زندگی بدون تلفن‌های هوشمند چگونه خواهد بود؟

تلفن‌‌های هوشمند چه بخواهیم یا نخواهیم، بر زندگی ما حکمرانی می‌کنند. آنها شیوه ارتباطات را کاملاً تغییر داده‌اند. با این حال، ‏هنوز هم کسانی پیدا می‌شوند که قادرند بدون در اختیار داشتن تلفن هوشمند زندگی کنند، برخلاف بسیاری از ما که زندگی بدون ‏آن را نمی‌توانیم تصور کنیم.‏
چهارشنبه، 10 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رزیتا ملکی زاده
موارد بیشتر برای شما
زندگی بدون تلفن‌های هوشمند چگونه خواهد بود؟
آیا زمانی را به خاطر دارید که نخستین تلفن‌های همراه بازار را قبضه کردند؟ در آن زمان تلفن همراه وسیله‌ی کوچکی بود که در دنیای فناوری همانند یک معجزه به نظر می‌رسید. مردم از اینکه لازم نبود دیگر به تلفن ثابت دست و پاگیر محدود باشند، خوشحال بودند. آنها می‌توانستند آزادانه در هر زمان و مکان در طول روز راه رفته و با تلفن صحبت کنند. خیلی زود پیشرفتهای بسیاری در فناوری صورت گرفت و انواع جدید تلفن با طول عمر بهتر باتری، ظاهر زیباتر، ویژگی‌های پیشرفته و غیره معرفی شدند. و به دنبال آن تلفنهای هوشمند و صفحه نمایش‌های لمسی عرضه شدند و ما را به حدی وابسته به خود ساختند که اکنون زندگی بدون وجود آنها را نمی‌توان متصور شد. این تلفن‌ها به لپ‌تاپ‌های کوچکی تبدیل شدند که به طور طبیعی جهت ارسال نامه، حضور در شبکه‌های اجتماعی، ارسال تصاویر، تماس تصویری حضور در شبکه‌های اجتماعی و غیره بکار برده می‌شوند. و زندگی روزانه ما اینگونه پیش می‌رود.

انسانها در این دنیا به دو دسته تقسیم می‌شوند، افرادی که دارای تلفن هوشمند هستند و آندسته که فاقد آن می‌باشند. بله می‌دانم تصور افرادی که بتوانند بدون تلفن هوشمند به زندگی خود ادامه دهند، برایتان دشوار است. در این بخش در خصوص واقعیات خوب و بد زندگی بدون تلفن هوشمند صحبت خواهیم کرد.
 

زندگی بدون تلفن هوشمند

آیا تا به حال بدون تلفن هوشمند خود زندگی کرده‌اید؟ این روزها به تلفن هوشمند خود به قدری وابسته شده‌ایم که هر ارتعاشی را ناشی از زنگ یا ارتعاش تلفن خود دانسته، و اگر تلفن‌مان را پیدا نکنیم، قلبمان به تپش افتاده و نگران می‌شویم.
 
احساسی از قطع ارتباط
تلفن‌های هوشمند حقیقتاً شیوه برقراری ارتباط با یکدیگر را تغییر داده‌اند. پیش از این، فناوری ما را محدود و منحصر به ایمیل‌ها و تماس‌های داخلی و خارجی ساخته بود. اکنون این فناوری افراد را به یکدیگر نزدیکتر ساخته است و همه تنها یک کلیک از یکدیگر فاصله دارند. همچنین می‌توان از طریق تلفن‌های خود تماس تصویری برقرار کرده و با یکدیگر رو در رو صحبت نماییم. با این حال، نداشتن تلفن هوشمند به شما احساس انفصال از دنیا را خواهد بخشید و اغلب منجر به احساس تنهایی در شما می‌شود. و نیز ممکن است احساس بی حوصلگی نمایید.
 
گم کردن مسیر بدون جی‌پی‌اس (GPS)
تمامی تلفن‌های هوشمند مجهز به جی‌پی‌اس یعنی سیستم تعیین موقعیت جهانی هستند که به ما کمک کرده بدون آنکه گم شویم به مقصد مورد نظر برویم.
در حقیقت زندگی با وجود جی‌پی‌اس آسان شده استدر حقیقت زندگی با وجود جی‌پی‌اس آسان شده است. و به معنای واقعی کلمه قدم به قدم شما را به مقصد مورد نظر راهنمایی می‌کند. این وسیله، ابزاری مهم برای افرادی  است که عاشق سفر بوده یا به طور مرتب نیاز به انجام سفر کاری دارند.
 
