10 فناوری برتر هوش مصنوعی

هوش مصنوعی گستردگی و فناوری های فراوانی دارد که باعث بهبود زندگی بشر می شود، ما در این مقاله به 10 تا از مهم ترین آن ها اشاره می کنیم.
چهارشنبه، 7 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
نویسنده : میلاد شکری
موارد بیشتر برای شما
10 فناوری برتر هوش مصنوعی
هوش مصنوعی در سال 1955 برای معرفی رشته جدید علوم کامپیوتر اختراع شد، این امر به سرعت و به طور اساسی باعث تغییر شیوه زندگی روزمره می‌شود، زیرا بازار فناوری‌های هوش مصنوعی خواستار شکوفایی است. مسابقه ای مهم که بین بسیاری از مبتدیان و متخصصان اینترنتی برای دستیابی به آن وجود دارد. در این یادداشت ما در مورد 15 فناوری برتر هوش مصنوعی که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید صحبت خواهیم کرد.

Natural Language Generation -1

تولید زبان طبیعی زیر مجموعه ای از هوش مصنوعی است که متن را به داده تبدیل می‌کند و به سیستم‌ها کمک می‌کند تا ایده ها و افکار را در حد امکان با یکدیگر ارتباط دهد، این ویژگی در خدمات به مشتری به طور گسترده برای ایجاد گزارش‌ها و خلاصه های بازار استفاده می‌شود. شرکت‌هایی مانند Attivio, Automated InsightsCambridge ،Semantics ,DigitalReasoning ,Lucidworks , Narrative Science ,SAS  و Yseop تولید زبان طبیعی را ارائه می‌دهند. جای تعجب نیست که این فناوری به لیست 10 فناوری برتر هوش مصنوعی وارد شود.
 

Speech Recognition -2

Speech Recognition برای تبدیل گفتار انسان به یک قالب مفید و جامع و برای پردازش برنامه‌های کاربردی رایانه استفاده می‌شود. امروزه شاهد رونویسی و تبدیل زبان بشر به قالب‌های مفید هستیم که به سرعت در حال رشد است. شرکت‌هایی مانند NICE ، ارتباطات Nuance ، OpenText و Verint Systems خدمات تشخیص گفتار را ارائه می‌دهند.
 
10 فناوری برتر هوش مصنوعی
 

Machine Learning Platforms -3

Learning Machine یک رشته فرعی از علوم کامپیوتر و همچنین شاخه مهمی از هوش مصنوعی است. هدف آن توسعه تکنیک‌های جدیدی است که باعث می‌شود کامپیوترها یاد بگیرند و باهوش‌تر شوند. با کمک الگوریتم‌ها‌، API ها (رابط برنامه نویسی برنامه)‌، توسعه‌، ابزارهای آموزشی‌، داده ها و برنامه های بزرگ‌، سیستم عامل‌های یادگیری ماشین محبوب‌تر می‌شوند. آنها به طور گسترده به منظور طبقه بندی و پیش بینی استفاده می‌شوند. آمازون، فراکتال آنالیتیکس، گوگل، H2O AI ، مایکروسافت،‌SAS ، Skytree و Adtext برخی از شرکت‌هایی هستند که سیستم عامل‌های یادگیری ماشینی را می‌فروشند.
 

Virtual Agents -4

Virtual Agents به یک سیستم رایانه یا برنامه ای که گفته می‌شود قادر به تعامل مؤثر با انسان است. هوش مصنوعی در حال حاضر، این فناوری را در خدمات به مشتریان از طریق ربات‌های چت و همچنین یک مدیر هوشمند در خانه عرضه می‌کند، شرکت‌هایی که دستیاران مجازی را ارائه می‌دهند عبارتند از: اپل، گوگل، آمازون، Solutions مصنوعی، Assist AI ، Creative Virtual ، IBM ، IPsoft ، Microsoft و Satisfi.
 

