سؤال روز سیصد و چهل و هفتم تولد

کودک در سنین مختلف به چه میزان خواب نیاز دارد؟

میزان خواب کودک در طول شبانه روز و در سنین مختلف در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است.
سه‌شنبه، 16 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کودک در سنین مختلف به چه میزان خواب نیاز دارد؟
هیچ پاسخ یکسانی برای میزان خواب روزانه مورد نیاز کودکان وجود ندارد. تمامی اینها به سن، خود کودک و مجموع خواب در طول یک دوره 24 ساعته بستگی دارد. به عنوان مثال ممکن است یک کودک نوپا 13 ساعت در شب بخوابد و تنها خواب بسیار کوتاهی در طول روز داشته باشد. در حالی که کودکی دیگر  امکان دارد خواب شبانه 9 ساعته داشته باشد اما هر بعدازظهر 2 ساعت چرت بزند. گرچه نیازهای خواب کاملاً فردی هستند، اما معیارهای متناسب با سن زیر می توانند در خصوص نیاز خواب روزانه کودک ایده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهند.
 

بدو تولد تا 6 ماهگی

نوزادان در این سنین تقریباً به 14 تا 18 ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. نوزادان تازه به دنیا آمده به طور متناوب کل شبانه روز را در خواب به سر می برند و تنها هر 1 تا 3 ساعت یکبار برای تغذیه از خواب بیدار می شوند. با نزدیک شدن به 4 ماهگی، ریتم خواب آنها ثبات بیشتری پیدا می کند. اکثر نوزادان 9 تا 12 ساعت در شب می خوابند که معمولاً وقفه ای در آن جهت تغذیه وجود دارد و همچنین 2 تا 3 ساعت خواب روزانه دارند که هر یک از آنها 30 دقیقه تا 2 ساعت به طول می انجامد.
 

6 تا 12 ماهگی

نوزادان در این سنین معمولاً 14 ساعت در شبانه روز می خوابند. که معمولاً دو چرت روزانه با مدت زمان 20 دقیقه برای بعضی نوزادان و چند ساعت برای نوزادان دیگر را شامل می شود. در این سن نوزادان ممکن است لازم نداشته باشند برای تغذیه به هنگام شب از خواب بیدار شوند، اما امکان دارد اضطراب جدایی را تجربه کنند که می تواند موجب بروز اختلالات خواب در آنها شود.
 

کودکان نوپا (1 تا 3 ساله)

کودکان نوپا معمولاً به 12 تا 14 ساعت خواب احتیاج دارند که چرت 1 تا 3 ساعته بعدازظهر نیز شامل آن می شود. کودکان نوپای کم سن ممکن است دو چرت در روز داشته باشند اما این خواب های نیمروزی نباید خیلی نزدیک به ساعت خواب شبانه آنها باشد. به این دلیل که ممکن است به خواب رفتن در شب را برای آنها دشوار سازد.
 

کودکان پیش دبستانی (3 تا 5 ساله)

کودکان پیش دبستانی به طور متوسط حدود 11 تا 12 ساعت در شب به علاوه یک چرت بعدازظهر خواهند داشت. اکثر آنها تا 5 سالگی این چرت بعدازظهر را کنار می گذارند.
 

کودکان مدرسه ای (5 تا 12 ساله)

کودکان در این سنین به حدود 10 تا 11 ساعت خواب در شب نیاز دارند. بعضی از کودکان 5 ساله ممکن است هنوز هم به چرت روزانه نیاز داشته باشند و اگر یک چرت معمولی امکان پذیر نباشد ممکن است لازم باشد شب زودتر به خواب بروند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.