6 نکته درباره ريزش موي سکه‌اي

حرف و حديث در مورد ريزش موي سکه‌اي زياد است و اين حرف‌ها گاهي موجب به وجود آمدن ابهاماتي در ذهن برخي مبتلايان به ريزش موي سکه‌اي (آلوپسي آره‌آتا) مي‌شود... در پاسخ و براي رفع برخي از اين ابهامات، چند نکته را درباره اين بيماري ذکر مي‌کنم:
سه‌شنبه، 6 بهمن 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
6 نکته درباره ريزش موي سکه‌اي
6 نکته درباره ريزش موي سکه‌اي
6 نکته درباره ريزش موي سکه‌اي

نويسنده:دکتر محمدجواد ناظمي/ متخصص پوست و مو




حرف و حديث در مورد ريزش موي سکه‌اي زياد است و اين حرف‌ها گاهي موجب به وجود آمدن ابهاماتي در ذهن برخي مبتلايان به ريزش موي سکه‌اي (آلوپسي آره‌آتا) مي‌شود...
در پاسخ و براي رفع برخي از اين ابهامات، چند نکته را درباره اين بيماري ذکر مي‌کنم:
• نکته اول اين که ريزش موي سکه‌اي موجب خرابي دايم فوليکول‌هاي مو نمي‌شود. حتي در برخي بيماران ريزش و رويش مجدد موها به کرات در طول زندگي اتفاق مي‌افتد.
• نکته دوم اينکه ريزش موي سکه‌اي حتي ممکن است به علت وجود يک عفونت در بدن و يا به خاطر استرس‌هاي روحي به وجود آيد. اگرچه اثبات آن مشکل است ولي به هر حال فاکتورهاي محيطي را در بروز اين بيماري دخيل دانسته‌اند.
• نکته بعدي درخصوص نحوه بروز بيماري است. گاهي اولين محل شروع گرفتاري پوست سر است. در بعضي افراد ديگر، اولين محل گرفتاري موهاي ابرو و مژه مي‌باشد که بيماري با ريزش اين موها آغاز مي‌شود.
• اين بيماري گاهي ناخن‌ها را نيز درگير مي‌کند و به نظر مي‌رسد يک واکنش خودايمني در افراد مستعد از نظر ژنتيکي ايجاد مي‌شود. البته علل ژنتيکي موثر در اين نوع ريزش مو، به فاکتورهاي متعدد بستگي دارد. پس ممکن است با ساير بيماري‌هاي خودايمني همراهي داشته باشد. گرفتاري ناخن‌ها در 10 تا 15 درصد موارد ديده مي‌شود.
• اين بيماري در دهه دوم و چهارم زندگي شيوع بيشتري دارد. سير بيماري در افراد متفاوت است. ممکن است بعد از چند ماه موهاي جديد رشد کند يا در برخي افراد، ضايعات جديدتر در نقاط ديگر شروع شود.
• در آمارهاي مختلف، رشد مجدد موها در 34 تا 50 درصد موارد و حتي گاهي تا 80 درصد موارد، تا يک سال بعد از شروع بيماري، اتفاق مي‌افتد.
منبع: http://salamat.ir




ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.