بررسی دلایل تغییر هویت نوجوانان در فضای مجازی

فضای مجازی یکی از ابزارهایی است که سبب می شود تا افراد از راه های گوناگون ابراز وجود بکنند. چرا که وقتی افراد در فضای مجازی قرار می گیرند، خواه ناخواه به دنبال این هستند که چگونه جنبه های رفتاری خود را مدیریت کنند، از این روست که هویت آدمی، که یکی از جنبه های پیچیده آدمی است، تحت تأثیر قرار می گیرد.
جمعه، 15 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسی دلایل تغییر هویت نوجوانان در فضای مجازی

چرا نوجوانان در فضای آنلاین تبدیل به شخصیت دیگری می‌ شوند؟

هر شخصی که در اینترنت می‌ بینید صرفاً کسی نیست که به آن تظاهر می‌ کند. به همین دلیل ترس خیلی از والدین هم به این دلیل است که می‌ ترسند یک جنایت‌ کار پشت یک نقاب به فرزند آن‌ ها نزدیک شود.

اما در تقابل با این موضوع نوجوانان نیز می‌ توانند به‌ راحتی گول زننده باشند. اما چه انگیزه‌ ای پشت این تغییر هویت نهفته است؟

با ما همراه باشید تا این موضوع را به‌ صورت موردی مورد بررسی  قرار دهیم.
 
امر و نهی کننده
به نظر می‌ رسد که برخی از اشخاص به فریفتن دیگران می‌ پردازند چرا که می‌ توانند این کار را بکنند تا بتوانند شخصی را تحریک کنند و یا واکنشی از شخص مقابل دریافت کنند.
 
جنگنده‌ ی پیروزی
اشخاص نوجوان اغلب به دنبال فضایی هستند که بتوانند در آنجا خودشان را بیان و مطرح کنند آن‌ هم بدون این‌ که چشم‌ های پدر یا مادر یا عمویشان به آن‌ ها غره شود.
 
توجه طلب
یک حساب توییتر عنوان کرده بود که از یک بیماری کشنده رنج می‌ برد آن‌ هم به این دلیل که توجه دنبال کنندگان خود را به دست بیاورد.
 
کینه طلب
برخی از اشخاص پشت یک شخصیت تقلبی مخفی می‌ شوند تا یک رفتار ظالمانه را حتی از روی حسادت یا کینه هم که شده انجام دهند.
 
انگیزه‌ های جنسی
در برخی موارد نوجوانان برای این‌ که متوجه شخصیت جنس مخالف شوند به دنبال راهی می‌ گردند تا این موضوع را به‌ خوبی مورد بررسی قرار دهند.
 
کمبود اعتماد به‌ نفس
یک پروفایل جعلی می‌ تواند به‌ عنوان یک پاسپورت محسوب شود تا به‌ وسیله آن بتوان اعتماد به‌ نفس بیشتری جمع کرد یا این‌ که شخصیت مشهوری را نسبت به آنچه در دنیای واقعی هست ایجاد کند.
 
بیمار عشقی
این مورد نیز تأثیر عشقی که در دنیای واقعی داشته را بر روی فضای مجازی اعمال می‌کند و خود را شکست‌ خورده و نشان می‌ دهد تا کمبود اعتماد به‌ نفس اش جبران شود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.