پروژه‌ جدید گوگل امکان رمزنگاری سریع را به گوشی های اقتصادی می آورد

گوگل با مشکل بزرگی رو به رو شده است. این که گوشی‌های اقتصادی به استفاده از پردازنده‌های ضعیف‌تر امکان رمزگذاری اطلاعات کاربران را ندارند. حالا گوگل تلاش کرده تا خودش مشکل یاد شده را حل کند. در ادامه توضیحات بیشتری ارائه شده است.
پنجشنبه، 16 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پروژه‌ جدید گوگل امکان رمزنگاری سریع را به گوشی های اقتصادی می آورد

گوگل در پروژه جدید خود به نام گوگل (آدیانتوم) امکان رمزنگاری سریع را به گوشی های اقتصادی می آورد

زمانی که گوگل با مشکل جدیدی روبه رو شد، که در آن گوشی های اقتصادی از پردازنده های ضعیف برای امکان رمزنگاری اطلاعات کاربران استفاده می کردند، گوگل تلاش کرد تا خودش مشکل را حل کند.

پروژه رمزنگاری گوگل که تحت عنوان Adiantum‌ شناخته می‌شود، آغاز شد.

از این رو پروژه رمزنگاری گوگل که تحت عنوان Adiantum‌ شناخته می‌شود، آغاز شد. تلاشی جدید از سوی این شرکت، تا امکان کدگذاری روی داده‌های کاربرانی که از گوشی‌های اقتصادی استفاده می‌کنند فراهم شود.

گوگل مدعی شده است که توانسته با ادغام دو روش رمزنگاری- که یکی از آنها بر اساس ترافیک HTTPS است- بدون کاهش کارایی دستگاه و با امنیتی بالا به رمزنگاری روی داده ها بپردازد.

روش جدید رمزگذاری گوگل که آن را آدیانتوم نامیده است حداقل ۵ برابر سریع‌ تر از رمزگذاری به روش AES روی چیپ‌ هایی به شمار می‌ رود که از شتاب دهنده‌ سخت افزاری لازم برای رمز گذاری داده‌ ها پشتیبانی نمی‌ کنند.

البته باید امید داشت که روش مورد استفاده توسط گوگل آنقدر قدرتمند باشد که به راحتی رمزگشایی نشود.

لازم به ذکر است که استفاده از آدیانتوم تنها در سیستم عامل اندروید Pie امکان پذیر است و از طرفی تولید کنندگان گوشی‌ ها باید پشتیبانی از رمز گذاری کامل حافظه را در تلفن‌ های خود فعال کرده باشند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.