طرز تهیه چند مدل پودینگ

طرز تهیه پودینگ بسیار ساده، لذیذ و خوش طعم است و در مدت زمان کوتاهی می توانید این غذای خوش مزه را تهیه کنید این غذا را هم می توان در فر و هم در ماهیتابه تهیه کرد.
يکشنبه، 21 دی 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه چند مدل پودینگ

پودینگ گوشت با گوشت چرخ کرده


مواد لازم
گوشت چرخ کرده:۴۰۰ گرم

تخم‌مرغ: چهار عدد

سیر: دو حبه

پیاز: یک عدد بزرگ

خلال پسته: ۳۰ گرم

آرد سوخاری: ۱۰۰ گرم

شوید: ۵۰ گرم

کره نرم شده: ۵۰ گرم

فلفل دلمه‌ای:۱۰۰ گرم

شیر:۱۰۰ میلی‌لیتر

پیاز سرخ شده: دو قاشق غذاخوری

آویشن، کاری، زردچوبه، نمک، فلفل سیاه و بیکینگ‌پودر از هرکدام: یک قاشق چای خوری

روش تهیه
ابتدا سیر و پیاز را رنده کرده و شوید و فلفل‌دلمه‌ای را هم ریز خرد می‌کنیم. در کاسه‌ای بزرگ تمامی مواد به‌جز تخم‌مرغ‌ها را با هم مخلوط کرده و چنگ می‌زنیم سپس زرده‌های تخم‌مرغ را داخل مایه می‌ریزیم و ورز می‌دهیم تا مخلوط شوند.

سفیده‌های تخم‌مرغ را در کاسه‌ای دیگر با همزن برقی خوب هم می‌زنیم تا کاملا پف کرده و فومی شکل شوند. در این مرحله سفیده‌ها را داخل مایه گوشت ریخته و با لیسک به‌صورت دورانی هم می‌زنیم تا مایه یکدست شود.

قالب موردنظر را که بهتر است قالب لوف باشد چرب می‌کنیم و مواد را داخل آن می‌ریزیم. قالب را داخل ظرفی که نیمی از آن را با آب جوش پر کرده‌ایم، می‌گذاریم و به مدت یک ساعت روی پنجره وسط فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کرده‌ایم، می‌پزیم.

پودینگ را داخل ظرف موردنظر برگردانده  و باسیب‌زمینی تزیین کنیم.1


پودینگ مرغ


مواد لازم
نمک و فلفل و ادویه به مقدار لازم

پنیر گودا ۱۵۰ گرم

جعفری خرد شده ۳ قاشق غذا خوری

آرد سیب زمینی ۱ قاشق غذا خوری

ماست‏ سفت ۲ قاشق غذا خوری

روغن مایع ۱ قاشق غذا خوری

سیب زمینی متوسط ۱ عدد

هویج متوسط ۲ عدد

پیاز کوهی یا دم پیازچه خرد شده ۵۰ گرم

تخم مرغ ۲ عدد

پیاز کوچک ۱ عدد

سینه‌ مرغ ۵۰۰ گرم

طرز تهیه چند مدل پودینگ

طرز تهیه
مرغ رو با پیاز و نمک و فلفل و ادویه چرخ کنید ( من یه بار مرغ رو تنها چرخ کردم بعد یه دور دیگه باپیاز). سیب زمینی و هویج رو من باهم توی خرد کن خرد کردم خیلی ریز. میشه هر دو رو رنده کرد.

زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا می کنیم‌،‌زرده رو کاملاً‌می زنیم تا سفید بشه،‌ بعد مرغ و پیاز و توی رزده تخم مرغ می ریزیم و مخلوط می کنیم. بعد سیب زمینی و هویج رو،‌بعد روغن مایع و ادویه و پنیر گودا رو اضافه می کنیم.

پیاز کوهی و جعفری رو هم حسابی ریز خرد می کنیم و اضافه می کنیم در این قسمت ماست رو اضافه می کنیم. مواد رو حسابی مخلوط می کنیم. سفیده تخم مرغ رو به مواد اضافه می کنیم.

مواد رو توی ظرف مناسب فر که کف آن رو با کاغذ روغنی پوشانده ایم می ریزیم و رویش رو با فویل می پوشانیم. روی حرارت ٢٠٠ درجه سانتی گراد به مدت حدود یک ساعت قرار می دهیم.

حدود ١۵ دقیقه آخر پخت کاغذ آلمینیوم رو از روی ظرف برمی داریم تا روی پودینگ مون طلایی بشود. برای سرو پودینگ ها رو برش می دهیم با سبزی جات دلخواه سرو می کنیم.

سایر نکات پودینگ مرغ
به نظر من خیلی توی مواد این غذا میشه دست برد. تنها کافیه دقت کنید که سفتی و چسندگی مواد کافی باشه. میشه به اندازه و انواع سبزی جات داخل مواد دست برد. و نیز میشه زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا نکرد. در این صورت ممکنه کمتر پف کنه مواد. ولی صاف تر می شود.


پودینگ سیب زمینی


مواد لازم
سیب زمینی ۲ کیلو

تخم مرغ ۲ عدد

کره ۵۰ گرم

شیر یک فنجان

پیاز  ۱ عدد

آرد ۲/۵ قاشق غذا خوری

خامه ۲۰۰ گرم

پنیر گودای رنده شد ۱ فنجان

قارچ به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه پودینگ سیب زمینی
مرحله اول: سیب زمینی ها را آب پز کنید و داخل غذاساز بریزید تا به شکل پوره ای در بیاید و در همان حین که سیب زمینی ها رنده می شوند تخم مرغ ها را در یک پیاله بشکنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید و همراه با کره و شیر داخل غذا ساز بریزید تا با سیب زمینی ها مخلوط شود.

مرحله دوم: در همان حین که مواد در غذاساز باهم مخلوط می شود بعد از دو دقیقه نمک و فلفل سیاه به میزان لازم به مواد اضافه کنید و اجازه دهید مواد باهم به خوبی مخلوط شوند.

مرحله سوم: در این مرحله از طرز تهیه پودینگ سیب زمینی یک کنسرو قارچ دکمه ای تهیه کنید و قارچ ها را داخل سبد بریزید تا آب آن ها کاملا کشیده شود در همین حین پیاز را به طور مکعبی ریز کنید و داخل روغن تفت دهید به اندازه ای که پیاز ها تغییر رنگ دهند و به صورت طلایی شوند.

مرحله چهارم: زمانی که پیاز ها طلایی شدند قارچ را داخل ماهیتابه بریزید و آن را تفت دهید و زمانی که آب قارچ ها بخار شد آرد را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید و بعد از زمان یک دقیقه خامه و یک چهار فنجان شیر را به همراه مقداری نمک و فلفل به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید زمانی که مواد غلیظ شد شعله را خاموش کنید و بعد از زمان پنج دقیقه می توانید پنیر گودای رنده شده را به مخلوط اضافه کنید.

مرحله پنجم:  قالب مناسبی را برای این غذای خوشمزه و لذیذ در نظر بگیرید و قالب را کمی چرب کنید و نصف سیب زمینی ها را داخل آن بریزید و مایه قارچی را که درست کرده اید را روی سیب زمینی ها بریزید و سپس بقیه سیب زمینی ها را روی مایه قارچ بریزید و خوب صاف کنید.

مرحله ششم: در این مرحله از دستور تهیه پودینگ سیب زمینی قالب پودینگ را روی ۴۰ دقیقه در فری که با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید بعد آن را از فر خارج کنید و پس از برگرداندن قالب میتوانید با سس کچاب تزیین کنید و حالا این عذای خوش طعم و لذیذ آماده است این غذا را میتوان در ماهیتابه نیز درست کرد.3


پی نوشت:
1.www.kiashpaze.ir
2.www.sarashpazpapion.com
3.www.arga-mag.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.