دستور پخت کیک هویج

بیایید با هم دست به کار شویم و یک عصرانه خوشمزه درست کنیم. می توانید دوستان خود را دعوت کنید و با کیک هویج و د ارچین در یک دور همی صمیمی از آنها پذیرایی کنید. در ادامه مطلب طرز تهیه این کیک خوشمزه را برایتان آماده کرده ایم.
دوشنبه، 23 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت کیک هویج

طرز تهیه کیک هویج فوق‌ العاده خوشمزه

مناسب برای 15 نفر

265 کالری

این کیک هویج بدون شیر، طعم بسیار لذیذی دارد و یک شیرین خوشمزه در کنار چای بعدازظهر است. شما می‌ توانید این کیک را بپزید، فریز کنید و فقط موقع سرو روی آن رویه‌ خامه‌ ای بریزید .
 
زمان آماده سازی 
20 دقیقه
 
زمان پخت 
80 دقیقه
 
مواد لازم
شکر ۱۷۵ گرم

روغن آفتابگردان ۱۷۵ میلی لیتر

تخم‌ مرغ ۳ عدد

هویج ۱۴۰ گرم

کشمش ۱۰۰ گرم

آرد ۱۷۵ گرم

جوش شیرین ۱ قاشق چای‌ خوری

دارچین ۱ قاشق چای‌ خوری

جوز نصف قاشق چای‌ خوری

شکر قنادی ۱۷۵ گرم

آب پرتقال ۱٫۵ تا ۲ قاشق غذاخوری
 
مراحل پخت
1.فر را تا ۱۸۰ درجه گرم کنید. کف و اطراف یک قالب کیک مربعی را با کاغذ پوستی بپوشانید و چرب کنید.

2.شکر، روغن و تخم‌ مرغ‌ ها را در یک کاسه‌ بزرگ بریزید و با یک قاشق چوبی خوب بهم بزنید. هویج رنده‌ شده، کشمش و پوست پرتقال را اضافه کنید.

3.آرد، جوش‌ شیرین و ادویه‌ ها را در یک کاسه الک کنید. همه‌ ی مواد را باهم مخلوط کنید تا مخلوطی نرم و تقریبا آبکی درست شود.

4.مایع کیک را در قالب بریزید و به‌مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه یا تا زمانی که در هنگام فشار دادن، وسط کیک سفت و فنری باشد، در فر قرار دهید. سپس از فر بیرون بیاورید و بگذارید ۵ دقیقه خنک شود.

کیک را از قالب بیرون بیاورید، کاغذ پوستی را از ته آن جدا کنید و روی رک سیمی قرار دهید تا خنک شود (اگر می‌خواهید بعدا کیک را مصرف کنید، می‌توانید در این مرحله آن را فریز کنید).

5.مواد رویه‌ کیک را در یک کاسه‌ کوچک، خوب بهم بزنید تا کاملا صاف و یکدست شود (رویه‌ ی بدست‌ آمده باید آبکی باشد). کیک را روی دیس سرو بگذارید و رویه‌ ی کیک را به شکل خطوط مورب و قطری روی کیک بریزید و اجازه دهید از اطرافش پایین بچکد.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.