آموزش طرز تهیه شیرینی نارگیلی شیری، ایرمیک هویج و شیرینی شکری کره ای

دستور آشپزی امروز آموزش تهیه شیرینی نارگیلی شیری، ایرمیک هویج و شیرینی شکری کره ای می باشد تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و با طرز تهیه این شیرینی ها آشنا شوید.
پنجشنبه، 23 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آموزش طرز تهیه شیرینی نارگیلی شیری، ایرمیک هویج و شیرینی شکری کره ای

شیرینی نارگیلی شیری

شیرینی نارگیلی شیری نوعی شیرینی هندی است که به آن « لادوی نارگیلی» هم گفته می‌شود. این شیرینی در عرض ۱۵ دقیقه و خیلی خیلی آسان آماده می‌شود. شیرینی نارگیلی شیری از دو ماده اصلی تهیه می‌شود که عبارتند از پودر نارگیل و شیر تغلیظ شده شیرین شده یا همان شیر عسلی. در ضمن مقداری مغز بادام، پسته یا بادام هندی بوداده و خرد شده هم در آن به کار می‌رود که بافت و طعم بهتری به آن می‌دهد. شیرینی نارگیلی شیری بسیار مقوی است.

مواد لازم برای شیرینی نارگیلی شیری
شیر عسلی 1/2 پیمانه + 2 قاشق غذاخوری

پودر هل 1/2 قاشق چایخوری

پودر نارگیل 2 پیمانه

مغز بادام یا پسته بو داده مقدار دلخواه

پودر نارگیل 2 قاشق غذاخوری برای تزیین

طرز تهیه شیرینی نارگیلی شیری
برای تهیه این شیرینی از نارگیلی استفاده بکنید که کاملاً پودر شده است. پس اگر دانه‌های نارگیل درشت هستند بهتر است آنها را در آسیاب خرد کنید تا ریزتر شوند.

نصف پیمانه و ۲ قاشق (حدود ۲۰۰ گرم) شیر عسلی را داخل تابه عمیقی بریزید. سپس پودر نارگیل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. اگر مایل هستید شیرینی شما خیلی شیرین باشد به جای ۲ پیمانه پودر نارگیل از ۱ و نیم پیمانه استفاده کنید.

تابه را روی شعله ملایم گاز قرار دهید و مرتب هم بزنید تا مخلوط گرم شود. اگر از ۲ پیمانه نارگیل استفاده کنید، حالت ترکیب تغییر زیادی نمیکند اما اگر از ۱ و نیم پیمانه استفاده کنید، مخلوط قدری چسبناک می‌شود.

وقتی مخلوط گرم و منسجم شد آن را از روی گاز بردارید و پودر هل و مغزهای خرد شده بوداده را اضافه کنید.

۲ قاشق پودر نارگیل را داخل بشقابی بریزید و کنار بگذارید. همچنان که مخلوط شیرعسلی و نارگیل گرم است، آن را تکه تکه بردارید بین دستهایتان گلوله کنید.

گلوله‌های نارگیلی را فوراً در بشقاب پودر نارگیل بغلتانید. 

شیرینی نارگیلی شیری آماده است. آن را با مغز پسته یا گردو تزیین کنید و در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.1

آموزش طرز تهیه شیرینی نارگیلی شیری، ایرمیک هویج و شیرینی شکری کره ای


ایرمیک هویج


مواد لازم
شیر 7/5 لیوان

شکر 1/5 لیوان به اضافه 1/5 قاشق سوپ خوری

ایرمیک 1/5 لیوان

پودر کاکائو 2 قاشق سوپ خوری

ایرمیک 1/5 لیوان

پرتقال یک عدد پوست رنده شده

وانیل 1/2 قاشق سوپ خوری

آب 5 لیوان

نشاسته ذرت 3 قاشق سوپ خوری پودر شده

شکر یک لیوان

هویج 4 عدد بزرگ

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول
در مرحله اول برای تهیه دسر ایرمیک هویج پیشنهاد می شود برای لایه زیرین آن از کیک شکلاتی استفاده و سرو شود در غیر این صورت می توانید ساده هم سرو کنید. قبل از هر چیز لازم است تمامی مواد اولیه را آماده نمایید. چون در حین تهیه این دسر وقت کافی نخواهید داشت و ممکن است موادتان قوام نیاید. برای آماده سازی قالب اگر در یک قالب شکل دار ریخته می شود لازم است مقداری چرب شود اما اگر در ظرف پیریک می ریزید احتیاجی به چرب شدن ندارد. حال یک قابلمه به همراه یک قاشق چوبی یا لیستک آماده می کنیم. موادی که لازم است با هم ترکیب شوند، شیر و نصف شکر و ایرمیک است. وقتی که داخل قابلمه می ریزیم و روی گاز می گذاریم،اجازه می دهیم خوب قوام پیدا کند.

