مرزداران، محله‌ای جذاب برای سکونت جوانان و خانواده‌ها

سکونت در غرب تهران به واسطه وجود مراکز تفریحی، تجاری و ورزشی بزرگ برای بسیاری از جوانان جذاب تر از سایر مناطق بوده و به این واسطه، پیمانکاران زیادی سعی در توسعه این بخش از تهران داشته اند تا این تقاضا و جذابیت تا حد امکان حفظ شود. در این بین محله هایی که دسترسی بیشتری به این مراکز داشته باشند از شانس بیشتری برای توسعه برخوردار بودند.
چهارشنبه، 21 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
مرزداران، محله‌ای جذاب برای سکونت جوانان و خانواده‌ها
تقاضای سکونت در غرب تهران بیش از سایر مناطق است؛
 

مرزداران، محله ای جوان در قلب تهران  

هنگامی که صحبت از پیداکردن خانه مناسب در شهر بزرگی همچون تهران پیش می آید، جدا از هزینه و بودجه متقاضی، انتخاب محدوده مورد نظر برای سکونت، به عنوان نخستین تصمیم افراد مطرح می شود. برای خانواده هایی که بودجه متوسطی دارند و می توانند سکونت در غرب یا شرق را جزو انتخاب های خود قرار دهند، برای این تصمیم به راهنمایی مشاورین املاک و مشورت با فعالان و حتی ساکنین این مناطق نیازدارند. از این رو یک نمای کلی، از شرایط این دو منطقه را بررسی کرده ایم که در ادامه می خوانید:

سکونت در غرب تهران، از گذشته برای بسیاری از ساکنین این شهر جذاب بوده و المان های متفاوتی باعث ایجاد افزایش تقاضا در این منطقه شده است. المان هایی که شاید در نگاه نخست اهمیت زیادی نداشته باشد، ولی در بلند مدت می تواند تاثیرات بسزایی در سبک زندگی افراد داشته و در میزان آسایش و آرامش ساکنین این مناطق نقش ایفا کند. شرق تهران نیز به همین صورت خواهان خودش را دارد و درصد بسیاری از افراد ساکن در این مناطق، مدت ها محل زندگی خود را تغییر نداده اند.

لازم به ذکر است مناطقی همچون نارمک، تهرانپارس و حکیمیه به عنوان شرق و بلوار مرزداران، جنت آباد جنوبی، بلوار فردوس یا باغ فیض را در این گزارش به عنوان محله های غرب تهران مدنظر قرار داده ایم.

مرزداران، محله‌ای جذاب برای سکونت جوانان و خانواده‌ها
 

غرب تهران، رکورد دار تقاضای خرید و اجاره مسکن

سکونت در غرب تهران به واسطه وجود مراکز تفریحی، تجاری و ورزشی بزرگ برای بسیاری از جوانان جذاب تر از سایر مناطق بوده و به این واسطه، پیمانکاران زیادی سعی در توسعه این بخش از تهران داشته اند تا این تقاضا و جذابیت تا حد امکان حفظ شود. در این بین محله هایی که دسترسی بیشتری به این مراکز داشته باشند از شانس بیشتری برای توسعه برخوردار بودند. از نظر جمعیت نیز تراکم شرق بیش از غرب تهران است که این مهم در استفاده از مراکز آموزشی، تفریحی و ورزشی می تواند تاثیرگذار باشد.

 گفتنی است به طور معمول ترافیک اتوبان ها به سمت شرق، کمتر از غرب بوده و این مهم برای افرادی که در مرکز شهر کار می کنند یک امتیاز محسوب می شود. چراکه هنگامی که صحبت از ترافیک در ساعات پردد می کنیم، بحث طی کردن مسیر محل کار تا خانه، بین 3 الی 4 ساعت در روز است.

شایان ذکر است قیمت مسکن در مناطق غربی، بیش از محله های شرق بوده و این مولفه ای مهم در انتخاب است که باید متقاضیان در نظر داشته باشند. در ادامه یکی از محله های غرب تهران را با جزئیات بیشتری بررسی کرده ایم و علاوه بر مشخصات این منطقه، قیمت و تغییراتی که در 5 سال اخیر در نرخ املاک آن روی داده را هم جمع آوری و به نگارش درآورده ایم که در ادامه میخوانید:

مرزداران، محله‌ای جذاب برای سکونت جوانان و خانواده‌ها
 

 مرزداران محله ای در قلب مناطق غربی تهران

یکی از محله های پرتقاضای غرب تهران مرزداران است که در سال های اخیر، به عنوان منطقه ای جذاب برای سکونت جوانان و خانواده ها به شمار می رفته و این امر باعث افزایش ساخت و ساز در سال های اخیر شده است. مرزداران به واسطه جایگیری در مرکز محله هایی همچون گیشا، صادقیه، تهران ویلا و ستارخان همواره درمرکز توجه بوده و خرید آپارتمان در مرزداران به یکی از انتخاب های نخست متقاضیان سکونت در غرب تهران تبدیل شده است.
گفتنی است در کنار مراکز تجاری و آموزشی متعدد این محله، بوستان بزرگ پردیسان نیز در ضلع شمالی مرزداران قرار دارد که محل مناسبی برای پیاده روی و تفریح خانواده ها به شمار می رود. از سوی دیگر تمام خیابان های این محله، دارای پهنای مناسبی است و از نظر شهرسازی، در ساخت معابر این محله تمام استاندارد های لازم رعایت شده است.
 

