چگونه می‌توان با افراد غیر منطقی، بدون استرس برخورد کرد

هر یک از ما، در زمانی، مجبور هستیم با افراد غیر منطقی برخورد کنیم. اما، چگونه می‌توان بدون درگیر شدن طرفین در این فرایند، آنها را شناسایی و اداره کرد؟
دوشنبه، 23 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه می‌توان با افراد غیر منطقی، بدون استرس برخورد کرد
مهم نیست که در کجا هستید و یا به کجا می‌روید، افراد غیر منطقی بخشی از زندگی روزمره شما خواهند بود. رفتار ناعادلانه آنها می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد. آنها نمی‌خواهند منطق را رعایت کنند، و می‌توانند زندگی را برای شما و کسانی که در اطرافشان  هستند، دشوار کنند. این مقاله شما را در زمینه شیوه رفتار با آنها راهنمایی خواهد کرد.
 

شناسایی افراد غیر منطقی

از نظر شیوه رفتاری آنها با دیگران، به نظر می‌رسد گیج کننده هستند، و حتی می‌توانند بسیار عصبانی و در شرایط خاصی خطرناک نیز باشند، این بدان معنی است که وقتی با آنها صحبت می‌کنید باید بسیار مراقب باشید.
 
همچنین اغلب باعث می‌شود شما تعجب کنید که چرا چنین افرادی بدون هیچ دلیلی، شما را دوست ندارند و به همین ترتیب عمداً به احساسات دیگران آسیب می‌رسانند.
 
هرگاه متوجه می‌شوید کسی رفتار غیرعادی دارد، و استدلال کردن برای او به طور فزاینده‌ای مشکل است، این امر ممکن است منجر به بحث شود. علاوه بر این، استدلال آنها ممکن است شما را بسیار عصبانی کند، که می‌تواند منجر به دعوا شود و شما (و شاید آنها) کنترل خود را از دست بدهید، و هیچ یک از طرفین به نتیجه‌گیری مسالمت‌آمیزی دست نیابند.
 

کنار آمدن با افراد غیر منطقی

صبور باشید
گاهی اوقات، کلید برخورد با افراد غیر منطقی این است که به آرامی صبر کنید. یاد بگیرید احساسات خود را کنترل کنید. اگر به رفتار آنها واکنش نشان دهید، احتمالاً کنترل و منطق خود را از دست خواهید داد.
 
شما باید درک کنید که هرچه بیشتر با این افراد بحث ‌کنید، بیشتر استدلالات غیر منطقی خود را ادامه می‌دهند، و این می‌تواند به یک چرخه بی‌پایان تبدیل شود. چنین افرادی اغلب به طور عمدی رفتار می‌کنند، تا دیگران را تحریک کنند. بنا بر این هنگامی که شما خشمگین می‌شوید، آنها به هدف‌شان می‌رسند.
 
بحث‌های آزار دهنده به هیچ جایی نخواهند رسید، و هیچ چیز خوبی از آنها بیرون نخواهد آمد. مهم نیست که با چه معیاری سعی می‌کنید با آنها منطقی باشید، احتمالاً منطقی در آنها نخواهید دید.
 
سعی کنید بیش از حد هیجان زده نشوید، نفس‌های عمیق بکشید و خود را آرام کنید. هنگامی که شما در وضعیت ثابت قرار داشته باشید، ممکن است آنها در نهایت متوجه شوند که همه فریادها و شکایت‌شان هرگز نتیجه نخواهد داد و به تدریج عقب‌نشینی ‌کنند. این نشان می‌دهد که کنترل وضعیت به طور عمده در دستان شماست!
 
اگر به هر حال لازم باشد که به آنها پاسخ دهید، منتظر بمانید تا هر دوی شما آرام شوید، سپس اقدام کنید. هنگامی که صحبت می‌کنید، بدون این که بیش از حد تهاجمی شوید، خود بیانگر باشید. این رویکرد می‌تواند مؤثر باشد، زیرا دیدن شما حتی پس از طغیان خشم، آنها را غافلگیر می‌کند. و شما موفق خواهید شد که نظرات خود را بدون دردسر ارائه دهید.
 
