اطلاعات جامع در مورد حرارت درمانی

حرارت درمانی یک روش علمی اثبات شده و پزشکی می باشد که به کمک آن می توان در قسمت هایی از بدن که دچار درد اسپاسم و گرفتگی و غیره می باشد که جریان گردش خون و همچنین میزان اکسیژن و مواد مغذی را تا حدود زیادی افزایش داده و در نتیجه در کمترین زمان ممکن درد و موارد آزاردهنده دیگر را در بدن از بین ببریم.
سه‌شنبه، 12 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: کیمیا صادقی گرمارودی
موارد بیشتر برای شما
اطلاعات جامع در مورد حرارت درمانی
حرارت درمانی یکی از متدها و روش های بسیار جدید و نوین و در عین حال موثر در جهت از بین بردن بیماری های جسمی و اختلالات روانی در بیماران مختلف می باشد. در حالت کلی تحقیقات علمی و پزشکی نشان داده که حرارت درمانی می‌تواند در زمینه بهبود بسیاری از بیماری های موجود در بدن انسان های مختلف اثرات بسیار مثبت و مناسبی را ایجاد نماید. در حالت کلی در فرایند حرارت درمانی کلاژن موجود در بدن تا حدود زیادی افزایش پیدا کرده و مواردی مانند خشکی مفاصل، گرفتگی و اسپاسم ماهیچه ای و همچنین التهاب موجود در ماهیچه ها و درد آنها تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده و روند نزولی پیدا می‌کند و همچنین حرارت درمانی می تواند تاثیرات بسیار مثبتی در جریان گردش خون در بدن افراد داشته باشد.
 

حرارت درمانی

البته یک نکته کلی در مورد حرارت درمانی وجود دارد و آن این موضوع می باشد که حرارت و گرما می تواند در بعضی از بیماری ها تاثیر منفی گذاشته و روند افزایش آنها را تسریع بخشد از جمله این بیماری ها می توان به انواع مختلف عفونت ها و زخم تازه ایجاد شده بر روی بدن اشاره نمود. در صورتی که میخواهید در مورد حرارت درمانی و تاثیرات مثبت و اعجاب انگیز این نوع درمان اطلاعات مناسبی کسب کنید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و به اطلاعات مناسبی در این زمینه دست پیدا نمایید:

اطلاعات جامع در مورد حرارت درمانی


روش های مختلف حرارت درمانی

در حالت کلی حرارت درمانی به دو شیوه حرارت درمانی خشک و همچنین حرارت درمانی مرطوب طبقه بندی می گردد. در زمینه حرارت درمانی دوم گرما وجود دارد که اولین آنها گرم و مرطوب بوده که همچنین به حمام سونا معروف می باشد و دیگری گرم و خشک است که به آن سونای خشک و یا گرمای الکتریکی می گویند. برای شروع فرآیند حرارت درمانی در ابتدا به کیسه گرمایی احتیاج داشته و با استفاده از آن و گرمای تولید شده توسط آن می توان بسیاری از دردها را از بین برد. همچنین گرمای خشک در فرایند حرارت درمانی می تواند درد های عمیقی که در عضلات و ماهیچه های موجود در بدن وجود داشته را بیرون کشیده و آنها را به صورت کامل از بدن دفع نماید. 
 

حرارت تراپی

با استفاده از کیسه گرما در فرآیند حرارت درمانی باید مطمئن شویم که کیسه مورد نظر درست در جایی که التهاب و یا درد وجود دارد قرار بگیرد و همچنین پیشنهاد می گردد تا کیسه گرما در فرآیند حرارت درمانی چیزی در حدود ۴۰ درجه سانتیگراد دما داشته باشد که البته این مورد با توجه به پوست افراد مختلف می‌تواند کمی دچار تغییر شده و در نتیجه ایجاد گردد که پوست فرد مورد نظر آسیب ندیده و نسوزد. برای انجام این کار لازم است تا کیسه گرما را چیزی در حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در محل مورد نظر قرار داده و برای آنکه درد و التهاب مورد نظر زودتر از بین برود می‌توانیم این کار را هر دو ساعت الی سه ساعت یک بار تکرار نمایید و بر روی آن قسمت را نیز با سرعت از یک حوله یا پارچه ضخیم بپوشانیم تا گرما در آن مکان حبس گردد.

