مزایایی که تمرین با کیسه بوکس به همراه دارد

تمرین کردن با کیسه بوکس عضلات شکم شما را درگیر می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند یک شکم تخت با عضلات تفکیک شده بسازید.
جمعه، 26 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مزایایی که تمرین با کیسه بوکس به همراه دارد

۵ فایده تمرین با کیسه‌ بوکس

روال‌های تمرینی جدید و بهبودیافته، دائما تلویزیون‌ها، مجلات، ایستگاه‌های رادیویی و سایر انواع رسانه‌ها را بمباران می‌کنند. با این حال گاهی اوقات بهتر است برای داشتن بدن و ذهنی تندرست از همان روال‌های قدیمی و کلاسیک استفاده کنید.

با جای دادن تمرین بوکس در روال تمرینی‌تان، شما قادر خواهید بود کل بدن‌تان را به‌طور همزمان تمرین دهید و درعین حال هرگونه احساسات آزاردهنده‌ای که روی هم تلنبار شده‌اند را آزاد کنید.

این روال تمرینی با کیسه‌ بوکس به سن، وزن یا تجربه‌ خاصی نیاز ندارد و برای تازه‌کاران فوق‌العاده است. سرعت تمرین نیز به راحتی قابل‌تنظیم است و مزایای آن کاملا محسوس هستند.
 
یک تمرین قلبی‌ عروقی
حرکت مداوم در تمرین با کیسه‌ بوکس به بالا نگه داشتن ضربان قلب کمک می‌کند و درعین حال با کم و زیاد شدن سرعت و شدت، متابولیسم شما را به چالش می‌کشد. تست کردن بدن‌تان به‌وسیله‌ی تغییر روال، فواید تمرینی را افزایش می‌دهد.

فقط به یاد داشته باشید که بیشتر تلاش‌تان را به مشت زدن معطوف سازید، نه لگد زدن. چون در حالت مشت زدن، بیشتر بدن شما به کار گرفته خواهد شد.
 
تمرین قدرتی
لگد زدن و مشت زدن، هر دو از مولفه‌های کلیدی تمرین کردن با کیسه‌ بوکس هستند و هر دوی آنها به بخش‌های مختلفی از بدن سود می‌رسانند.

شما هر زمانی که شروع به مشت زدن می‌کنید، قدرت و استحکام را در کل بدنتان، از بازوها و قفسه سینه گرفته تا پشت‌ها و پاها افزایش می‌دهید. در هنگام تمرین کردن بیش‌ازحد به خودتان فشار نیاورید. مهم این است که استقامتتان را افزایش دهید و عضلاتتان را بیش‌ازحد خسته نکنید.
 
ایجاد مهارت‌های هماهنگی
همانطور که محمدعلی کلی می‌گفت: «مثل یک پروانه پرواز کن و مانند یک زنبور نیش بزن.» تمرین بوکس در عین حال که به شما می‌آموزد چطور مشت بزنید و ضربه نخورید، شما را چالاک و سبک نیز می‌سازد.

این هماهنگی هم غریزی است و هم ذهنی. همچنین شما به‌علت گام برداشتن و چرخیدن مداوم روی پاشنه در حین بوکس، متوجه می شوید که میزان تعادلتان افزایش یافته است.
 
بهبود شکل بدن
این روال تمرینی، یک راه عالی برای پیدا کردن شکل طبیعی بدنتان است. حرکات تکراری و ترکیبی از تمرین کاردیو و سفت کردن عضله به بدن شما کمک خواهد کرد که شکل طبیعی‌اش را پیدا و آن را حفظ کند.

همیشه در حین تمرین بوکس از دستکش استفاده کنید – چون مطمئنا نمی‌خواهید که بخاطر بهبود شکل بدنتان به دست‌هایتان آسیب جدی وارد کنید.
 
کاهنده‌ استرس
وقتی گفتیم که بوکس می‌تواند به شما کمک کند ذهنتان را سالم نگه دارید، اصلا شوخی نمی‌کریدم. تمرین بوکس در آزاد کردن هورمون‌ های استرس که در محل کار و خانه روی هم انباشته می‌شوند، واقعا موثر است و درعین حال دوز ثابتی از اندورفین آزاد می‌کند.

به یاد داشته باشید که قبل از شروع تمرین با کیسه‌ بوکس حتما خودتان را گرم کنید تا بدن‌تان کاملا آماده شود. روال گرم کردن شما می‌تواند شامل حرکت پروانه یا درجا دویدن باشد.

اگر به دنبال راهی برای افزایش استقامتتان هستید یا می‌خواهید بدن‌تان را قوی کنید، استفاده از کیسه‌ بوکس کمک زیادی به این کار می‌کند.

به دلایل بسیاری، سال هاست که بوکس به ورزش مورد علاقه‌ی مردان و زنان تبدیل شده است. به یاد داشته باشید که ایرادی ندارد حین روال‌ها کمی استراحت کنید و به بدنتان اجازه دهید که ریتم طبیعی‌اش را در حین بوکس پیدا کند.

اگر دوست دارید که از فواید بوکس در زندگی‌تان بهره‌مند شوید، با باشگاه محل‌تان تماس بگیرید و در مورد کلاس‌های بوکس سوال کنید. در حال حاضر در تمرینات بوکس شرکت می‌کنید؟


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.