دستور پخت تارت سیب شگفت انگیز

سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی نیاز می کند، در این مطلب با طرز تهیه تارت سیب آشنا می شویم.
دوشنبه، 23 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت  تارت سیب شگفت انگیز

طرز تهیه تارت سیب شگفت انگیز

مناسب برای 8 نفر

147 کالری

سیب های پخته آبدار، یک پوسته ترد بیسکویت مانند و یک سس شیرین و تند، طعم فوق العاده‌ ای به این دسر مخصوص افراد دیابتی می دهد. واقعا شگفت انگیز است!
 
زمان آماده سازی 
30 دقیقه
 
زمان پخت 
100 دقیقه
 
مواد لازم
آب سیب یا شربت سیب


شکر قهوه‌ ای ۳ قاشق غذاخوری

کره ۲ قاشق چایخوری

دارچین یک‌ چهارم قاشق چایخوری

نمک مقداری

وانیل نصف قاشق چایخوری

اسپری روغن آشپزی

سیب ۴ عدد

آرد سه‌ چهارم فنجان

بیکینگ پودر یک و یک‌ چهارم قاشق چایخوری

شکر دانه ریز ۱ قاشق چایخوری

نمک یک‌ هشتم قاشق چایخوری

کره ۳ قاشق غذاخوری

شیر ۳ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1. فر را از قبل تا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

2. برای سس، آب سیب، شکر قهوه‌ ای، ۳ قاشق غذاخوری کره (یا اسپرد)، دارچین و مقداری نمک را در یک قابلمه کوچک باهم مخلوط کنید. بگذارید به جوش بیاید و سپس شعله را کم کنید. به مدت ۲ دقیقه بدون گذاشتن سر آن آرام بجوشانید. قابلمه را از روی حرارت بردارید و وانیل را اضافه نمایید.

3. یک کاسه کاستارد ۶ اونسی را بصورت وارونه در وسط یک قالب پای ۹ اینچی قرار دهید. بیرون کاسه کاستارد را با اسپری روغن چرب کنید. با استفاده از دندانه‌ های چنگال، چند خراش در طرف برش‌ خورده نصفه های سیب ایجاد کنید. نصفه های سیب را درون قالب پای و اطراف کاسه کاستارد قرار دهید (سمت برش‌ خورده به طرف بالا باشد). سس را روی سیب ها بریزید.

4. آماده کردن پوسته بیسکویتی، آرد، بیکینگ پودر، شکر دانه ریز و نمک را در یک کاسه متوسط با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک مخلوط‌ کن قنادی، کره را به تکه‌ های درشت خرد کنید. شیر را اضافه کرده و با استفاده از یک چنگال، مخلوط نمایید. مخلوط را جمع کرده و به آرامی ورز دهید تا به شکل گلوله درآید.

5. خمیر را روی یک سطح آردپاشی شده پهن کنید. خمیر را از مرکز به سمت لبه‌ ها صاف کنید تا به شکل یک دایره ۱۰ اینچی شود. خمیر را روی سیب‌ ها و فنجان کاستارد قرار دهید. خمیر بین سیب ها و بشقاب پای را تو دهید (آن را چین ندهید). به مدت ۱۲ دقیقه بپزید.

6. درجه حرارت فر را به ۳۵۰ درجه فارنهایت کاهش دهید. بمدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه دیگر یا تا زمانی که شیرینی طلایی و سیب ها نرم شوند، بپزید. در صورت لزوم برای جلوگیری از برشته شدن بیش از حد، در ۱۰ دقیقه آخر روی آن را با فویل بپوشانید. آن را بمدت ۳۰ دقیقه روی رک سیمی قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را روی یک دیس سرو ۱۰ تا ۱۲ اینچی برگردانید. برای سرو، آن را برش بزنید و با قاشق، سس را از کاسه کاستارد روی برش‌ ها بریزید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.