با مشکل عدم امکان ارسال فایل در واتس اپ چه کنیم؟

اگر بنا به هر دلیل برای مشکل ارسال و دریافت فایل در واتساپ دچار مشکل شده‌اید، این مقاله اختصاصی راهنمای بسیار عالی و کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه رفع مشکل ارسال و دریافت فایل در واتساپ بپردازیم.
جمعه، 24 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با مشکل عدم امکان ارسال فایل در واتس اپ چه کنیم؟

مشکل ارسال و دانلود فایل در واتس اپ

اگر از برقرار بودن اتصال اینترنت گوشی خود مطمئن هستید و مشکلی در اینترنت گوشی ندارید، وجود مشکل ارسال و دانلود فایل در واتس اپ می تواند دلایل زیادی داشته باشد که مهمترین آن عدم کارکرد صحیح حافظه می باشد. ممکن است به دلیل عدم پاسخ دهی کارت حافظه، پر شدن حافظه داخلی و یا پوشه دیتای برنامه، در هنگام دریافت فایل ها در واتس اپ با مشکل مواجه شوید و این امکان برای شما در دسترس نباشد. در این مواقع می توان از روش های زیر برای رفع این مشکل استفاده نمود.
 

پاک کردن حافظه نهان یا Cache

در اولین اقدام برای حل مشکل ارسال و دانلود فایل در واتس اپ ، پیشنهاد می شود تا یک بار حافظه کش برنامه را به طور کامل پاک کنید.

برای این منظور به مسیر Settings >> Application >> WhatsApp رفته و سپس گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

این امر سبب می شود تا حافظه نهان برنامه واتس اپ به طور کامل پاک شده و دوباره بتوانید ارسال و یا دانلود فایل در واتس اپ داشته باشید.

این روش مشابه با مشکل باز نشدن فیلم و عکس در تلگرام می باشد.
 

پاک کردن دیتای برنامه

اگر روش بالا کارساز نبود، باید دیتای برنامه را نیز پاک نماییم. توجه داشته باشید که پاک کردن دیتای برنامه، سبب می شود تا تمام اطلاعات ما در اپلیکیشن واتس اپ پاک شده و در نتیجه تمامی محتوای چت ها و فایل های باز شده در واتساپ، حذف گردد. پس توصیه می شود قبل از اقدام به پاک کردن دیتای برنامه، ابتدا از اطلاعات مهم خود، بکاپ تهیه نمایید.

برای این امر کافی است از پوشه واتس اپ در فایل منیجر گوشی یک کپی تهیه کرده و در مکان دیگری ذخیره کنید. پس از ایجاد پشتیبان از اطلاعات مهم، ابتدا به مسیر Settings >> Application >> WhatsApp رفته و سپس گزینه Clear Data را انتخاب نمایید. سپس گوشی خود را یک بار ری استارت کنید.
 

چک کردن ساعت و تاریخ گوشی

عدم دانلود فیلم در واتس اپ و یا مشکل عدم ارسال فایل در آن، ممکن است به دلیل هماهنگ نبودن ساعت گوشی با ساعت جهانی باشد.

برای این منظور بهتر است از درست بودن ساعت و تاریخ گوشی خود اطمینان حاصل کرده و در صورت مغایرت، آن را تغییر دهید.

برای تغییر ساعت و تاریخ گوشی به مسیر Settings >> Data & Time رفته و در قسمت های مربوطه ساعت و تاریخ گوشی را بروز رسانی کنید.
 

مشکل در کارت حافظه SD

اگر برنامه واتس اپ را در کارت حافظه SD گوشی خود ذخیره کرده اید، ممکن است ایجاد مشکل در کارت حافظه، باعث ایجاد مشکل ارسال و دانلود فایل در واتس اپ شده باشد.

اگر از روش های فوق موفق به حل مشکل نشدید، بهتر است کارت حافظه گوشی خود را مورد بررسی قرار دهید.

در برخی از مواقع ممکن است با پر شدن کارت حافظه، مموری کارت به حالت Read Only رفته باشد. در این حالت حتی با خالی کردن کارت حافظه نیز، توانایی ذخیره فایل را در کارت حافظه نخواهید داشت.

شما می توانید از طریق متصل کردن کارت حافظه به کامپیوتر، مقداری از فضای کارت حافظه خود را خالی کرده و سپس آن را از حالت Read Only خارج کنید.

در پایان اگر باز هم با کارت حافظه مشکل داشتید، پیشنهاد می شود از فایل های ضروری خود پشتیبان تهیه کرده و سپس کارت حافظه را یک بار فرمت کنید و سپس دوباره اپلیکیشن واتس اپ را روی آن نصب کرده و اطلاعات پشتیبان گرفته شده را به کارت حافظه برگردانید.
 

پر بودن حافظه داخلی

اگر از جمله کاربرانی هستید که برنامه واتس اپ را در حافظه داخلی گوشی خود نصب کرده اید، شاید پر شدن حافظه داخلی دلیلی برای بروز مشکل ارسال و دانلود فایل در واتس اپ باشد.

برای رفع این مشکل به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و از میزان دقیق حافظه در دسترس گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

سپس اگر حافظه داخلی گوشی شما بیش از حد اشغال شده است، با مراجعه به فایل منیجر، مقداری از آن را با پاک کردن فایل های غیر ضروری، نظیر موزیک ها و یا ویدیوها، آزاد کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما