استفاده از هوش مصنوعی در ارزیابی عواقب جانبی همه گیری کرونا ویروس

ما در حال اندازه گیری مکالمه‌های آنلاین برای ردیابی مسائل بهداشت اجتماعی و روانی در طول همه گیری کرونا ویروس هستیم.
پنجشنبه، 11 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استفاده از هوش مصنوعی در ارزیابی عواقب جانبی همه گیری کرونا ویروس
تصویر: این بیماری همه گیر در حال افزایش فهرستی از بیماریهای اجتماعی است. Bundit Binsuk / EyeEm  از طریق Getty Images
 

ایده بزرگ

پست‌های رسانه‌های اجتماعی و گزارش‌های خبری منابعی غنی از داده‌ها در مورد نگرش و رفتار افراد است. با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی، می‌توان میلیاردها کلمه را غربالگری کرد تا روندهای بهزیستی یک جمعیت، یا کیفیت اجتماعی را تشخیص داد. انجام این تجزیه و تحلیل در طول بیماری همه گیر COVID-19 نشان دهنده آسیب‌هایی است که این بیماری همه گیر به بهزیستی اجتماعی و روانی ایالات متحده وارد می‌کند.
 
در مؤسسه هوش مصنوعی دانشگاه کارولینای جنوبی، من و همکارانم از ابتدای ماه مارس بیش از 700 میلیون پست رسانه‌های اجتماعی را پردازش کرده‌ایم و بیش از 700000 مقاله خبری در باره همه گیری COVID-19 در دست داریم. ما در حال رصد این منابع اطلاعاتی هستیم تا تجربه انسانی در حال تحول در ایالات متحده را در طول همه گیری ثبت کنیم. ما نشانه‌های نگران کننده‌ای از یک بحران رو به رشد روانی و افزایش بیماری‌های اجتماعی مانند سوء مصرف مواد و خشونت مبتنی بر جنسیت یافته‌ایم.
 

آن چه پیدا کردیم

تجزیه و تحلیل ما از اخبار نشان داد که کیفیت اجتماعی - که از نظر افسردگی، اضطراب، مصرف مواد و اعتیاد اندازه گیری می‌شود - در کلیه مناطق کشور کاهش یافته است. اما برخی مناطق تغییرات چشمگیری نشان دادند. به عنوان مثال، اورگان از حالت بهتر از حد متوسط ​​به بدترین مورد از حالت‌های کشور منتقل شد. ظهور عباراتی برجسته مانند "افسردگی زیاد"، "احساس بی قراری"، "وابستگی به متامفتامین" و "سوء استفاده از آرامبخش" افزایش قابل توجهی در تکرر بحث‌ها در باره افسردگی، سوء مصرف مواد و شرایط شدید پزشکی را نشان داد. این یافته ها توسط یک مرور دستی گزارش‌های خبری حمایت می‌شود.
 
تحلیل رسانه‌های اجتماعی همچنین حاکی از افت کیفیت اجتماعی، به ویژه از هفته اول مارس تا هفته دوم است. این تجزیه و تحلیل همچنین نقاط مهم کاهش کیفیت اجتماعی در کالیفرنیا، میشیگان، نیویورک، ویرجینیا، جورجیا و فلوریدا را مشخص کرد. ایالت‌ها در نحوه رو به زوال کیفیت اجتماعیشان متفاوت هستند. به عنوان مثال، پچ پچ رسانه‌های اجتماعی در میشیگان نشانه‌های مداوم و بدتری از افسردگی را نشان داد. در جورجیا، آن طور که توسط پست‌های رسانه‌های اجتماعی اندازه گیری می‌شود، مصرف مواد و اعتیاد بیشتر، به وخیم‌تر شدن کیفیت اجتماعی کمک می‌کند.
 
استفاده از هوش مصنوعی در ارزیابی عواقب جانبی همه گیری کرونا ویروس 
تصویر: براساس تحلیلی از اخبار و پست‌های رسانه‌های اجتماعی، اعتیاد به مواد مخدر یکی از بیماری‌های اجتماعی است که مردم نسبت به آن در واکنش به بیماری همه گیر کرونا ویروس نگران هستند. K-State Research and Extension / Flickr، CC BY-SA
 

چگونه کار خود را انجام می‌دهیم

تجزیه و تحلیل پست‌های‌ افراد در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند کاری آشفته و شلوغ باشد. به عنوان مثال، هنگام استفاده از کلید واژه "ادویه" برای جستجوی پست‌هایی درباره استفاده از حشیش، باید اطمینان حاصل کنیم که به طور اتفاقی پست‌هایی راجع به "ادویه کدو تنبل لاته" را شامل نکرده باشیم. نظارت بر جریان گسترده کلمات در اخبار و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بینشی بسیار سریعتر از اقدامات سنتی نظر سنجی ارائه دهد. تجزیه و تحلیل متن خودکار ما از یک نمودار دانش، پایگاه داده‌ای که معانی کلمات را رد یابی می‌کند، برای فهمیدن معانی مختلف در ارتباط با کاربردهای مختلف "ادویه" استفاده می‌کند.
 