تغییرات قیمت خرید آپارتمان در مرزداران طی 5 سال اخیر

مرزداران همچون بسیاری از مناطق تهران، در 5 سال اخیر با کاهش عرضه و ساخت و ساز مواجه شده و این امر کاهش گستره انتخاب برای متقاضیان را به همراه داشته است. به این صورت خانه های نوساز در این مناطق کمتر شده و پیداکردن خانه های بالای 5 سال ساخت و متراژ بیش از 120 متر محتمل تر از سایر گزینه ها است. از این رو قیمت این نوع فایل ها را بررسی کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

در ماه های نخست سال 92، خرید آپارتمان در مرزداران با قیمت متری 5 میلیون و 500 هزار تومان امکان پذیر بود. این قیمت با شیب ملایمی، همسو با تورم رشد کرد و تا انتهای سال 96، این نرخ را به 8 میلیون و 500 هزار تومان رساند. به  همین صورت سال 97 نیز، صعود قیمت مسکن در این منطقه ادامه داشت و از 9 میلیون تومان در فروردین ماه به 15 میلیون تومان در انتهای سال رسید.

گفتنی است سال 98 فراز و نشیب های قیمت در تهران روی داد و خرید آپارتمان در مرزداران نیز به همین صورت با نوسانات زیادی روبرو شد. به طوری که در شش ماه نخست سال، دو میلیون تومان افزایش قیمت در هر متر مربع روی داد و در پایان شش ماهه دوم، این نرخ به 22 میلیون تومان رسید. در نهایت سال 99 که اقتصادمسکن کشور با بحران مواجه شد، قیمت خرید و اجاره آپارتمان در مرزداران نیز تحت الشعاع قرارگرفت و متقاضیان سکونت در این منطقه، باید 42 میلیون تومان برای هر متر مربع واحد مسکونی پرداخت کنند.

مرزداران، محله‌ای جذاب برای سکونت جوانان و خانواده‌ها
 

اجاره آپارتمان در مرزداران

لازم به ذکر است این نوسانات قیمتی مشکلات بسیاری برای متقاضیان اجاره آپارتمان در مرزداران ایجاد کرد وحتی مستاجران فعلی ساکن در این منطقه با چالش افزایش نرخ اجاره بها مواجه شده، و برخی از آنها مجبور به جابجایی شدند. تغییر محل سکونت در چنین شرایطی امری دشوار است و بهترین راهکار برای کم کردن آسیب ها به افراد خانواده، سکونت در محله های اطراف خانه فعلی است. در نتیجه پیدا کردن خانه ای که با بودجه و شرایط خانواده همسو باشد امری دشوار به شمار می رود.

از این رو بهره گیری از تکنولوژی برای پیداکردن خانه مناسب، می تواند کمک شایانی به متقاضیان اجاره آپارتمان در مرزداران و سایر مناطق تهران کرده و این فرآیند را آسان کند. در این راستا سامانه اینپین توانسته در طول فعالیت خود، ارزش افزوده های فراوانی برای مردم و مشاورین املاک ایجاد کرده و با استفاده از هوش مصنوعی، این بخش را توسعه دهد. اینپین با ابزارهای منطبق با نیاز امروز بازارمسکن، شرایطی فراهم کرده تا متقاضیان خرید، فروش و اجاره ملک، بتوانند با مشاورین املاک معتبر مناطق مورد نظر خود ارتباط موثری برقرار کرده و از بروزترین تکنولوژی دنیا برای پروسه پیداکردن خانه استفاده کنند.

به این صورت متقاضی اجاره آپارتمان در مرزداران با وارد کردن تمام نیازهای خود در سامانه اینپین، باعث می شود ابتدا هوش مصنوعی برای پیداکردن فایل مورد نظر کاربر، میان انبوهی از خانه های آماده عرضه در اینپین به جستجو بپردازد و پس از آن، این نیازها به مشاورین املاک منطقه ارسال می شود تا فرآیند جستجو با سرعت و دقت بیشتری به نتیجه برسد. همچنین پس از پیداشدن ملک مورد نظر متقاضی، تمام مشخصات ملک به همراه فاصله زمانی خانه موردنظر تا محل فعلی کاربر را نیز نمایش می دهد. گفتنی است این سیستم جستجو، برای نخستین بار توسط سامانه اینپین در کشور راه اندازی شد و توانست نظر کاربران را جلب کند.

مرزداران، محله‌ای جذاب برای سکونت جوانان و خانواده‌ها
 

مرزداران روی نقشه و ترافیک آن

یکی از نکات منفی محله های غرب، ترافیک بسیار زیادی است که هنگام تعطیلی ادارات در اتوبان های شرق به غرب روی می دهد. در این بین مرزداران به واسطه جایگیری در بین سه بزرگراه اصلی شهر، دسترسی آسان تری نسبت به محله های مجاورش داشته و ساکنین این منطقه، زمان کمتری را در ترافیک صبح و عصر تهران سپری می کنند.

به این صورت تردد به این محله از بزرگراه شیخ فضل الله نوری، اتوبان یادگارامام و بزرگراه حکیم امکان پذیر است. همچنین در موازات بلوار مرزداران ، خیابان جلال آل احمد قرار دارد که یکی از اصلی ترین خیابان های تهران است و از آنجا می توان به محله های مجاور مرزداران دسترسی سریعی داشت. گفتنی است مرزداران بین محله های گیشا، کوی ارمغان، تهران ویلا، برق الستوم و صادقیه قرار گرفته است. در نتیجه این منطقه می تواند گزینه بسیار خوبی برای متقاضیان سکونت در غرب تهران باشد. پیشنهاد می شود برای بازدید از فایلهای خرید و یا اجاره آپارتمان درمرزداران و آشنایی با سایر ابزارهای این سامانه از طریق بسترهای ارائه برنامه، اپلیکیشن اینپین را دریافت کرده و یا از طریق وارد کردن www.inpinapp.com در نوار ابزار سیستم هوشمند خود وارد سایت شوید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.