توجه داشته باشید که حتما مدام هم بزنیم و اصلا رها نشود. نشانه لازم برای تشخیص قوام بودن مخلوط، این است که ایرمیک ها حجم می گیرند و غلیظ می شوند.  پس از قوام شدن از روی گاز بر می داریم و وانیل را اضافه نموده و سپس به دو قسمت مساوی  تقسیم می کنیم. وانیل را می توان با گلاب جایگزین کرد چون وانیل برای بوی خوب استفاده می شود همچنین وانیل به دو نوع پودر و آبکی موجود می باشد که فرقی ندارند و هر دو یک کاربرد دارد.

در اینجا برای تهیه دسر ایرمیک هویج باید در یک ظرف که نصف مواد داخل آن است، پودر کاکائو و ۱/۵ قاشق شکر آماده شده را اضافه کنیم و هم بزنیم تا کاملا ترکیب شود.  حتما به مقدار شکر توجه شود چون این دسر مقدار شکر ها در هر مرحله بسیار متفاوت می باشد. می توانید برای ترکیب کامل مواد، از همزن دستی استفاده کنید. در قالب یا یک ظرف پیریکس می توانیم مواد را ریخته و صاف و یکدست نماییم. لازم است بدانیم که نمی توان از قالب هایی استفاده کنیم که بر عکس می شوند زیرا از ژلاتین استفاده نشده است. سپس پوست پرتقال خشک شده یا غیر خشک را رنده می کنیم و داخل محلبی ساده می ریزیم و هم می زنیم. سپس روی محلبی کاکائویی می ریزیم و همانند مرحله قبل آن را صاف می کنیم. می توان برای مرتب تر شدن از فلچه چرب استفاده کرد تا تمامی سطح صاف و یکدست شود.

مرحله دوم
در مرحله دوم برای تهیه دسر ایرمیک هویج باید هویج ها را شسته و آماده کنیم. سپس آن ها را خرد می کنیم یا رنده می کنیم و در یک قابلمه گذاشته و تقریبا برای این مقدار، باید چهار لیوان آب داخل قابلمه ریخته و اجازه می دهیم خوب نرم شود و بپزد. حال هویج های پخته شده را داخل غذا ساز می ریزیم و پوره می کنیم و در قابلمه می گذاریم و شکر را روی آن می ریزیم. حال با یک لیوان آب باقی مانده اجازه می دهیم نشاسته کاملا از هم باز شود و کاملا حل شود. سپس به مخلوط هویجمان اضافه می کنیم و روی گاز می گذاریم تا بپزد.

حتما در حین پختن مداوم و بدون وقفه هم زده شود تا قوام پیدا کند. پس از قوام روی دسر ریخته و روی آن را صاف می کنیم. این دسر خوشمزه و لذیذ آماده شده است و حالا فقط لازم است داخل یخچال گذاشته تا یک شب استراحت کند و سپس سرو شود. حتما قبل از سرو آن را به برش های مستطیلی تقسیم کنید و بهتر است از چاقوی گرم یا با آب داغ ترکیب شده، استفاده شود. ازم است بدانید فقط با صرف کمترین وقت و هزینه کم بهترین‌ و لذیذ ترین دسر ترکی را امتحان می کنید. زمان لازم برای تهیه این دسر حدود ۳۰ الی ۴۰ دقیقه است. اکنون دسر ترکی شما آماده است می توانید آن را در یک ظرف زیبا و شیک سرو نموده و نوش جان کنید.2

آموزش طرز تهیه شیرینی نارگیلی شیری، ایرمیک هویج و شیرینی شکری کره ای


شیرینی شکری کره ای

شیرینی شکری کره ای ، یک شیرینی خشک ترد و خوشمزه است. با تهیه این شیرینی، دهان خود و میهمانانتان را در ایام نوروز شیرین کنید.

مواد لازم
روغن شیرینی‌پزی: دو سوم پیمانه

کره: دو سوم پیمانه

شکر: یک و نیم پیمانه + مقدار کمی برای تزئین

تخم مرغ: ۲ عدد

وانیل: ۲ قاشق چای خوری

آرد: سه و نیم پیمانه

بیکینگ پودر: ۲ قاشق چای خوری

نمک: یک قاشق چای خوری

روش تهیه
دمای فر را روی ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی‌گراد) تنظیم نمایید.

کره، روغن و شکر را با هم مخلوط کنید و خوب به هم بزنید تا صاف و یکدست شوند. سپس تخم مرغ و وانیل را بیفزایید.

ابتدا آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس آن‌ها را به سایر مواد بیفزایید و خوب هم بزنید تا خمیر خودش را بگیرد.

از خمیر مهیا شده، توپ‌های کوچک هم اندازه درست کنید. توپ‌ها را در مقداری شکر بغلتانید و به فاصله ۵ سانتیمتری از هم، در سینی فر بچینید.

شیرینی‌ها را ۱۰ الی ۱۲ دقیقه داخل فر گرم شده قرار دهید تا سطح زیرین آن‌ها کمی تیره شود. سپس آن‌ها را از فر خارج نمایید تا سرد شوند.3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.mamifood.org
3.www.tasvirezendegi.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.