رازهای شگفت انگیز دررابطه با مغز

مغز یکی از پیچیده‌ترین و جالب‌ترین بخش‌های بدن انسان است که هرچند فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند، اما آنقدر عجیب هست که چیز‌هایی زیادی را درباره آن ندانید. در اینجا با حقایق عجیبی درباره ماده خاکستری‌تان آشنا می‌شود.
پنجشنبه، 1 خرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رازهای شگفت انگیز دررابطه با مغز

حقایق شگفت انگیز درباره مغز انسان

هر کارآفرینی باید بداند ما در ۱۵ سال گذشته نسبت به گذشته چیزهای بیشتری در مورد مغز انسان آموخته ایم. این حقایق که به تازگی کشف شده اند برای کارآفرینان بسیار مهم هستند.

در ۱۵ سال گذشته، پیشرفت های فناوری ابزارهایی برای جمع آوری واقعیت های بیشتر در مورد مغز انسان نسبت به آنچه ما تاکنون شناخته ایم در اختیار دانشمندان علوم اعصاب و محققان قرار داده است.

این پیشرفت ها ثابت کرده اند که مغز توانایی بیشتری نسبت به آنچه ما می شناسیم دارد، اما دانشمندان شواهدی را نیز پیدا کرده اند که ثابت می کنند که تعدادی از حقایق شناخته شده چیزی جز باوری غلط نیستند. بسیاری از این اکتشافات به اطلاعات مفید تبدیل شده و برخی از آنها فقط جذاب هستند.
 
درگیر بودن در چندین کار
کارآفرینان معتقدند که آنها به طرز شگفت آوری چند شغله هستند، که براساس تجربه، بازدهی را محدود میکند. ما اکنون می دانیم که این مسئله صحت دارد، زیرا مغز شما در یک زمان نمی تواند دو چیز را یاد بگیرد یا روی دو چیز تمرکز کند.

این کار می تواند وظایف را به جلو و عقب تغییر دهد، اما انجام این کار باعث کاهش توجه، توانایی یادگیری، حافظه کوتاه مدت و عملکرد ذهنی کلی می شود. بنابراین، این کار را متوقف کنید.
 
اندیشه های تکراری
به نظر می رسد که به طور متوسط مغز تا ۵۰۰۰۰ فکر را در روز تولید می کند. اگر شما این افکار را ردیابی کنید که البته غیرممکن است، متوجه می شوید که بسیاری از آنها افکار مشابه افکاری هستند که دیروز داشتید. این عادت نادرست را از بین ببرید تا افکار تکراری بهتر در خدمت شما قرار گیرند.
 
نسل هزاره سوم
نسل هزاره سوم (متولدین دهه شصت تا اوایل دهه هشتاد)، در حالی که از بسیاری جهات با استعداد هستند، بیشتر از نسل های گذشته خود فراموش کار هستند. بعضی از درمانگران استرس را عامل مشکل حافظه میدانند، زیرا معلوم شده است که استرس منجر به فراموشی، افسردگی و قضاوت نامناسب می شود.

همچنین گفته شده است که فناوری پیشرفته، که با درگیر شدن در چندین کار و خواب کمتر همراه است، موجب میشود نسل های جوانتر دچار مشکل در حافظه شوند. بیشتر کتاب بخوانید (البته نه به صورت آنلاین).

آب
کارآفرینان ضرورت ورزش را برای رهایی کار با استرس، درک می کنند. نود دقیقه تعریق می تواند به طور موقت مغز را بیش از یک سال پیر شدن، کوچک کند. توصیه می شود که حدود هشت لیوان آب در روز بنوشید و این مسئله تنها ضرورت آب را بیشتر می کند.

حتی کمبود اندک آب می تواند باعث کمبود آب در تمام بدن شود که می تواند منجر به از دست دادن حافظه کوتاه مدت، گیجی و از دست دادن توانایی تمرکز و دقت شود.
 
اطلاعات بیشتر در مورد آب
مغز نمی تواند آب را ذخیره کند و این پرسازی مجدد اندک آب در مغز منجر به کاهش سلولهای خاکستری می شود که باعث می شود مغز به سختی کار کند.

شما برای اجرای یک کسب و کار نیاز به انرژی دارید؛ اگر شما نیاز آب روزانه خود را برآورده نکنید، بدن شما آب کمتری خواهد داشت. همچنین ممکن است با وجود کم آبی احساس بی حوصلگی، هوشیاری کمتر، و مشکلاتی در پردازش کارها داشته باشید. پس آب بیشتری بنوشید.
 
نوجوانان در حال رشد هستند
بعضی از والدین از روی شوخی می گویند وقتی بچه ها به سن ۱۳ سالگی میرسند تبدیل به مغز مرده میشوند. در دوران نوجوانی، تصمیم گیری های بیشتری به زندگی آنها وارد می شود. مدرسه مشکل تر میشود و مسئولیت های بیشتری به آنها داده می شود. تمام اینها یک طرف قضیه و اینکه مغز تا سن ۲۵ سالگی به بلوغ نمی رسد یک طرف قضیه.

