چگونگی نصب برنامه لاین در کامپیوتر و طریقه کار کردن آن

لاین یک نرم افزار ارتباطی است که امکانات یک شبکه اجتماعی را نیز دارد. به کمک این نرم افزار میتوانید با دوستانتان در ارتباط باشید و همچنین با افراد نا آشنا نیز از طریق آیدی در تماس باشید. برای استفاده از این نرم افزار ابتدا باید اینترنت داشته باشید و بعد از آن، فرد مورد نظر شما نیز باید این نرم افزار را داشته باشد. شما میتوانید علاوه بر نسخه موبایل لاین، نسخه کامپیوتر آن را نیز نصب کنید و از آن استفاده کنید. تنها کافیست از طریق موبایل یک اکانت بسازید و سپس در کامپیوتر نیز آن را فعال کنید.
پنجشنبه، 7 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی نصب برنامه لاین در کامپیوتر و طریقه کار کردن آن

نحوه راه اندازی لاین کامپیوتر

قبل از هر چیز، ابتدا باید اقدام به دانلود لاین کامپیوتر نمایید. پس از دانلود لاین کامپیوتر  و نصب آن روی سیستم خود، برنامه را اجرا نمایید.

توجه داشته باشید که از طریق لاین کامپیوتر شما هم می توانید یک اکانت جدید ایجاد نمایید و هم می توانید اکانت موبایلی خود را روی ویندوز نیز تنظیم نمایید. برای ساخت یک اکانت جدید لاین، می توانید روی گزینه Sign up کلیک نمایید.

دقت داشته باشید که در صورتی که شما با شماره ای در لاین ثبت نام کنید که قبلا یک حساب در آن داشته اید، تمامی اطلاعات اکانت قبلی شما حذف خواهد شد. پس به یاد داشته باشید که برای ایجاد یک حساب جدید، مجزا از حساب موبایلتان، نیاز است که یک شماره جدید وارد کنید.

در صورتی که بخواهید اکانتی که در حال حاضر روی موبایلتان استفاده می کنید را روی ویندوز نیز استفاده کنید، روی Sign up کلیک نکرده و تنها ایمیل و شماره تلفن قبلی خود را وارد نمایید تا پس از ارسال کد تاییدیه، اطلاعات اکانت لاین موبایل شما، روی کامپیوتر نیز، قابل دسترسی باشد.
 

نحوه اضافه کردن مخاطبین در لاین

پس از اینکه اقدام به دانلود لاین کامپیوتر نموده و آن را اجرا نمودید، اولین اقدامی که باید برای کار با این برنامه انجام دهید، اضافه کردن مخاطبین و دوستانتان به لیست برنامه بوده تا بتوانید با آن ها چت کنید. برای این منظور همانند شکل زیر، ابتدا اقدام به انتخاب گزینه Add Friends از پنل سمت چپ صفحه نمایید و به ترتیب زیر پیش روید:

در صفحه اول، تعدادی از اکانت های رسمی به شما پیشنهاد می شود که با انتخاب آن ها می توانید آن ها را به لیست دوستان خود اضافه کرده تا همیشه از تایم لاین و اخبار ان ها مطلع شوید.

در صورت تمایل روی گزینه Search for friends کلیک کرده تا بتوانید دوستان خود را با استفاده از آی دی لاین یا شماره تلفن آن ها جستجو کنید.

همچنین می توانید روی گزینه Create a group کلیک کرده تا موفق به ساخت یک گروه شده و شروع به چت گروهی با دوستانتان نمایید.
 

نحوه استفاده از تایم لاین در نسخه دسکتاپ لاین

یکی از مهمترین ویژگی هایی که اپلیکیشن لاین دارد، توانایی ایجاد تایم لاین یا همان نوار زمان است. نوار زمان لاین به شما این امکان را می دهد تا یک متن یا یک تصویر را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و به آن ها بگویید که در حال حاضر مشغول انجام چه کاری می باشید یا چه احساسی دارید.

برای قرار دادن تایم لاین و به اشتراک گذاری احساستان با دوستان خود، ابتدا روی گزینه Timeline که به شکل یک ساعت در پنل سمت چپ وجود دارد، کلیک کرده و سپس در قسمتی که با عنوان ?Whats new مشخص شده است، یک عبارت را یادداشت نمایید.

همچنین می توانید از طریق گزینه های سمت راست، اقدام به ارسال تصویر، ویدیو، لینک و یا هشتگ نیز برای دوستان خود نمایید. علاوه بر این در اینجا می توانید تعیین کنید که تایم لاین شما برای چه کسانی به نمایش درآید.
 

نحوه استفاده از فضای ابری لاین

یکی از امکانات بسیار خوبی که با دانلود لاین کامپیوتر می توانید به آن دست یابید، امکان استفاده از فضای ابری این اپلیکیشن برای ذخیره عکس ها، متن ها و ویدیوهای خودتان است. این ویژگی که در لاین با عنوان Keep شناخته می شود، به شما این اجازه را می دهد تا فایل های خود را در این فضا آپلود کرده و سپس از طریق دستگاه های دیگر، اقدام به دانلود و استفاده از آن ها نمایید.

برای استفاده از ویژگی فضای ابری لاین یا همان Line Keep همانند شکل زیر، روی گزینه مشخص شده در پنل سمت چپ کلیک نمایید و سپس روی گزینه نام کاربری خود کلیک کنید تا بتوانید فایل های مورد نیاز خود را در این فضا، آپلود نمایید.
 

آشنایی با منوی تنظیمات لاین

یکی دیگر از امکاناتی که با دانلود لاین کامپیوتر قادر به استفاده از آن هستید، امکان بهره گرفتن از تنظیمات پیشرفته این اپلیکیشن می باشد.

این تنظیمات به شما اجازه می دهد تا همه چیز را ان طور که دلتان می خواهد تنظیم کنید و به نوعی، اقدام به سفارشی کردن لاین نمایید.

برای رفتن به منوی تنظیمات، ابتدا روی گزینه سه نقطه در پنل سمت راست کلیک کرده و سپس گزینه Setting را انتخاب نمایید.

در این قسمت با گزینه های زیر مواجه خواهید شد:
 
Basic
مدیریت پروفایل، انتخاب زبان و سایز صفحه نمایش، مدیریت اکانت و حذف اکانت
 
Notifications
مدیریت هشدارها، صدا ها و قوانین مربوطه
 
Chats
مدیریت اندازه قلم، استیکرها، زبان کیبورد، تصویر پس زمینه، تاریخچه چت ها، کیفیت تصاویر و غیره
 
Calls
مدیریت اسپیکر، میکروفن و دوربین
 
Friends
مدیریت مخاطبین بلاک شده و ناپدید شده
 
Timeline 
مدیریت تنظیمات خصوصی سازی تایم لاین
 
Keep
مدیریت فضای ابری استفاده شده و پاک کردن آن
 
Advanced setting
مدیریت تنظیمات مربوط به پراکسی
 
Keyboard shortcuts 
مدیریت همه کلید های میانبری که در چت ها استفاده می کنید


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.