعات خود را شروع کنید.

از جمله مزیت های یادگیری زبان ترکی در کلاس های آموزشی این است که شما علاوه بر داشتن مطالعات شخصی خود قادر هستید به صورت منظم نکات و مطالب کاربردی بسیاری را آموزش ببینید که موجب بهبود سطح زبان ترکی شما در هر یک از مهارت های اصلی یعنی خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن می گردد.

همچنین در صورتی که تازه شروع به یادگیری این زبان کرده اید، برای شما سوالات بسیاری در ارتباط با معانی عبارت ها و همینطور ساختار های دستور زبان ترکی پیش خواهد آمد و یادگیری و فهمیدن قوانین به تنهایی می تواند برای شما کار دشواری باشد، زیرا لازم خواهد بود که به مطالعه کتاب های آموزشی گوناگون و مقالات مختلف بپردازید تا بتوانید به سوال های خود پاسخ دهید.

به همین جهت بهره گیری از آموزش های کلاسی برای بسیاری از زبان آموزانی که به تازگی شروع به یادگیری زبان ترکی کرده اند بسیار مفید می باشد. همچنین شما می توانید به شکل موثر تری به تقویت مهارت مکالمه زبان ترکی خود بپردازید. در کلاس های زبان ترکی سعی می شود که زبان آموزان به صحبت کردن درباره موضوعات رایج گوناگون بپردازند و بتوانند در موقعیت های مختلف به خوبی به زبان ترکی صحبت کنند.

در عین حال شما به بهبود مهارت شنیداری خود نیز خواهید پرداخت که تاثیر زیادی در تقویت صحبت کردن شما خواهد گذاشت. این به دلیل آن است که شما با گوش دادن به جملات و عبارت های گوناگون می توانید درک بهتری از تلفظ کلمات بدست آورید و در نتیجه در هنگام صحبت کردن قادر هستید به صورت صحیح و روان جملات خود را بیان کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.