دلیل آن از بیرون است
با افراد ذیصلاح در مورد مشکلاتی که با رفتار آنها نسبت به خود دارید، صحبت کنید. هنگامی که به آنها نزدیک می‌شوید، دلپذیر و مودب باشید و توضیح دهید که چرا و چگونه رفتار غیر منطقی آنها برای شما مهم است و چگونه گفتگوها یا اقدامات آنها تأثیر منفی بر روی رابطه شما دارند.
 
ممکن است که آنها آگاه نباشند که درباره مسائل خاصی در اشتباه هستند. سعی کنید آنها را از نقطه نظر خود ببینید. آنها را قبل از رفتار غیرمسئولانه خودشان در نظر بگیرید، پیش از این که رفتارتان شرایط را بدتر کند، زیرا این شما هستید که در نهایت در دچار ناراحتی می‌شوید. از دستاویز قرار دادن یک استدلال صرفاً به خاطر اثبات حقانیت خود اجتناب کنید. چه کسی می‌داند، ممکن است خوش شانس باشید و زمانی متوجه شوند که نگرش آنها درست نیست، تغییر یافته و کمی بیشتر سازگار شوند.
 
آماده باشید که این بحث ممکن است اثر دلخواهی نداشته باشد. آنها افرادی هستند که حاضر نیستند اعتراف کنند که خشن و غیر منطقی هستند و با هیچ کسی همکاری نخواهند کرد تا چیزی را درست انجام دهند. به شدت اصرار می‌کنند که راه آنها صحیح است.
 
سعی کنید دیدگاه آنها را ببینید
این مثل احتمالاً خیلی کلیشه‌ای به نظر می‌رسد، اما راه رفتن با کفش‌های آنها به شما درک بهتری از وضعیت دیدگاه آنها می‌دهد. بارها، ما در موقعیتی به روش خاصی متوسل می‌شویم تا فقط به دیگران ثابت کنیم که موضع ما درست است. از دستاویز قرار دادن یک استدلال صرفاً به خاطر اثبات حقانیت خود اجتناب کنید.
 
دلیل آن خودتان هستید. اغلب، دیدگاه ما محدود می‌شود، زیرا ما مطمئن هستیم که دیگران غیر منطقی هستند، و بنا بر این مطمئن هستیم که آنچه آنها می‌گویند یقینأ با‌ اهمیت نخواهد بود. با نگاهی به وضعیت از یک زاویه دیگر، شما دیدگاه جدیدی به دست خواهید آورد که در حل مسأله به صورت صلح آمیز کمک می‌کند.
 
اجتناب از برخورد نزدیک
قطع ارتباط شما با چنین افرادی منجر به حداقل تعامل خواهد شد و به شما آرامش خاطر می‌دهد. حفظ فاصله و کاهش دادن ارتباط و تعامل کردن با آنها فقط زمانی که لازم است، زندگی را کمی آسان‌تر می‌کند.
 
اگر چه این روش همیشه امکان پذیر یا عملی نیست، به ویژه هنگامی که شما باید با همکاران، رئیس خود و یا حتی اعضای نزدیک خانواده خود که این چنین هستند در یک روز به مقابله بپردازید و این امکان فراهم نیست که این افراد را از زندگی خود کاملاً حذف کنید.
 
هیچ لحظه‌ای وجود نخواهد داشت که شما با خیال راحت بتوانید بگوئید که مجبور نیستید با افراد غیر منطقی مقابله کنید.
 
این چیزی است که همه ما باید گاهی با آن مقابله کنیم. حتی افراد معقول نیز لحظاتی رفتار غیر عاقلانه دارند. چگونگی مقابله با چنین افرادی و حفظ آرامش، تنها زمان و تمرین می‌طلبد و بدون شک نیاز به صبر زیادی دارد. بهتر است که در مورد چگونگی مدیریت چنین افرادی بیشتر بدانید، نه این که با آن مبارزه کنید، بلکه یک رابطه مثمر ثمر داشته باشید.
 
 منبع: سایلی کاله سایت بازل


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.