طب سنتی و پاک سازی کلیه ها به وسیله آن

متاسفانه اکثر مردم اهمیت کلیه ها را فراموش می‌کنند و یادشان می رود که مراقبت از سلامت آن ها بسیار مهم است. باید بدانید که بیشتر بیماری ها به دلیل مشکلات موجود در دستگاه ادراری به ویژه مشکل در سلامت کلیه ها بروز می‌کنند؛ چون عمل دفع مواد زاید از بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب در خصوص سلامت کلیه ها و روش‌های طبیعی برای مراقبت و پاکسازی آن ها صحبت می‌کنیم. لطفا با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 8 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طب سنتی و پاک سازی کلیه ها به وسیله آن

نوشیدنی های موثر در پاکسازی کلیه ها

 
آب چغندر
چغندر به طور کلی دارای خواص بسیار زیادی است و یکی از اصلی ترین خواص آن به پاکسازی کلیه ها مربوط می شود. به ویژه آب چغندر می تواند کلیه ها را پاکسازی کرده و در بهبود وضعیت کبد موثر باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در آب چغندر بهترین درمان برای رادیکال های آزاد هستند و همین طور مصرف این ماده خوراکی از تشکیل سنگ های کلیه نیز جلوگیری می کند.
 
آب لیمو تازه موثر در پاکسازی کلیه ها
سیترات موجود در لیموی تازه، باعث کاهش میزان کلسیم در ادرار شده و از ایجاد سنگ کلیه پیشگیری می کند. بهترین شکل مصرف آب لیموی تازه، مخلوط کردن آن با آب سرد و نوشیدن در وقت صبحگاهی است.
 
آب ذغال اخته
احتمالا پیش از این شنیده اید که ذغال اخته میوه ای شفابخش در درمان عفونت های ادراری، کلیه و مثانه است. آب ذغال اخته به عنوان یک نوش دارو برای تصفیه کلیه ها عمل کرده و از تشکیل سنگ های ریز و درشت کلیه نیز جلوگیری به عمل می آورد. همین طور این میوه برای تمیز کردن مجرای ادراری و مثانه ها نیز عالی خواهد بود.
 
زنجبیل مفید برای پاکسازی کلیه ها
زنجبیل، به ویژه نوع دم کرده ی آن می تواند بهترین داروی پیشگیرانه در زمینه مشکلات کلیوی باشد.با دم کردن زنجبیل و تهیه دمنوش آن می توانید از التهابات کلیه کاسته و عفونت های آن را به حداقل برسانید.

در ضمن چای زنجبیلی از جمله خوراکی های مفید در کاهش کلسترول خون بوده و در کاهش کلسترول های بد بدن نیز موثر خواهد بود و به بهبود عملکرد سیستم گوارش و تنظیم PH معده کمک می کند.
 
دمنوش زردچوبه
با نوشیدن دمنوش زردچوبه، می توانید بسیاری از بیماری های کلیه را از خود دور ساخته و از التهابات آن جلوگیری به عمل آورید.

به علاوه زردچوبه حاوی مقادیر زیادی کوکورمین بوده و یکی از مهم ترین مواد خوراکی ضد سرطان به شمار می رود. از این روی توصیه می شود همیشه در غذاهای خود از زردچوبه استفاده کرده و هرگز این ادویه را به فراموش نسپارید.

به جز این ها، چای بابونه، چای ترش و چای قاصدک نیز در کاهش التهابات کلیه ها موثر هستند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.