Decision Management -5

ماشین‌های هوشمند مصنوعی قابلیت معرفی منطق به سیستم‌های هوش مصنوعی را دارند تا بتوانند از آنها برای آموزش، نگهداری و تنظیم استفاده کنند. برای افزودن ارزش به مشاغل و سودآوری، مدیریت تصمیم گیری در حال حاضر توسط سازمان‌ها با وارد کردن آن در برنامه های خود برای پیشبرد و اجرای تصمیم خودکار استفاده می‌شود. برخی از شرکت‌هایی که این سرویس را ارائه می‌دهند عبارتند از: Informatica ، Advanced Systems Concepts ، Maana ، Pegasystems و UiPath.
 
10 فناوری برتر هوش مصنوعی
 

AI Optimized Hardware -6

دستگاه ها به دلیل داشتن گرافیک بهتر و همچنین واحدهای پردازش مرکزی، در حال ساخت و ساز هستند و به طور خاص وظایف هوش مصنوعی را برای انجام آنها استفاده می‌کنند. نمونه بارز این تراشه سیلیکون بهینه شده AI است که می‌تواند در هر وسیله قابل حمل قرار گیرد. بنابراین، شرکت‌ها و سازمان‌ها برای تسریع در تولید برنامه های بعدی سرمایه گذاری زیادی در هوش مصنوعی می‌کنند. این سرویس فناوری توسط شرکت‌هایی مانند Alluviate ، Google ، Cray ، Intel ، IB و Nvidia ارائه می شود.
 

Robotic Process Automation -7

اتوماسیون فرآیند رباتیک به عملکرد فرآیندهای شرکتی به دلیل تقلید از وظایف انسانی و خودکار سازی آنها اشاره دارد. در این حوزه خاص، باید در نظر داشت که هوش مصنوعی به معنای جایگزین کردن انسان‌ها نیست بلکه حمایت و تکمیل مهارت‌ها و استعداد آنهاست. شرکت‌هایی مانند سیستم‌های Pega ، Automation Anywhere ، Blue Prism ، UiPath و WorkFusion روی این فرآیند تمرکز دارند.
 

Text Analytics and Natural Language Processing -8

(NLP) پردازش زبان طبیعی بر تعامل بین زبان‌های انسانی و رایانه ها تمرکز دارد، از آنالیز متن استفاده می‌کند تا ساختار جملات و همچنین تفسیر و قصد آنها را از طریق یادگیری ماشین تجزیه و تحلیل کند. این فناوری به طور گسترده ای در زمینه شناسایی تقلب و برای سیستم‌های امنیتی به کار گرفته شده است.
بسیاری از دستیاران و برنامه های خودکار داده های بدون ساختار را توسط NLP تهیه می‌کنند. Basis Technology، Expert System، Coveo، Indico، Knime، Lexalytics، Linguamatics، Mindbreeze، Sinequa، Stratifyd و Synapsify برخی از ارائه دهندگان این خدمات هستند. جای تعجب نیست که این اصطلاحات آن را در لیست 10 فن آوری برتر هوش مصنوعی قرار دهد.
 
10 فناوری برتر هوش مصنوعی
 

Bio-metrics -9

Bioetrics با شناخت‌، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل ویژگی‌های فیزیکی ساختار بدن‌، شکل و رفتار انسان سروکار دارد، این تعامل ارگانیک رابطه بین ماشین‌ها و انسان را تقویت می‌کند. زیرا با لمس، تصویر، گفتار و زبان بدن کار می‌کند و غالباً به منظور تحقیقات بازار استفاده می‌شود.VR ، Affectiva،Agnitio ، FaceFirst ،Sensory ، Synqera و Tahzoo این سرویس فناوری را ارائه می‌دهند.
 

Cyber Defense -10

دفاع سایبری یک مکانیزم دفاعی رایانه ای است که هدف آن شناسایی، جلوگیری و کاهش حملات و تهدیدات به داده ها و زیرساخت‌ سیستم‌ها است. شبکه های عصبی که توانایی پردازش توالی ورودی را دارند، می‌توانند در کنار تکنیک‌های یادگیری ماشینی برای ایجاد فناوری‌های یادگیری به منظور آشکار کردن فعالیت مشکوک کاربر و کشف تهدیدات سایبری مورد استفاده قرار گیرند.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.