رفع مشکل محدودیت تایم با چند نکته کلیدی

در دنیای امروز استفاده از تلفن همراه به یکی از فعالیت های روزمره ما تبدیل شده است و همین سبب مبشود که ما بیشتر وقت خود را برای این تکنولوژی بگذاریم. در مطلب زیر نکاتی را برای شما عزیزان ارائه داده ایم که بتوانید بیشتر وقت خود را با خانواده و فرزندان بگذرانید.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رفع مشکل محدودیت تایم با چند نکته کلیدی

محدودیت Screen Time برای والدین؟

درحالی‌ که اکثر ما فکر می‌ کنیم که نسبت به دیگران روابط سالم و سازنده‌ ای با فرزندان و گوشی‌ های تلفن همراه خود داریم، اما حقیقت چیز دیگری است.

در حقیقت چه اتفاقی در حال رخ دادن است؟

مطمئناً خیلی از ما، به‌ صورت مخفیانه در پارک‌ ها فیس‌ بوک خود را آپدیت می‌ کنیم، وقتی‌ که در حال ساختن اسباب‌ بازی‌ ها با فرزندانمان هستیم ایمیل‌ هایمان را چک می‌ کنیم و حتی درحالی‌ که فرزند خود را به حمام برده‌ ایم پیامک بازی می‌ کنیم.

اما همچنان به‌ عنوان یک پدر و یک مادر در حال یادگیری چگونگی وارد کردن این فنّاوری به زندگی‌ هایمان هستیم. گوشی‌ های تلفن همراه هوشمند با نقشه‌ ها به ما کمک می‌ کنند که کلاس‌ های فرزندانمان را به‌ راحتی پیدا کنیم، پیامک‌ ها به ما کمک می‌ کنند که زمان بازی با فرزندمان را مشخص کنیم. نرم‌ افزار هایی مانند ردیابان برای تعیین وظایف و محدوده برای کودکان وجود دارد که در این امور می‌ تواند خیال شما را بیش‌ از پیش راحت کند.

اگر همچنان به دنبال این موضوع هستید که درباره تلفن‌ های هوشمند اطلاعات کسب کنید و هوشمندی خود را بالا ببرید، نیاز است که چند قانون را برای خود در نظر بگیرید. کاربران تلفن‌ های هوشمند علاقه دارند که زمانی را که با گوشی خود به‌ جای کودکان خود می‌ گذرانند تخمین بزنند.

ممکن است این کار چیزی شبیه به ۲۰ ثانیه به نظر برسد، اما در واقعیت ۳ دقیقه وقت صرف چنین فعالیت‌ هایی می‌ شود که این زمان برای این‌ که کودکان را سر در گم کرده، به مشکل بیاندازد و احساس مورد توجه نشدن به آن‌ ها دست دهد کافی است.

در اینجا برخی پیشنهاد‌ ها را برایتان آورده‌ ایم تا روابط خود را با تلفن‌ های همراهمان در تعادل بیشتری قرار دهید:

از هیچ دستگاهی در هنگام غذا خوردن استفاده نکنید. اگر که موضوعی پیش آمد که می‌ خواستید طبق معمول برای آن در گوگل جستجو کنید، دست نگه‌ دارید. آن را در یک لیست قرار داده و بعداً پیگیری کنید.

اگر در حال بازی هستید تا زمانی که فرزندانتان نخوابیده‌ اند آن‌ ها را رها کنید.

هرگز درحالی‌ که رانندگی می‌ کنید، پیامک ندهید و یا با تلفن صحبت نکنید.

هنگامی‌ که فرزندتان بدون محافظ شنا می‌ کند، تلفن همراهتان را کنار بگذارید و هیچ کاری که خطرناک باشد را انجام ندهید.

منطقه فنّاوری ممنوع در خانه‌ ی خود ایجاد کرده و به آن احترام بگذارید.

در ورای این اصول، این شما هستید که مشخص می‌ کنید خانواده‌ تان چه‌ کار هایی را انجام دهند.

به‌ صورت عمومی بچه‌ ها به توجه ما نیاز دارند، اما همه نه به‌ صورت تمام‌ وقت. بنابراین اگر مشغول بازی فروت لند هستید و فرزند شما در حال چرخ‌ و فلک زدن در کلاس ژیمناستیک است، احساس بدی نداشته باشید.

همچنین به خاطر داشته باشید که شما یک الگو برای فرزندان خود هستید. بنابراین اگر نمی‌ خواهید فرزند نوجوان و یا جوان شما به یک زامبی تلفن به دست تبدیل شود، خودتان هم سعی کنید که این‌ گونه رفتار نکنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.