نکاتی راجع به خو گرفتن کودکان با مدرسه تازه

رفتن به مدرسه شاید برای بیشتر دانش آموزان یک امر عادی و حل شده باشد. اما برای خانواده‌هایی که قرار است، فرزندشان برای اولین بار سر کلاس درس حاضر شوند گاها مشکلات اساسی به وجود می‌آورد.
دوشنبه، 18 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتی راجع به خو گرفتن کودکان با مدرسه تازه

مدرسه تازه

والدین در کمک به فرزندان خود برای عادت به مدرسه تازه کمک بزرگی هستند؛ یکی از نکاتی که پدر ها یا مادر ها می‌توانند برای ساده ساختن پذیرش مدرسه تازه برای فرزند به آن توجه کنند، مراجعه به مدرسه تازه به همراه فرزند خود پیش از اینکه فرزند شما رسما در آنجا آغاز به تحصیل کند، است.

اینکه به بچه های خود این امکان را بدید که پیش از آغاز تحصیل با محیط مدرسه تازه خود آشنا شوند، پذیرش مدرسه تازه را با آشنایی قبلی برای فرزند شما ساده تر می‌کند.

بهتر است والدین چند هفته پیش از اینکه زمان مدرسه ها آغاز شود برای جا به جایی به محل سکونت تازه اقدام کنند تا در این مدت بچه ها با محیط و همسایه های تازه، آشنا و صمیمی تر شوند.
 
با همسایه ها رفت و آمد کنید
پدر ها و مادر ها می‌ توانند دور همی هایی با همسایه های خود داشته باشند تا به همی شکل هم خودشان و هم بچه ها با یکدیگر آشنا شوند و پیوند محکمی بین همسایه ها برقرار شود؛ البته این موضوع کمی هم به شیوه ها و فرهنگ ها مرتبط است.
 
به فرزندان خود امید بدید
این نکته بسیار مهم است که پدر ها و مادر ها به بچه های خود یادآوری کنند که محیط مدرسه و در کل محیط اجتماعی از گروه های متنوعی تشکیل شده است و در نهایت فرزند شما بی شک می‌ تواند دوستان و همنوعان متناسب با خود را پیدا کند، اگرچه شاید در حال حاضر وضعیت نا امید کننده باشد.
 
آشنایی ها خود به خود ساخته می‌ شوند
همین که فرزند شما یک عضو تازه در مدرسه باشد، خود باعث می‌شود تا بسیاری از بچه ها و همکلاسی ها برای آشنایی و دوستی با فرزند شما پیش گام شوند؛ به این معنی که نیازی نیست فرزند شما برای پیدا کردن دوستان دنبال آنها باشد، بلکه دیگران این کار را انجام می‌ دهند.
 
فرزند خود را درگیر کنید!
محیط و مدرسه تازه می‌ تواند برای فرزند شما مانند یک فرصت و شانس تازه باشد؛ بنابراین چه بهتر که او را تشویق به درگیر شدن در گروه های مدرسه ای کنید؛ برای نمونه او را تشویق کنید که به شورای مدرسه بپیوندد، در این صورت او ناراحتی دوری از محیط پیشین را فراموش می‌ کند و به محیط تازه علاقه مند تر می‌شود.
 
به بچه ها آرامش بدید
البته جدای از این همه آرامشی که درباره آن گفتیم بخش های عصبانی کننده هم وجود دارد! بچه ها معمولا با این مشکلات به سادگی کنار نمی‌آیند، بنابراین بهتر است اوضاع را با گفتگوی با فرزند خود بدست بگیرید و او را آرام کنید.
 
در یک چشم به هم زدن آشنایی ها آغاز می‌‌شود!
پدر مادر ها باید به فرزندان خود گوش کنند و به این موضوع آگاه باشد که خو گرفتن با محیط تازه کمی زمان می‌برد و این زمان را باید با اطمینان خاطر بخشیدن به فرزندان خود و آرام کردن آنها سپری کنند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.