خوش تيپي در 10 دقيقه

براي بعضي‌‌ها عيدديدني رفتن به آمادگي‌هاي ويژه‌اي نياز دارد؛ از جور کردن رنگ لباس‌ها گرفته تا تيپ زدن و شيک به نظر رسيدن. اگر شما هم جزو آن بعضي‌ها هستيد، توصيه مي‌کنم با ما همراه شويد. اين مطلب، راهنماي کوچکي است براي خريد، تيپ زدن و نگهداري لباس‌ها و کيف و کفش عيد شما و خانواده‌تان؛ نکاتي کاربردي که در ايام تعطيلات به کارتان مي‌آيد.
يکشنبه، 23 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خوش تيپي در 10 دقيقه
خوش تيپي در 10 دقيقه
خوش تيپي در 10 دقيقه

نویسنده : نازنين دربندي



نکاتی درباره کيف و کفش و لباس عيد

براي بعضي‌‌ها عيدديدني رفتن به آمادگي‌هاي ويژه‌اي نياز دارد؛ از جور کردن رنگ لباس‌ها گرفته تا تيپ زدن و شيک به نظر رسيدن. اگر شما هم جزو آن بعضي‌ها هستيد، توصيه مي‌کنم با ما همراه شويد. اين مطلب، راهنماي کوچکي است براي خريد، تيپ زدن و نگهداري لباس‌ها و کيف و کفش عيد شما و خانواده‌تان؛ نکاتي کاربردي که در ايام تعطيلات به کارتان مي‌آيد.

4 راه برق انداختن کيف و کفش

1 واكس: ابتدا تمام لكه‌ها را پاك كنيد. اغلب براي اين منظور كفش را با آب و صابون مي‌شويند ولي اين كار موجب خشك شدن كفش مي‌شود شما مي‌توانيد از سركه و آب به نسبت مساوي استفاده كنيد و با حوله نرم کفشتان را خشك كنيد. بعد از گذشت يك ساعت، از واكس مي‌توانيد براي براق کردن کفش استفاده کنيد.
2 وازلين: مي‌توانيد وازلين و يا روغن كتان را به مقدار كم به كفش بماليد و با دستمال نرم پاك كنيد. با مخمل براق كنيد. اين گونه برق انداختن بيشتر براي كفش‌هاي چرمي استفاده مي‌شود.
3 پوست موز: مي‌توانيد سطح خارجي كفش را مرتبأ با سطح داخلي پوست موز مرطوب كنيد كه يك لايه شيره موز روي آن مي‌بندد و آن را رها كنيد تا خشك شود. اين روش هم نتيجه‌بخش خواهد بود.
4 پوست پرتقال: اگر مي‌خواهيد كيف يا كفش و يا دستكش چرمي ‌خود را براق كنيد يك تكه پوست پرتقال را به آن بماليد و بعد با پارچه نرم و لطيفي آن را پاك كنيد. نتيجه کار فوق‌العاده است.

1 نکته‌ درباره لباس عيد کودک

زماني كه نوبت آن مي رسد كه كودك خودش لباس‌هايش را بپوشد، بايد توجه كنيد كه شلوارهايي كه كمربند يا زيپ نداشته و در عوض، كمر آنها كشي باشد براي او بسيار راحت‌تر هستند. استفاده از اين شلوارها، به همراه پيراهن‌هاي ساده و كفش‌هاي چسبي، دردسرهاي شما (براي لباس پوشاندن به كودك) را كاهش خواهد داد. هرچندوقت يك‌بار، يك نمونه از لباس‌هايي را كه پوشيدن آنها كمي سخت‌تر باشد، در اختيار او بگذاريد. مثلا يك دكمه يا يك گيره به لباس او اضافه كنيد.

3 نکته درباره هماهنگي لباس‌ها

1 رنگ جوراب‌تان بايد همرنگ شلوار يا تيره‌تر از آن باشد.
2 رنگ کمربندتان بايد با رنگ کفش شما يکسان باشد.
3 کت و شلوار خاکستري و سرمه‌اي با کفش مشکي و کت و شلوار قهوه‌اي و زيتوني با کفش قهوه‌اي «ست» است

خوش تيپي در 10 دقيقه

13 توصيه براي خريد کفش عيد

1 سعي كنيد خريد كفش را در انتهاي روز انجام دهيد چون در طول روز و پياده‌روي پا ورم مي‌كند و بزرگ‌تر مي‌شود.
2 از خريد كفش‌هاي با كفي بسيار ضخيم يا پاشنه بلند پرهيز كنيد.
3 كف زير كفش نبايد صاف باشد بلكه بايد آج‌‌دار بوده تا از ليز خوردن جلوگيري كند. كفشي كه كف آن لغزنده و سُر است، كفش مناسبي نيست.
4 قالب كفش‌هاي مختلف متفاوت است بنابراين به صرف سايز كفش، آن را نخريد.
5 بهترين قالب كفش مدلي است كه يك تا 2‌سانتي‌متر پاشنه داشته و قسمت جلويي آن گرد باشد.
6 بدترين مدل كفش مدلي است كه بيش از 3‌سانتي‌متر پاشنه داشته و نوك‌تيز باشد.
7 كفش‌ بايد انعطاف لازم را داشته باشد زيرا حالت سفتي در آن مانع راه رفتن طبيعي شده و باعث ايجاد پينه و ميخچه در پا مي‌شود.
8 هرگز كفشي را كه تنگ است به خيال اينكه جا باز مي‌كند، نخريد.
9 صندل‌هاي لاانگشتي كه در فصل تابستان بسيار متداول مي‌شود، انتخاب بسيار بدي است زيرا پوشيدن اين مدل‌ها باعث تغيير در نحوه حركات عادي و طبيعي شده و در نهايت به پاها و زانو آسيب مي‌رسانند.
10 كفش‌هاي روباز، مچ پا را نگه نمي‌دارد. اين كفش‌ها به خصوص براي كودكان ايمني چنداني ندارند.
11 قسمت جلويي كفش كه فضاي لازم براي حفظ انگشتان را تامين مي‌كند، بايد گرد باشد. مدل‌هاي به اصطلاح نوك تيز فضاي كمي‌را براي انگشتان تامين مي‌كنند و به همين علت توصيه نمي‌شود.
12 توجه داشته باشيد فضاي اضافي جلوي كفش باعث مي‌شود كه پا درون آن بلغزد و تاول بزند. بهتر است بين نوك ‌بلندترين انگشت پا و نوك كفش حدود يك سانتي‌متر فاصله باشد.
13 جنس رويه كفش بسيار مهم است. بهترين رويه براي كفش، همان رويه چرم طبيعي است. چرم طبيعي، به علت دارا‌بودن منافذ طبيعي در بافتش، امكان تبادل هوا ميان بيرون و داخل كفش را فراهم مي‌كند. رويه مصنوعي به علت عدم تبادل هوا، باعث بوي بد پا و عرق كردن بيش از حد آن مي‌‌شود.
منبع: www.salamat.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.