تیم ما با استفاده از چندین منبع، شاخص کیفیت اجتماعی را تعریف کرده است. برای درک مکالمات مرتبط با سلامت روان، ما یک نمودار دانش را بر اساس دفترچه راهنمای تشخیصی و آماری انجمن روان پزشکی آمریکا ایجاد کردیم. برای مفاهیم مرتبط با اعتیاد، ما از دانش مربوط به سوء مصرف دارو که در تحقیقات قبلی ما در مورد موضوع ایجاد شده استفاده کردیم. و برای درک مفاهیم گسترده‌تر، ما ازDBPedia ، نمودار دانش برگرفته از بزرگترین دایره المعارف جهان، ویکی پدیا، استفاده کردیم.
 

چرا مهم است

نظارت بر جریان گسترده کلمات در اخبار و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بینشی بسیار سریعتر از اقدامات سنتی نظر سنجی ارائه دهد. ما این داده‌ها را برای هشدارهای مربوط به یک همه گیری ممکن بیماری افسردگی بالینی، افزایش هراس و اضطراب و بدتر شدن اختلالات در مصرف مواد مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
جداسازی، افزایش فاصله اجتماعی و تغییرات شدید در زندگی روزمره اکنون سخت است، اما ایالات متحده نیز باید برای آنچه که ممکن است همه گیری افسردگی بالینی به دلیل COVID-19 باشد آماده شود.

دانشمندان روان شناسی بالینی در مرکز علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه واشنگتن، روابط انسانی، چگونگی بهبود آنها و چگونگی کمک به افراد مبتلا به افسردگی بالینی را با تأکید بر رویکردهای مبتنی بر شواهد برای افرادی که فاقد منابع هستند مورد مطالعه قرار می‌دهند.

ما آرزو نمی‌کنیم که حامل اخبار بد باشیم. اما این بحران و عکس العمل مردم ما به آن عواقب روان شناختی خواهد داشت. افراد، خانواده‌ها و جوامع باید آماده شوند تا بتوانند با همه گیری افسردگی مواجه شوند. سیاست گذاران باید پاسخی گسترده را به این بحران پیش رو در نظر بگیرند.

بیشتر ما مؤلفه‌های عاطفی افسردگی را می‌شناسیم: غم، تحریک پذیری، پوچی و فرسودگی. با توجه به شرایط خاص، این تجربیات جهانی کنترل بدن را به دست می‌گیرد و آن را دگرگون می‌کند، انگیزه را به هم می‌زند و باعث اختلال در خواب، اشتها و توجه می‌شود. افسردگی ظرفیت ما را برای حل مسئله، تنظیم و دست یابی به اهداف و عملکرد مؤثر، هدر می‌دهد.
 
هشدارهای پیشرفته به سیاست گذاران و مسئولان بهداشت عمومی کمک می‌کند تا برای مواجهه با یک موج آماده باشند. این با فرض این که ایالات متحده پیش از این در آماده شدن قبل از یک بحران شکست خورده است از همه چیز مهم‌تر است.
 

چیزی که ما نمی‌دانیم

دهه‌ها تحقیقات روان شناسی نشان می‌دهد که مشکل است همبستگی‌ای بین تغییرات فیزیکی در محیط مانند سطوح سروصدا یا میزان روشنایی با نحوه پاسخ انسان به آنها برقرار کرد. اثرات همه گیری COVID-19 داده‌هایی را فراهم می‌کند برای تعیین کمیت رابطه بین تهدیداتی محیطی مانند مثل ویروس بسیار مسری و پاسخ های انسان. تجزیه و تحلیل ما پایه و اساس توسعه شاخص‌های اجتماعی و زنگ‌های هشدار را فراهم می کند که به سیاست گذاران کمک می‌کند تا سریعتر شناسایی کنند و به طور مؤثر آماده تهدیدهای نوظهور شوند.
 
منبع: جاناتان کانتر کاترین مانبک - University of Washington


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما