با این مواد غذایی یک داروخانه در منزل داشته باشید

یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از بیماران و نیز دوستداران طب سنتی، دانستن مسکن‌های گیاهی و گیاهان جایگزین مسکن‌های شیمیایی برای کاهش دردها و آلام جسمی و روحی است.
پنجشنبه، 22 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
با این مواد غذایی یک داروخانه در منزل داشته باشید

20 مسکن درد طبیعی در آشپزخانه شما

خواه باور کنید یا نه، می توانید آشپزخانه ای مملوء از داروهای مسکن طبیعی داشته باشید. به غیر از تنقلاتی که ارزش غذایی آنها پایین است و بیشتر محصولات فرآوری شده، سایر خوراکی ها به عنوان دارو عمل میکنند.

خوراکی هایی که به عنوان دارو میتوان از آنها استفاده کرد:
 
قهوه برای میگرن
اکثر داروهای میگرن حاوی مقدار کمی کافئین فاقد آب (یعنی پودر کافئین) هستند. اما مصرف منظم نوع مایع کافئین فواید زیادی به همراه دارد: بنیاد ملی میگرن و سردرد توصیه می کند که داروهای میگرنی بدون نسخه خود را با ۱۲ اونس قهوه غلیظ جایگزین کنید. چرا؟ به این دلیل که کافئین جذب دارو را در پوشش معده افزایش می دهد و اثر دارو را تا ۴۰٪ یا بیشتر افزایش می دهد.
 
عسل برای زخم و درد گلو
عسل دارای خواص ضد ویروسی و ضد التهابی شگفت انگیز است.

طبق تحقیقات انجام شده در مرکز پزشکی تخصصی دبی در امارات متحده عربی، عسل غیر پاستوریزه، زخم های گلو را ۴۳٪ سریعتر از نسخه های کرمی درمان می کند. در ابتدای شروع زخم ها و درد گلو چهار بار در روز از عسل استفاده کنید.
 
آب برای هر نوع جراحتی
دلیلی برای استفاده مداوم سرم در طول عمل های جراحی و بستری بودن در بیمارستان وجود دارد: آب شفا می بخشد. مهم نیست که با چه نوع جراحت، التهاب یا بیماری دست و پنجه نرم میکنید، به سادگی هیدراته ماندن بدن، تفاوت زیادی را ایجاد می کند. کارشناسان توصیه می کنند برای شروع روند بهبود، هشت لیوان آب در روز مصرف کنید.

آب کمک می کند تا غضروف، دیسک ها و مایعاتی که بین استخوان ها را نرم و روان میکنند به خوبی هیدراته شوند و این اطمینان حاصل شود که استخوان ها می توانند به راحتی بدون درد حرکت کنند. آب به رقیق کردن و رها کردن ترکیبات التهابی مانند هیستامین ها نیز کمک می کند و باعث کاهش تورم و درد ناشی از التهاب می شود.
 
ترب کوهی برای مشکلات سینوسی
مشخص شده است که ترب کوهی جریان خون را به حفره های سینوسی افزایش می دهد و باعث تخلیه و باز شدن سینوس ها خواهد شد. همچنین ترب کوهی مؤثرتر از اسپری های ضد انعقادی است: دانشمندان آلمانی دریافتند که یک قاشق چای خوری ترب کوهی دوبار در روز (به تنهایی یا در غذا) باعث بهبودی سریعتر عفونت های سینوسی نسبت به داروهای ضد انعقادی می شود.
 
با این مواد غذایی یک داروخانه در منزل داشته باشید
 
نعناع تند برای درد عضلانی
دکتر مارک استنگلر توصیه می کند که سه بار در هفته آب گرم همراه با ۱۰ قطره روغن اسانس نعناع مصرف کنید.

مشخص شده است که ترکیب آب گرم و نعناع تند در تسکین گرفتگی های عضلانی و از همه مهمتر، کاهش فراوانی درد، ۲۵ درصد موثرتر از مسکن های درد بدون نسخه عمل میکنند.
 
آناناس برای گاز روده
آناناس سرشار از آنزیم های پروتئولیتیک است که به شکستن برخی از پروتئین هایی که باعث تولید گاز در معده و روده کوچک می شود، کمک می کند.

محققان دانشگاه استنفورد دریافتند که مصرف روزانه یک فنجان آناناس باعث کاهش علائم دردناک گاز و نفخ طی ۷۲ ساعت می شود.
 
جو دوسر برای درد اندومتر (سرطان مخاط رحم)
اندومتر یا آندومتریوز بسیار دردناک است، اما شما می توانید درد خود را با مصرف روزانه یک کاسه جو دوسر کنترل کنید.

محققان دریافتند که زنانی که طی شش ماه به رژیم غذایی خود جو دوسر اضافه کردند، تا ۶۰ درصد قادر به کاهش درد آندومتریوز بودند. جو دوسر به طور طبیعی فاقد گلوتن است، بنابراین آنها پروتئینی ندارند که موجب التهاب و درد در زنان مبتلا به آندومتریوز شود.
 
نمک برای درمان فرو رفتن ناخن در گوشت
بیش از شش میلیون نفر هر ساله با فرو رفتن ناخن های انگشتان پا در گوشت، دست و پنجه نرم می کنند. حمام آب گرم همراه با نمک خالص به این مشکل کمک می کند و عفونت هایی را که با این مشکل همراه است را از بین می برد. دانشمندان دانشگاه استنفورد دریافته اند که خیساندن انگشتان پا در مخلوط نمک و آب گرم ناخن های فرورفته در گوشت را درمان می کند و فقط ظرف ۴ روز عفونت های ناخن انگشت پا را بر طرف میکند.

مخلوط آب و نمک را به حدی که بتوانید به راحتی گرمای آن را تحمل کنید، حرارت دهید و دو بار در روز به مدت بیست دقیقه انگشتان خود را داخل مخلوط قرار دهید.
 
با این مواد غذایی یک داروخانه در منزل داشته باشید
 
زنجبیل برای درد عضلانی
زنجبیل حاوی ترکیبی به نام گینجرول است که به جلوگیری از تولید هورمونهای ایجاد کننده درد، شناخته شده است.

محققان دانمارکی دریافتند کسانی که به صورت روزانه حداقل یک قاشق چای خوری زنجبیل خشک (یا دو قاشق چای خوری زنجبیل خرد شده) مصرف میکنند، تنها ظرف دو ماه به میزان ۶۳ درصد کاهش درد، درد عضلانی، تورم و سفتی را تجربه کردند.
 
گل میخک برای دندان ها
گل میخک شامل ترکیبی به نام اوژنول است که یک بی حس کننده طبیعی است.

اگر دندان درد دارید و نمی توانید به دندانپزشکی مراجعه کنید، به آرامی گل میخک بجوید تا درد دندان و التهاب لثه در حدود دو ساعت به طور مستقیم از بین برود.
 
سرکه سیب برای سوزش سر دل
سرکه سیب (ACV) شگفت انگیز است و به معنای واقعی کلمه، کاربردهای آن بی شمار است، اما آیا می دانید سرکه سیب می تواند جایگزین داروهای سوزش سر دل شما شود؟

یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را به ۲۳۰ میلی لیتر آب اضافه کنید و قبل از هر وعده، مخلوط را جرعه جرعه بنوشید و سوزش خود را تا ۲۴ ساعت از بین ببرید.
 
گیلاس برای درد مفاصل و سردرد
محققان دریافتند زنانی که روزانه گیلاس خوردند قادر بودند بدون داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)، درد مفاصل، درد نقرس و یا سردردهای مزمن، را کنترل یا از بین ببرند.

گیلاس حاوی مقادیر بالایی آنتوسیانین است که ۱۰ برابر قویتر از داروهای غیر استروئیدی برای کاهش التهاب است.
 
ماهی برای مشکلات معده
ماهی ها به طور طبیعی دارای اسیدهای چرب EPA و DHA هستند که دارای اثرات ضد التهابی قوی هستند.

