آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با انبه

با انبه این میوه استوایی جذاب میشه دسرهای مختلفی درست کرد. در اینجا طرز تهیه چند مدل دسر خوشمزه و جذاب با انبه را برای شما عزیزان توضیح میدهیم.
دوشنبه، 13 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با انبه

دسر انبه و خامه


مواد لازم
انبه رسیده بزرگ  3 عدد 
خامه یا ماست شیرین  3 لیوان
گردو  به مقدار لازم

آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با انبه

طرز تهیه
1- ابتدا 2 عدد از انبه ها را به صورت پوره در آورید. برای آماده سازی درون ظرف مورد نظر مقداری انبه بریزید. سپس مقداری ماست یا خامه کم چرب را روی آن اضافه کنید. مقداری دیگر پوره انبه را روی آنها بریزید.

2- چند ساعت این ظرف ها را درون یخچال قرار دهید تا دسر به خوبی سرد شود.

3- برای سرو کردن 1 عدد انبه باقی مانده را به شکل مکعب خرد کنید و روی دسر خنک بریزید. با کمی گردوی خرد شده و … دسرتان را تزئین نمایید.

نکته ها
– این دسر رو هم میتونید توی لیوان به صورت تک نفره درست کنید و هم در ظرف پیرکس بزرگ.

– به لایه های دسر میتونید یکی دو لایه بیسکویت یا کیک خرد شده هم استفاده کنید.

– برای تزئین میتونید برش های نازک انبه رو به صورت گل رز در بیارید و روی دسر قرار بدید.


تارتلت انبه

برای تهیه این دسر شیک و مدرن فقط نیاز به نان تارت آماده، خامه و انبه دارید. خامه فرم گرفته رو میتونید در منزل هم تهیه کنید. اما اگه عجله دارید یا نگران هستید نتیجه خوب از آب در نیاد خرید خامه قنادی آماده گزینه بهتری هست. البته به جای خامه میتونید از کرمفیل هم استفاده کنید. کافیه خامه یا کرم رو داخل نان های تارت بریزید. بعد روی اون رو با انبه تزیین کنید. میتونید انبه خرد شده بریزید. یا با انبه گل های تزیینی کوچک درست کنید.

آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با انبه


دسر انبه ژله ای


طرز تهیه
تهیه این دسر ژله ای هم خیلی ساده است. فقط کمی زمان لازمه تا دسر سرد بشه و خودش رو بگیره. پوست دو عدد انبه رو بگیرید و اون رو خرد کنید. انبه رو به همراه دو پیمانه آب خنک، دو قاشق ژلاتین بنماری شده و چهار قاشق شکر داخل مخلوط کن بریزید. مواد رو به خوبی میکس کنید. در آخر هم 200 گرم خامه صبحانه اضافه کنید و هم بزنید. طعم دسر رو بچشید و اگه لازمه کمی دیگه شکر اضافه کنید. مایع رو داخل قالب پلاستیکی یا لیوان بریزید و در یخچال قرار بدید. دسر انبه خوشمزه شما بعد از 4-6 ساعت آماده سرو هست. نوش جان!

آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با انبه

روی دسر رو میتونید با میوه های مختلف، مغز گردو، بادام، فندق یا با خامه تزیین کنید.

اگه مایل هستید دسر مجلسی تری داشته باشید میتونید دسر ژله ای رو به صورت دو رنگ درست کنید. کافیه اول یه ژله بستنی ساده به رنگ سفید درست کنید. نصف قالب رو با این مایه پر کنید و بگذارید چند ساعتی توی یخچال بمونه تا خودش رو بگیره. بعد لبه های ژله بستنی رو از قالب جدا کنید. قالب رو توی آب جوش فرو کنید. کمی تکان بدید تا کاملا از دیواره های قالب جدا بشه. ولی ژله رو به هیچ وجه خارج نکنید. لبه ژله رو به آرومی با دست بلند کنید. مخلوط ژله انبه ای رو از کنار داخل قالب بریزید تا روی ژله بستنی سفید رو بپوشونه. و مجددا در یخچال قرار دهید. 1


دسر پودینگ انبه


مواد لازم (برای ۱۲ نفر)
کرم کارامل:  ۲ بسته
شیر:  ۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار
بستنی انبه خانواده:  ۱ بسته
انبه خرد شده:  ۴ عدد

آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با انبه

طرز تهیه
برای درست کردن دسر پودینگ انبه ابتدا کرم کارامل را با شیر ترکیب کنید و روی شعله ملایم گاز بگذارید. این ترکیب را هم بزنید تا به حالت جوش برسد. شعله گاز را خاموش کنید و کرم کارامل و شیر را کنار بگذارید تا خنک شود. زمانی که خنک شد آن را با بستنی و انبه خرد شده در مخلوط کن بریزید تا میکس شود. پودینگ انبه شما آماده است. کافی است آن را در ظرف یا پیاله مورد نظرتان بریزید و روی آن را با تکه‌های انبه و در صورت تمایل برگ نعنا تازه مخلوط کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک لایه بیسکویت پودر شده به این دسر خوشمزه با انبه هم اضافه کنید.


دسر پاناکوتا با انبه

مواد لازم
پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذاخوری
آب: ۳ قاشق غذاخوری
شیر پرچرب:  ۱ و ½ لیوان فرانسوی دسته‌دار
شکر:  ¼ لیوان فرانسوی دسته‌دار
عصاره وانیل:  ¼ قاشق چایخوری
انبه: ۲ عدد خرد شده

آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با انبه

طرز تهیه
ابتدا در مورد اینکه دسر پاناکوتا چیست باید بگوییم پاناکوتا یک دسر آسان و سریع و خوشگل با ریشه ایتالیایی است. البته هندی‌ها ادعا می‌کنند که پاناکوتا اصالتا برای آنهاست. بافت پاناکوتا هم شبیه پودینگ است با این تفاوت که در تهیه آن از پودر ژلاتین استفاده می‌شود.
 
مرحله اول
برای درست کردن دسر پاناکوتا انبه ابتدا در یک کاسه کوچک آب و ژلاتین را بریزید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. شیر و شکر را در یک قابلمه کوچک یا شیرجوش روی شعله ملایم گاز بگذارید و هم بزنید تا شکر حل شود و دور ظرف حباب تشکیل شود. در این مرحله قابلمه را از روی شعله گاز بردارید و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید. ترکیب ژلاتین و آب را هم اضافه کنید و ترکیب فوق را هم بزنید تا یکدست شود.
 
مرحله دوم
حالا دسر پاناکوتا انبه را در ظروف پذیرایی مورد نظرتان بریزید و روی آنها را با فویل بپوشانید. ظروف پاناکوتا را در یخچال بگذارید تا ببندد. بعد از بستن دسر پاناکوتا آن‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و تکه‌های انبه را روی دسرها بچینید و دوباره تا موقع سرو در یخچال بگذارید. طرز تهیه دسر پاناکوتا را با انبه یخ زده هم می‌توانید امتحان کنید. 2


دسر کرم انبه


مواد لازم
انبه  2 عدد 
پودر ژلاتین  3 قاشق سوپخوری 
شیر  3 پیمانه 
آب سرد  نصف پیمانه 
شکر  نصف پیمانه
وانیل  نصف قاشق سوپخوری
خامه صبحانه  1 پیمانه

آموزش تهیه چند مدل دسر خوشمزه با انبه

طرز تهیه
ابتدا پودر ژلاتین را در آب سرد بریزید. ظرف را روی بخار کتری بگذارید تا ژلاتین در آب حل شود و رنگ آن شفاف گردد.

انبه ها را پوست بکنید و از هسته جدا کنید و در کاسه ای بریزید. تکه های درشت آن را کمی خرد کرده، همراه شیر و شکر در مخلوط کن بریزید تا مواد با هم مخلوط و شکر حل شود.

خامه و وانیل را به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا ژلاتین حل شده را به مواد اضافه کنید و باز کمی هم بزنید. مایه دسر آماده است.

مایه آماده را داخل قالب بریزید. روی آن را سلفون بکشید و 4-3 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود و به اصطلاح ببندد. دسر را در ظرف مورد نظر برگردانده با چیپس شکلات و یا ترافل  تزیین کنید. 3


پی نوشت:
 1.www.irancook.ir
2.www.blog.okcs.com
3.www.asriran.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط