تعریفی از مانیتورینگ(monitoring)

مانیتورینگ عملی برای مشاهده وضعیت یک سیستم است. برای مثال سرور و یا سایت شما ممکن است در هر لحظه وضعیت های متفاوتی داشته باشد . شما با سرویس های مانیتورینگ می توانید از وضعیت لحظه ای سرور و سایت و شبکه مخابراتی مطلع شوید و گزارش لحظه ای خطاها و عیوب و مشکلات شبکه یا سرور خودتان را ملاحظه کنید .
يکشنبه، 17 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تعریفی از مانیتورینگ(monitoring)

مانیتورینگ(monitoring) چیست؟

مانیتورینگ(monitoring) عبارت است از فرایند جمع‌ آوری و آنالیز سیستماتیک و استفاده از اطلاعات حاصل‌ شده برای ردیابی فرایند یک برنامه در راستای دستیابی به اهداف خاص و یک راهنما برای تصمیمات مدیریتی. عملیات مانیتورینگ معمولاً روی فرآیند ها پیاده می‌ شود، مثلاً این‌ که یک فرایند کی و کجا اتفاق می‌ افتد، چه کسی باعث آن بوده است و به چند نفر می‌ رسند.

مانیتورینگ را می‌ توان در ادبیات ساده‌ تر به  فرایند تحت نظر گرفتن فعالیت‌ های برنامه‌ های خاص در راستای اهداف مشخص عنوان کرد. یکی از کاربرد های مانیتورینگ در حوزه مراقبت خانواده است که به‌ وسیله‌ ی آن فعالیت‌ های فرزندان کنترل و ردیابی می‌ شود.

دلیل استفاده از نرم‌ افزار های مانیتورینگ برای تحت نظر گرفتن فعالیت فرزندان در تقابل با تکنولوژی این است که به دلیل کامل نبودن اطلاعات و عدم دارا بودن تجربه کافی نیاز است تا رسیدن آن‌ ها به سن بلوغ و یا همان سن مسئولیت‌ پذیری به راهنمایی آن‌ ها بپردازیم.

از جمله نرم‌ افزار های مانیتورینگ(monitoring software) می‌ توان به نرم‌ افزار سامانه SFP اشاره کرد، چنین نرم‌ افزار هایی که در حوزه مانیتورینگ فعالیت می‌ کنند در دسته Parental Controls نیز جای می‌ گیرند. که البته عملیات‌ های مانیتور و زیر نظر گرفتن  فعالیت‌ های فرزند را ارائه می‌ دهند.

به‌ وسیله نرم‌ افزار سامانه SFP قادر خواهید بود تا تماس ها، پیامک‌ ها، چت‌ های شبکه‌ های اجتماعی مانند تلگرام، واتس اپ، لاین و… را به همراه مانیتورینگ سایت‌ های بازدید شده به همراه گزارشات کامل دریافت کرده و همچنین قادر خواهید بود تا محدودیت‌ هایی را برای استفاده از نرم‌ افزار ها و فیلترینگ سایت‌ ها و اینترنت انجام دهید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.