فقدان نظم در زندگی بدون تلفن هوشمند
تلفن‌های هوشمند زندگی ما را منظم ساخته‌اند. با وجود جدیدترین برنامه‌های کاربردی یا همان اپلیکیشن‌ها می‌توانیم کارهای روزانه خود را تنظیم نماییم. همه ما می‌دانیم که تلفن‌های هوشمند دارای زنگ ساعت و یادآور هستند. بدون وجود یک تلفن هوشمند، برای رویدادهای مهم آن یادآوری‌ها را نخواهید داشت. در زمان‌های قدیم، از طریق ثبت در دفترچه یادداشت و طرق دیگر سعی در یادآوری رویدادهای مهم می‌کردیم که اغلب بعضی از ما بسیاری از رویدادها را فراموش کرده و از دست می‌دادیم.
 
عدم بروز بودن مرتب
اطلاع لحظه به لحظه از اخبار گوشه و کنار دنیا قطعاً بر دانش شما در خصوص وقایع روزانه افزوده است. جهت اطلاع از اخبار یک قاره تنها نیاز به چند کلیک یا ضربه بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند بوده در حالی که در زمانهای قدیم مجبور بودید این اخبار را از طریق روزنامه‌ها یا رسانه‌های تصویری دریافت کنید.
 
عدم امکان ثبت تصاویر لحظه‌ای
پیش از به روی کار آمدن تلفن‌های هوشمند، جهت ثبت لحظات شگفت انگیز، یک دوربین مجزا را بایستی تمام مدت با خود حمل می‌کردیم و گاهی این لحظات را از دست می‌دادیم به این دلیل که تنظیم دوربین زمان بر بود. با ورود گوشی‌های هوشمند، ثبت تصاویر آسان شده است. شما می‌توانید عکسهایی عالی با یک ضربه ساده بر روی گوشی خود ثبت کنید. و ثبت غروب زیبای خورشید یا گونه‌ای کمیاب از پرنده‌‌ی نشسته بر روی شاخه درخت را از دست نمی‌دهید. اگر بخاطر تلفن‌های هوشمند نبود، نمی‌توانستید خاطرات نابی را در طول زمان به ثبت برسانید.
 

موهبت عدم در اختیار داشتن تلفن هوشمند

بسیاری از افراد بر این عقیده‌اند که نداشتن تلفن همراه زندگی زیبایی را رقم خواهد زد. این امر همچنین به شما در تصمیم گیری بهتر بدون هیچ گونه وجود مزاحم کمک می‌کند.

دیگر بخاطر اعلان دریافت پیام کوتاه یا ایمیل از محل کار خود، دچار تشویش نخواهید شد. در واقع مجبور نیستید کار خود را به خانه بیاورید. به علاوه این کار همچنین به افزایش خلاقیت و بهره‌وری شما در محل کار کمک می‌کند.

بدون کمک گرفتن از موقعیت یاب موجود در گوشی، سعی خواهید کرد تمام مسیرها را به خاطر سپرده و حس جهت یابی شما بهتر خواهد شد. به قول معروف تا گم نشوید، خود را پیدا نخواهید کرد. این حقیقت دارد که در عصری زندگی می‌کنیم که افراد تنها به یک دلیل کوچک و سوء تفاهم احمقانه بوسیله یک پیام کوتاه با یکدیگر قطع رابطه می‌کنند. پیامک به وسیله ارتباطی تبدیل شده و افراد بجای ملاقات با یکدیگر و گذراندن وقت با عزیزان خود تنها به ارسال چند پیام بسنده می‌کنند.

با نبود گوشی هوشمند عادت خیره شدن وقت و بی وقت به تلفن خود را ترک خواهید کرد. بدون آن یک مکالمه واقعی با اطرافیان خود خواهید داشت. به هنگام صرف غذا نیازی نیست ابتدا عکسی از آن گرفته تا بخواهید در شبکه‌های اجتماعی آن را نمایش دهید.

خواب راحت‌تری خواهید داشت و با صدای گوشی خود دچار اختلال خواب نخواهید شد.
یک گوشی هوشمند در واقع بسیار مفید و مفرح است البته به شرط آنکه در حد اعتدال و بدون اعتیاد به آن استفاده شودیک گوشی هوشمند در واقع بسیار مفید و مفرح است البته به شرط آنکه در حد اعتدال و بدون اعتیاد به آن استفاده شود. می‌دانم که دلتان برای تسهیلاتی که تلفن هوشمند در اختیارتان قرار می‌دهد تنگ خواهد شد اما لازم است هر از گاهی آن را به زمین بگذارید. به خاطر داشته باشید که شما مالک تلفن هستید نه تلفن مالک شما!


منبع: techspirited


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.