اطلاعات جامع در مورد حرارت درمانی


درمان بیماری های سرطانی و افسردگی با استفاده از حرارت درمانی

در حالت کلی حرارت درمانی می تواند تاثیر بسیار مثبتی در زمینه از بین رفتن سموم موجود در بدن ایجاد نموده و با توجه به اینکه حرارت درمانی می تواند تاثیر مثبتی را در زمینه افزایش جریان خون بالا ببرد در عین حال سموم موجود در بدن را نیز به صورت گسترده دفع می‌نماید. حرارت درمانی می تواند تاثیر بسیار مثبتی در روند درمان تا حد بسیار زیادی از سرطان ها از جمله سرطان مثانه ایجاد نموده و بسیاری از کارشناسان بر این باورند که می‌توان از حرارت درمانی یا همان حرارت تراپی در زمینه جلوگیری و درمان بسیاری از سرطان های سخت به عنوان یک روش درمانی نوین و جدید استفاده نمایند. همچنین می تواند تاثیرات بسیار مثبتی برای افرادی که به انواع مختلف بیماری های روحی و روانی و افسردگی مبتلا هستند نیز گذاشته و در صورتی که یک فرد به صورت اصولی و صحیح از روش‌های حرارت درمانی استفاده نماید مشاهده خواهد شد که علائم مربوط به بیماری های روحی و روانی افسردگی تا حدود زیادی از فرد دور خواهد شد.
 

حرارت درمانی مرطوب

یکی از روش های بسیار پرکاربرد و مناسب در زمینه حرارت درمانی نوع مرطوب آن می باشد که این نوع حرارت بسیار بهتر از حرارت درمانی خشک عمل کرده و با استفاده از آن می توان انواع مختلف سردردها را در کمترین زمان ممکن تسکین بخشید. با استفاده از حرارت درمانی مرطوب گردش خون در قسمت سر با سرعت بیشتری انجام شده و در نتیجه روند درمان بسیار سریع تر انجام می گردد و در نتیجه فردی که دچار سردردهای شدید است و در کمترین زمان ممکن به احساس آرامش و بیدردی رسیده و حالت مناسبی را تجربه می نماید.
 

فواید کلی و مهم حرارت درمانی

در حالت کلی حرارت درمانی به عنوان یک روش و متد بسیار جدید در علم پزشکی روز به حساب آمده و توانسته فواید بسیار مناسبی را در جهت تسکین دردها و از بین بردن آنها ایجاد می‌نماید که در ادامه به بررسی مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

اطلاعات جامع در مورد حرارت درمانی


درباره حرارت درمانی

حرارت درمانی یک روش درمانی بسیار جدید بوده که تعداد زیادی جریان خون را افزایش داده و آن را بهبود می بخشد و از این طریق می‌تواند گرفتگی ها و اسپاسم های ماهیچه ای و عضلانی که در بدن افراد مختلف به وجود می‌آید را کاهش داده و درد به وجود آمده در این زمینه را نیز تا حدود زیادی برطرف سازد همچنین حرارت درمانی جریان خون را در بافت های مختلف بهبود می بخشد و در نتیجه از این طریق می‌تواند مقدار اکسیژن مورد نیاز و مواد مغذی که سلول‌های بدن به آن احتیاج دارند را به این نحو تامین کرده و حس نشاط و آرامش مناسبی را در بدن فرد ایجاد نماید همچنین با استفاده از روشهای مختلف و حرارت درمانی با پایی که در اطراف ستون فقرات وجود داشته و همچنین ماهیچه ها و بافت ها ارتباطی مناسب پیدا کرده و گردش خون را در این ماهیچه ها و بافت ها تسریع بخشد در نتیجه با استفاده از روشهای حرارت درمانی اسپاسم و خشکی موجود در عضلات و ماهیچه ها تا حدود زیادی از بین می رود و یا کاهش پیدا می‌کند.
 

هزینه مربوط به حرارت درمانی

در حالت کلی باید بگوییم حرارت تراپی یا همان حرارت درمانی یک روش درمانی بسیار اصولی مناسب و در عین حال مقرون به صرفه و بی دردسر می باشد و می توان اینطور بیان کرد که این روش درمانی در مقایسه با بسیاری از روش‌های درمانی دیگر بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه و آسان میباشد.

این مکان برای هر فرد وجود خواهد داشت تا حرارت درمانی را حتی در منزل خود در حالتی که در حال استراحت بر روی مبل و یا رختخواب خود می باشد انجام داده و یا همچنین از تماشای تلویزیون و یا گوش دادن به موسیقی نهایت لذت را برده و بتواند در اوقات فراغت خود با استفاده از حرارت درمانی درد خود را تا حدود زیادی تسکین دهد. همچنین در زمینه حرارت درمانی کیسه های گرما به گونه‌ای تعبیه می شوند که بتوان از آنها در مکان های مختلف مانند محل کار، محل استراحت، درون خودرو و اتومبیل و یا مکان های دیگر به راحت ترین شکل ممکن استفاده نمایید. امروزه یک سری راه های الکتریکی نیز در بازارهای پزشکی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان به مراتب بسیار مطلوب و مناسبی را برای خود و تردد وجود در بدن ایجاد نمود.


منبع: sciencedirect.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.