دستور تهیه سه مدل دسر تمشک

در مطلب پیش رو طرز تهیه چند مدل دسر تمشک را برایتان آماده کرده ایم که امیدواریم از آن‌ها لذت ببرید.
شنبه، 25 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه سه مدل دسر تمشک

ژله بستنی تمشک


مواد لازم
قالب کمربندی
یک بسته بیسکوییت (برای مثال پتی بور)
رنگ خوراکی مطابق با رنگ ژله
چند بسته از ژله مورد نظرتون
یک بستنی خانواده وانیلی
50 تا 100 گرم کره ذوب شده
یک لیوان آب جوش

طرز تهیه
مرحله اول: بیسکوییت را خورد کنید و با کره ذوب شده ترکیب کنید، آن را ته قالب بریزید و فشرده اش کنید. یک ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

مرحله دوم: یک لیوان آب جوش+یک لیوان بستنی وانیلی+یک بسته پودر ژله را ترکیب کنید. در نهایت چند قطره از رنگ خوراکی به آن اضافه کنید و روی بیسکوییت ها بریزید و در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. همین مرحله را چند بار تکرار کنید و هر بار با اضافه کردن مقدار رنگ خوراکی آن لایه را پر رنگ تر کنید.

مرحله سوم: در این مرحله که همان لایه آخر و شفافه با دستور تهیه ژله (یک لیوان آب سرد و یک لیوان آب جوش....) ژله را درست کنید. 

نکته: برای ترکیب نشده طبقه ها وقتی ژله را آماده کردید آن را به اندازه ی ده دقیقه درون یخچال بگذارید تا حرارت آن از بین برود و سپس روی طبقه ی قبلی بریزید. 1


دسر تمشک و کیک شکلاتی


مواد لازم

برای کیک شکلاتی
1 و 1/4 پیمانه آرد
3/4 قاشق چایخوری جوش شیرین (چون ضرر داره بجاش 1ونیم قاشق چایخوری بکینگ پودر بزنین)
1 قاشق چایخوری بکینگ پودر
180 گرم کره، در دمای اتاق
80 گرم شکلات تلخ یا شیری
2/3 پیمانه پودر کاکائو
3 تخم مرغ بزرگ، در دمای اتاق
1 و 1/4 پیمانه شکر دانه ریز
1 قاشق چایخوری عصاره وانیل
3/4 پیمانه خامه ترش ویا ماست 18 درصد چربی، در دمای اتاق

برای موس تمشک قرمز
650 گرم تمشک قرمز یا توت فرنگی
3 قاشق غذاخوری شکر
1 بسته پودر ژله تمشک یا توت فرنگی (با 500 میلی لیتر آب تهیه کنین)
470 میلی لیتر خامه، 36 درصد چربی، سرد
200 گرم تمشک یا توت فرنگی برای تزیین

برای سس شکلاتی
30 میلی لیتر خامه 36 درصد چربی
30 گرم شکلات تلخ یا شیری
خامه رو گرم کنین و از روی شعله بردارین و شکلات رو اضافه کنین و مخلوط کنین، بعد ازینکه سرد شد، دسر رو تزیین کنین

دستور تهیه سه مدل دسر تمشک

طرز تهیه
یک قالب 23×35 سانتی متری کاغذ روغنی بزارین، آرد، بکینگ پودر و جوش شیرین رو مخلوط کنین و الک کنین.کره رو آب کنین، از روی شعله بردارین و شکلات رو اضافه کنین و بزارین تا خودش حل شه، بعد هم بزنین، بعد پودر کاکائو رو الک کنین و هم بزنین و بزارین تا سرد شه. تخم مرغ ها و شکر رو بزنین تا پفی شه، وانیل و مخلوط شکلاتی رو اضافه کنین و بزنین،نصف مخلوط مواد خشک رو اضافه کنین و یکم با لیسک زیرو رو کنین بعد خامه ترش ویا ماست رو اضافه کنین و زیرو رو کنین، بعد بقیه مواد خشک رو اضافه کنین و زیرو رو کنین (زیاد مخلوط نکنین)، مخلوط رو داخل قالب بریزین و یکنواخت کنین، 25-30 دقیقه در فر گرم شده 170 درجه بپزین تا خلال دندان چوبی تمیز دربیاد از توش.