بخش مدیریت مغز، ریسک و پاداش (بنابراین تصمیم گیری های نامناسب اتخاذ میشود)، حل مسئله، اولویت بندی (فراموش کردن آن کارها)، برنامه ریزی و فکر کردن به آینده و همین طور احساسات را محاسبه میکند. و این زمانی است که ما از بچه هایمان می خواهیم تصمیم بگیرند که برای بقیه زندگی خودشان چه کاری میخواهند انجام دهند؟
 
استرس
کارآفرینان اغلب از استرس مزمن رنج می برند، که گاهی اوقات منجر به افسردگی می شود، که هر دو یعنی استرس و افسردگی می توانند به طور قابل توجهی موجب کوچک شدن مغز شوند. احتمال کاهش سطوح استرس شدنی است و بدیهی است که برآنچه انجام میدهید تاثیر مهمی میگذارد.
 
قدرت مغز
همه ما شنیده ایم که تنها بخش کوچکی از مغز مورد استفاده قرار می گیرد، می گویند، ۱۰٪. دوباره باور اشتباه. اسکن مغز مدرن ثابت می کند که ما اکثر مواقع از بیشتر مغزمان استفاده می کنیم، حتی وقتی که می خوابیم.

اکنون، تمام قسمت های مغز به طور همزمان استفاده نمیشوند، اما اکثر آنها در مدت ۲۴ ساعت استفاده می شوند. بله، انسان ها از ۱۰۰٪ قدرت مغز موجود استفاده میکنند و قسمت های مغز همگی فعال هستند و بخش غیرفعال در مغز نیست.
 
تصمیم گیری
در زمان های حساس، بسیاری از کارآفرینان احساس میکنند زندگی آنها از کنترل خارج شده است. نه اینطور نیست، شما فقط به اندازه کافی سرعت استفاده از ذهن ناخودآگاه خود را کُند نمی کنید. چرا این مسئله مهم است؟ از آنجا که ۹۵٪ تصمیمات شما در ضمیر ناخودآگاه شما قرار دارند. شما ممکن است آنها را به عنوان غریزه روانی یا شهود بشناسید.
 
آی کیو (IQ)
باور غلط دیگر: شما با سطح مشخصی از هوش و یا تعداد سلول های مغزی مشخصی متولد نشده اید. خواص تازه کشف شده مغز (یا نوروپلاستی) ثابت می کند که ما می توانیم به تشکیل سلول های جدید مغزی ادامه دهیم که به افزایش عملکرد شناختی کمک می کند.

علاوه بر این، حافظه عالی یک مهارت است که با استفاده از بهترین تکنیک های حافظه توسعه می یابد. شما می توانید باهوش تر باشید و حافظه بهتری داشته باشید، فقط باید آموزش ببینید و تمرین کنید.
 
افکار منفی
محققان برآورد میکنند، از هزاران فکری که شما هر روز میکنید (حدود ۵۰ هزار)، ۷۰٪ از آنها منفی هستند. این افکار منفی شامل خود انتقادی، بدبینی و افکار ترسناک است. با تمرین ذهنی می توانید شانس مثبت اندیشی را بهتر کنید.
 
تحریک ذهنی
مغز شما به طور طبیعی به تحریک ذهنی نیاز دارد. تحقیقات نشان می دهند که، به طور ویژه مردان، به جای اینکه به خودشان شوک الکتریکی بدهند بهتر است به راحتی در یک اتاق بنشینند و فکر کنند!

باز هم شروع کردید، خستگی فقط این است که مغز به شما می گوید که چیزی مورد نیاز است. با این وجود، خستگی قدرت مدیتیشن و سایر تکنیک های ذهنیت را نفی نمی کند.
 
نام های تجاری
بله در واقع، مغز افرادی که از اپل و سایر دستگاه های اپل استفاده می کنند واقعا متفاوت از کسانی است که از محصولات اندروید استفاده می کنند.

MRI ها نشان می دهند که محصولات اپل باعث تحریک نقطه خدایان در مغز کاربران می شود – همان قسمت مغز که توسط تصاویر مذهبی در افراد با ایمان فعال می شود.

مانند اپل، تلفن های همراه و شبکه های اجتماعی فرصتی برای بیان نیاز اساسی انسان برای برقراری ارتباط فراهم می آورند. برندها به اندازه کافی برای دانستن این که بتوانند طرفداران وفاداری برای زندگی ایجاد کنند، هوشمند هستند.
 
مغز های درون گرا و برون گرا
بله مغز افراد درون گرا و برون گرا به طور قابل توجهی متفاوت است، این موضوع مربوط به شخصیت نیست. MRI ها نشان می دهند که شبکه پاداش دوپامین در مغز افراد برون گرا فعال تر است در حالی که درونگرایان ترجیح می دهند از یک انتقال دهنده عصبی متفاوت به نام استیل کولین استفاده کنند.

تفاوت این است که استیل کولین باعث می شود که درونگرایان وقتی به درون خود روی می آورند احساس خوبی داشته باشند، که توانایی های آنها را برای تفکر عمیق، انعکاس و تمرکز شدید بر یک چیز برای یک دوره طولانی تقویت میکند.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.