غیر فعال کردن قابلیت حدس کلمات در اندروید و آیفون

هنگامی که در حال تایپ کردن در دستگاه اندرویدی یا آفون خود باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که با نوشتن یک کلمه، سیستم‌ عامل بصورت خودکار حدس می‌زند که شما در حال تایپ چه کلمه ای هستید و عبارتی را از دیکشنری خود پیشنهاد یا تصحیح خودکار را انجام میدهد. گاهی این کلمات پیشنهادی برای ما آزار دهنده هستند. برای اینکه این کلمات پیشنهادی و اصلاح لغت را در اندروید و آیفون غیر فعال کنیم توضیحاتی را برای شما آماده کردیم که امیدوارم برایتان مفید باشد.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
غیر فعال کردن قابلیت حدس کلمات در اندروید و آیفون

حذف کلمات پیشنهادی در اندروید

برای خاموش کردن قابلیت تصحیح خودکار کلمات و حذف کلمات پیشنهادی در اندروید، می توان به روش زیر عمل نمود و این قابلیت را به طور کلی، غیر فعال نمود.

1.به بخش تنظیمات یا Settings وارد شوید.

2.گزینه زبان ورودی (Languages & Input) را انتخاب کنید. (در برخی از گوشی ها این بخش در General Settings قرار دارد).

3.به بخش Virtual Keyboard مراجعه کنید. (این بخش در گوشی های مختلف، متفاوت است. در برخی گوشی ها باید ابتدا نوع کیبورد اندروید مورد استفاده خود را انتخاب کنید. به هر حال برای خاموش کردن قابلیت تصحیح خودکار، باید به تنظیمات پیشرفته صفحه کلید وارد شوید که از همین بخش قابل دسترسی است.)

4.پس از ورود به بخش تنظیمات پیشرفته کیبورد، به دنبال گزینه هایی با نام Autocorrection ، Auto-Correct ، Word Prediction یا Prediction باشید. هر کدام از این گزینه ها را که یافتید، روی آن لمس کرده و آن را خاموش یا غیر فعال کنید.

از آنجا که این بخش در گوشی های مختلف با نام های مختلفی ارائه شده است، ما سعی کرده ایم محتمل ترین حالت را در نظر بگیریم.

با استفاده از مراحلی که در بالا ذکر شد، شما می توانید قابلیت حدس کلمات را در کلیه گوشی های اندروید، خاموش کرده و این قابلیت را غیر فعال نمایید.
 

حذف کلمات پیشنهادی در آیفون

اما در گوشی های آیفون که از iOS 10 به بعد برای حذف کلمات پیشنهادی یک روش وجود دارد که در ادامه به معرفی مراحل و چگونگی انجام آن پرداخته ایم.

1.برای خاموش کردن قابلیت تصحیح کلمات و همچنین کلمات پیشنهادی در آیفون ابتدا باید به تنظیمات کیبورد وارد شویم.

2.برای این منظور هم می توان از طریق گزینه Settings عمل کرد و هم از طریق باز کردن کیبورد برای تایپ و نگه داشتن چند ثانیه ای گزینه تنظیمات زبان در کیبورد.

3.پس از وارد شدن به بخش Keyboard settings حال برای خاموش کردن حالت تصحیح خودکار کلمات گزینه Auto-Correction را خاموش کنید.

4.برای حذف کلمات پیشنهادی نیز باید گزینه Predictive را غیر فعال نمایید.

به این ترتیب قابلیت های حدس کلمات و تصحیح خودکار آن ها در گوشی آیفون شما غیر فعال خواهد شد و شما می توانید بدون این قابلیت ها ار کیبورد تلفن همراه خود استفاده کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.