تمشک ها یا توت فرنگی ها و شکر رو داخل قابلمه بجوشونین تا کاملا شکر حل شه، از الک رد کنین و دوباره آبشو بریزین قابلمه و بجوشونین، پودر ژله رو اضافه کنین و مخلوط کنین تا کاملا حل شه، بعد بزارین سرد شه. خامه رو بزنین تا فرم بگیره (میتونین از خامه فرم گرفته استفاده کنین) پوره تمشک رو اضافه کنین و به آرامی با لیسک زیرو رو کنین، تمشک هارم اضافه کنین و زیرو رو کنین، این مخلوط رو روی کیک کاملا سرد شده بریزین و یکنواخت کنین و چند ساعت بزارین یخچال تا بگیره خودشو. 2


کیک روسی تمشک و شکلات


مواد لازم

کیک شکلاتی اسفنجی
آرد 220 گرم
کاکائو 120 گرم
شکر 300 گرم
2 عدد تخم مرغ
کفیر 240 گرم
قهوه گرم 170 میلی لیتر
روغن نباتی مایع 90 گرم
نمک 1 قاشق چایخوری سر خالی
جوش شیرین1.5 قاشق چایخوری
پودر بیکینگ 1 قاشق چایخوری

کانفیت تمشک
تمشک تازه یا یخ زده 500 گرم
ژلاتین 15 گرم
شکر 90 گرم
آب 40 گرم

موس شکلات
شکلات تیره 400 گرم
کره 60 گرم
خامه پر چرب 400 گرم
ژلاتین 16 گرم

گاناش برای پوشش
400 گرم شکلات 56٪
خامه پر چرب 200 گرم

دریپ شکلات
100 گرم شکلات
50 گرم کره (ذوب شده)

دستور تهیه سه مدل دسر تمشک

طرز تهیه
1. کیک اسفنجی شکلات: تخم مرغ ها را با شکر با همزن خوب مخلوط کنید. قهوه، روغن و کفیر را اضافه کنید و مخلوط کنید. آرد، کاکائو، نمک، سودا، بیکینگ پودر را الک کنید و با بقیه مواد ترکیب کنید. فر را تا 170 درجه گرم کنید. مواد را درون قالب ۲۰ سانتی متر پوشانده شده با کاغذ روغنی بریزید و برای حدود یک ساعت داخل فر بپزید. بعد از پخت اجازه دهید کمی خنک شود ، سپس ردی توری خنک کننده برگردانید تا کامل خنک شود. سپس در پلاستیک بپیچید و برای یک شب در یخچال قرار دهید.

2. کانفیت تمشک: تمشک را پوره کنید. ژلاتین را در آب سرد خیس کنید. تمشک، شکر و آب را در یک قابلمه بریزید و تا جوش بیاید. ژلاتین خیس خورده را به پوره تمشک اضافه کنید (درجه حرارت نباید بیشتر از 85 درجه باشد). دو رینگ 18 سانتی متری را با سلفون بپوشانید و کانفیت را درون رینگ بریزید و داخل فریزر قرار دهید.

3. موس شکلاتی: ژلاتین را در آب سرد خیس کنید. شکلات را با کره در یک قابلمه روی حرارت کم یا به روش غیر مستقیم ذوب کنید. ژلاتین خیس خورده را اضافه کنید تا کاملا حل شود. خامه را با همزن بزنید تا کنی فرم بگیرد و با مخلوط شکلات که کمی سرد شده مخلوط کنید. ⠀

4- مونتاژ: رینگ را با طلق بپوشانید. کیک را به سه قسمت برش دهید. اولین لایه کیک را گذاشته روی آنرا با قسمتى از موس بپوشانید، کانفیت یخ زده را در مرکز آن قرار دهید مجددا با موس سطح آن را بپوشانید این کار ها را مجددا برای لایه بعدی تکرار کنید و در نهایت یک لایه کیک قرار دهید و آن را درون یخچال قرار دهید. 3


پی نوشت:
1.www.jadooye-ashpazi.blogfa.com
2.www.7ganj.ir
3.www.ejiga.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.