علاوه بر کاهش گرفتگی های شکمی، التهاب روده و درد معده، مصرف حدود ۵۰۰ گرم ماهی در هفته می تواند عملکرد کل دستگاه گوارش را بهبود بخشد. همه ماهی ها مثل هم نیستند، بنابراین سعی کنید بیشتر ماهی سالمون، ماهی قزل آلا، شاه ماهی، ماهی خال مخالی، ماهی تن و ساردین مصرف کنید.
 
زردچوبه برای درد مزمن
مشخص شده است، این ادویه شرق آسیا سه برابر مؤثرتر از داروهای غیر استروئیدی ضد التهابی (از جمله ناپروکسن) است.

محققان دریافتند که افراد مبتلا به آرتریت شدید و فیبرومیالژیا با مصرف حداقل ¼ قاشق چای خوری زردچوبه به صورت روزانه، قادر به کاهش میزان درد خود تا ۵۰٪ هستند. این بدین دلیل است که زردچوبه حاوی ترکیب تحت عنوان کورکومین است که از تولید هورمون های ایجاد کننده درد جلوگیری می کند.
 
با این مواد غذایی یک داروخانه در منزل داشته باشید
 
ماست برای PMS (سندرم قبل از قاعدگی)
سندرم پیش از قاعدگی (PMS) به علت نوسانات هورمونی که زنان در طول دوره قاعدگی تجربه می کنند تا ۸۰% زنان را تحت تاثیر قرار میدهد.

دانشمندان دریافتند زنانی که به صورت روزانه دو فنجان ماست مصرف کرده اند، تا ۴۸٪ کاهش علائم را تجربه می کنند.

ماست به طور طبیعی حاوی کلسیم بالا است، که کمک می کند تا سیستم عصبی را آرام نگه دارد و علائم مربوط به نوسانات هورمون را کاهش دهد.
 
انگور برای کمر درد
مطالعه ای که اخیرا انجام گرفت، نشان می دهد که افراد مبتلا به کمردرد که هر روز در وعده صبحانه انگور مصرف می کنند، بهبود علائم و بهبود سریع آسیب های کمر را تجربه می کنند.

انگور ظرف چند ساعت بعد از مصرف، به آرام کردن عروق خونی کمک می کند و جریان خون را به بافت آسیب دیده افزایش میدهد.
 
سیر برای گوش درد
برای درمان عفونت گوش و از بین بردن درد مرتبط با آنها، دوبار در روز به مدت ۵ روز، دو قطره روغن سیر گرم را در گوش آسیب دیده بریزید.

محققان دریافتند که این درمان سریعتر از داروهای تجویزی عفونت گوش را از بین می برد.
 
زغال اخته (بلوبری) برای عفونت مثانه
آیا مستعد ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) هستید؟

محققان دریافتند که شما می توانید با مصرف یک فنجان بلوبری به صورت روزانه خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری را تا ۶۰ درصد کاهش دهید. زغال اخته غنی از تانن است، ترکیبی که از تولید باکتری ها در مثانه جلوگیری می کند.
 
با این مواد غذایی یک داروخانه در منزل داشته باشید
 
تخم کتان برای درد سینه
تخم کتان سرشار از فیتواستروژن ها است که به جلوگیری از ایجاد اسپیک های استروژن که باعث تحریک درد و ناراحتی سینه می شود، کمک میکنند. در یک مطالعه ۱۲ هفته ای، مصرف روزانه ۳ قاشق غذاخوری دانه کتان (پودر شده یا به صورت کامل) باعث کاهش درد پستان در ۳۳٪ زنان شد.
 
آب گوجه فرنگی برای گرفتگی های پا
گرفتگی عضلات پا بیش از ۲۰ درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد که عمدتا به دلیل کمبود پتاسیم است.

محققان UCLA دریافتند که خوردن ۲۸۰ گرم آب گوجه فرنگی غنی از پتاسیم به صورت روزانه به کاهش ۱۰ تا ۱۴ روزگی گرفتگی های پا کمک می کند.

آب گوجه فرنگی، بهبود فعالیت بدنی را نیز افزایش می دهد.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.