هشدار گرفتن اسکرین شات از چت دایرکت در اینستاگرام

اینستاگرام در به‌ روز رسانی‌ های اخیر، ویژگی‌ هایی اضافه کرده است که هنوز بسیاری از کاربران با آن آشنا نیستند و یادآوری آنها، هم از جهت راهنمایی استفاده از آنها و هم از نظر امنیتی ضروری است،با ما همراه باشید.
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هشدار گرفتن اسکرین شات از چت دایرکت در اینستاگرام

اینستاگرام با گرفتن اسکرین شات از چت (دایرکت)Direct به شما هشدار می‌ دهد

اگر از شبکه اجتماعی اینستاگرام(Instagram) استفاده می‌ کنید حتماً باقابلیت چت و ارسال پیام مستقیم در اینستاگرام به نام Direct آشنایی دارید. به‌طور عادی هر تصویری که در اینستاگرام ارسال می‌ کنید بر روی پروفایل شما و در دسترس دنبال کنندگانتان قرار می‌ گیرد و برای همیشه ماندگار است.

حال اگر بخواهید به شخصی پیام و یا تصویر خصوصی ارسال کنید و یا گفتگویی گروهی در محیط اینستاگرام داشته باشید می‌توانید از قابلیتی به نام direct در اینستاگرام استفاده کنید. پیام‌هایی که در این قالب ارسال می‌شوند برای همیشه نگه‌داری نخواهند شد و درعین‌حال با توجه به شخصی بودن گفتگو، حریم شخصی شما نیز در حاشیه امنی قرار خواهد گرفت.
 

ویژگی هشدار عکس‌برداری از صفحه دایرکت اینستاگرام

ممکن است ندانید اما Instagram در حال کار کردن بر روی یک ویژگی جدید است که با گرفتن عکس از صفحه‌ نمایش(Screen Shot) در هنگامی‌ که چت دایرکت باز است، به صاحبان پیام‌ ها هشداری می‌ فرستد که حریم شخصی‌ شان توسط چه شخصی نقض شده و یا در خطر است.

این ویژگی مشابه ویژگی استفاده‌ شده در چت‌ های امن(Secret Chat) تلگرام و یا اسنپ چت است که در صورت تصویر برداری از پیام‌ ها، به‌ طرف مقابل هشداری ارسال می‌ شود و برنامه اینستاگرام در صورتی‌ که شخصی از صفحه پیام‌ های دایرکت اسکرین شات بگیرد، برای طرف مقابل هشدار ارسال می‌شود.

توجه داشته باشید که گرفتن اسکرین شات از چت دایرکت(Direct) دارای هشدار می‌ باشد و اگر کسی از تصاویر موجود بر روی پروفایل شما و یا صفحه پروفایل شما در اینستاگرام اسکرین شات بگیرد، هشداری برای شما ارسال نخواهد شد. پس نهایت دقت خود را بر روی آنچه بر روی صفحات شخصی‌ تان در اینستاگرام منتشر می‌ کنید باشید. چرا که ممکن است دنبال کنندگانتان را بشناسید، اما نمی‌ توانید بدانید که یک تصویر شخصی لو رفته از شما از طریق چه کسی منتشرشده است.

با توجه به این‌ که این سیستم اعلان در مرحله تست قرار دارد، در حال حاضر بر روی نسخه منتخب iOS چنین قابلیتی  فعال‌ شده است. ویژگی هشدار اسکرین شات از چت دایرکت به‌ زودی با نهایی شدن سیستم و پایان یافتن آزمایش‌ ها به نسخه اندروید نیز اضافه خواهد شد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.