دانستنی های جالب و خواندنی درباره دلفین

دلفین‌ها آنقدر زیبا و دوست داشتنی هستند که حتی لبخند هم می‌زنند. اگر شما هم درباره دلفین‌ها کنجکاو هستید با ما همراه باشید تا حقایقی جالب درباره آن‌ها را به شما بگوییم.
چهارشنبه، 13 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دانستنی های جالب و خواندنی درباره دلفین
۱ - تقریبا ۴۰ گونه دلفین در آب‌های سراسر جهان زندگی می‌کنند. بیشتر آن‌ها در مناطق کم عمق اقیانوس‌های گرم و معتدل زندگی می‌کنند و ۵ گونه هم در رودخانه‌ها زندگی می‌کنند.

۲ - دلفین‌ها گوشتخوار هستند. ماهی، هشت پا و سخت پوستان غذای آن‌ها هستند. یک دلفین ۱۲۰ کیلوگرمی حدود ۱۵ کیلوگرم ماهی در روز می‌خورد.

۳ - دلفین‌ها بازیگوش و بسیار باهوش هستند. آن‌ها به اندازه میمون‌ها با هوش هستند و تکامل مغز بزرگ آن‌ها بسیار شبیه به انسان است.


۴ - دلفین‌ها بخشی از خانواده نهنگ‌ها هستند که شامل نهنگ‌های قاتل و خلبان می‌شود. نهنگ‌های قاتل در واقع دلفین هستند.

۵ - دلفین‌ها بسیار اجتماعی هستند و به صورت گروهی شکار و حتی با هم بازی می‌کنند. گروه‌های بزرگ دلفین‌ها می‌تواند هزار عضو یا بیشتر داشته باشد.

۶ - بسته به گونه، بارداری آن‌ها ۹ تا ۱۷ ماه طول می‌کشد. بعد از زایمان دلفین‌ها مادران شگفت انگیزی هستند. آن‌ها بچه هایشان را نوازش می‌کنند.

۷ - یک بچه دلفین تا دو سال نیاز به مراقبت دارد. آن‌ها از سه تا هشت سالگی همه جا همراه مادرشان هستند.
 
۸ - دلفین‌ها هم در آب و هم خارج آن بینایی دقیقی دارند. آن‌ها فرکانس‌های ۱۰ برابر بالاتر از محدوده شنوایی انسان را می‌شنوند. حس لامسه آن‌ها به خوبی تکامل یافته، اما حس بویایی ندارند.

۹ - دلفین‌ها دشمنان طبیعی کمی دارند. انسان‌ها تهدید اصلی آن‌ها هستند. آلودگی، ماهیگیری و شکار آینده نامعلومی را برای آن‌ها رقم می‌زند.

۱۰ - از آنجا که دلفین‌ها پستاندار هستند برای نفس کشیدن به سطح آب می‌آیند و برخلاف پستاندارهای زمینی برای خوردن و نفس کشیدن از دهانشان استفاده نمی‌کنند و سوراخ‌های مجزا دارند. این باعث می‌شود هنگام شکار آب وارد ریه‌های آن‌ها نشود و خطر غرق شدن کاهش یابد.


منبع: سایت برترینها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.