دستور تهیه چند مدل دسر بلوبری

دسر بلوبری زیبایی خاصی دارد و همچنین طعم آن نیز عالی میباشد و برای کودکان بسیار محبوب و دوست داشتنی خواهد بود. در ادامه طرز تهیه چند مدل دسر بلوبری را بیان می کنیم.
چهارشنبه، 29 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه چند مدل دسر بلوبری

پنکیک بلوبری


مواد لازم
۲۰۰ گرم آرد
۱ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر
۱ عدد تخم مرغ
۳۰۰ میلی لیتر شیر
۱۵۰ گرم بلوبری
روغن آفتابگردان یا کمی کره برای پخت و پز
شربت افرا

دستور تهیه چند مدل دسر بلوبری

طرز تهیه
گام اول: ۲۰۰ گرم آرد ،۱ قاشق چایخوری بیکینگ پودر و کمی نمک را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. سپس ۱ عدد تخم مرغ را با ۳۰۰ میلی لیتر شیر داخل مواد خشک ریخته و هم بزنید تا یک خمیر صاف ضخیم ایجاد شود.

گام دوم: سپس کره را آب کرده و به مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید، و به آرامی نیمی از ۱۵۰ گرم بلوبری را اضافه کنید. یک قاشق چایخوری روغن آفتابگردان یا کمی کره را در یک ماهیتابه نچسب گرم کنید.یک قاشق غذاخوری بزرگ از خمیر را داخل تابه بریزید و تا زمانی که پنکیک های طلایی و زیبا داشته باشد بپزید.

گام سوم: حدود ۳ دقیقه ​​بپزید تا حباب های کوچک روی سطح هر پنکیک ظاهر شوند، سپس ۲-۳ دقیقه دیگر سمت دیگر را بپزید تا طلایی شود. هنگام پخت بقیه خمیر ، روی پنکیک ها را با کاغذ آشپزخانه بپوشانید تا گرم بمانند. سپس با شربت افرا و بقیه ی بلوبری ها را سرو کنید. 1


ژله برفی با ژله آلوئه ورا و بلوبری


مواد مورد نیاز
ژله بلوبری ۳ بسته
ژله آلوئه ورا ۱ بسته
بستنی وانیلی ۱/۲ لیوان
آب جوش

دستور تهیه چند مدل دسر بلوبری

طرز تهیه
۱ ابتدا ژله آلوئه ورا را به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم روی بخار آب)همراه با ۱ لیوان آب جوش مخلوط کرده و بعد از کمی ولرم شدن بستنی وانیلی آب شده اضافه کنید.

ژله بستنی را در سینی ریخته(با ضخامت مناسب)و توی یخچال گذاشته تا ژله خودش را بگیرد.

۲ ژله آبی را درست کنید_هر بسته ژله بلوبری را با  یک و نیم لیوان آب جوش مخلوط کرده(به روش بن ماری) و کنار گذاشته تا کاملا خنک شود.

۳ ژله بستنی را از یخچال بیرون آورده با کاتر برف به ابعاد مختلف قالب بزنید.

۴ در قالب کمی ژله بلوبری ریخته و در یخچال گذاشته تا خودش را بگیرد(دقت کنید حتما ژله باید خنک شود وگرنه ژله برفی آب خواهد شد).

۵ کمی از برف ها را در قالب گذاشته و ژله بلوبری ریخته تا خودش را بگیرد(این کار را آنقدر ادامه داده تا قالب پر از دانه های برف بشه)

۶ ژله را برای ۴ ساعت در یخچال گذاشته، دور ژله را با چاقو از قالب جدا کرده سپس در آب جوش قرار داده و در ظرف سرو برگردانید.

طریقه شفاف شدن ژله
برای اینکه ژله شفاف تری داشته باشیم بعد از حل کردن پودر ژله در آب جوش ظرف را روی بخار آب می گذاریم تا تمام ذرات ژله حل شده و شفاف شود .

روش زود بستن ژله
برای درست کردن فوری ژله زمانی که ژله را بن ماری کردید، از سه چهارم لیوان یخ به جای یک لیوان آب سرد استفاده کنید. یخ ها رو داخل ژله داغ ریخته و هم بزنید تا حل شود اما ژله را با یخ داخل یخچال نگذارید. پس از آب شدن یخ ها، ژله رو درون طبقات بالاتر یخچال که خنک تر هست بگذارید تا ژله شما سفت و خوشمزه شده و در نیم ساعت حاضر شود.

علت نبستن ژله و نگرفتن آن چیست ؟
در واقع یکی از شما می تواند با اشتباه در ترکیب و میزان مواد اولیه و دیگری در لحاظ کردن حرارت مایع به مشکل نگرفتن و نبستن ژله برخورد کند پس نمیتوان گفت همیشه تنها یک دلیل و علت نبستن ژله وجود دارد بله با توجه به روند انجام آن علل متفاوت است. 2


چیز کیک با ژله بلوبری


مواد لازم برای چیز کیک با ژله بلوبری
بیسکوییت شکلاتی: ۳۵۰ گرم
کره: ۱۵۰ گرم
ژله بلوبری: ۱ بسته
پنیر خامه ای: ۳۰۰ گرم
خامه: ۱ پاکت
شکر ریز: ۳ قاشق غذا خوری
آب جوش: ۳/۴ لیوان
پودر ژله: به دلخواه

دستور تهیه چند مدل دسر بلوبری

طرز تهیه چیز کیک با ژله بلوبری
ابتدا بیسکویت شکلاتى را کاملا پودر کرده و با کره ذوب شده، مخلوط کنید.

درکف قالب کمر بندى تقریبا ً٢٣ سانتی را کاغذ روغنى انداخته بعد مخلوط بیسکویت وکره را کف قالب پرس کنید.

قالب را در یخچال گذاشته تابیسکویت خودش را بگیرد. حالا یک بسته ژله بلوبرى را در سه چهارم لیوان آبجوش حل کرده، روى بخار آب گذاشته تا کاملا ًشفاف شود بعد از حل شدن کامل کنار گذاشته تا خنک شود.

پنیر خامه اى، (ماسکارپونه یا لبنه) خامه و شکر را در غذا ساز ریخته حسابى مخلوط کنید تا ذرات شکر حل شود. بعد ژله بلوبرى یا هر ژله اى که دوست داشتید یا حتى میوه مورد علاقه خود را می توانید پوره کرده و داخلش بریزید. در این صورت پودر ژله مورد نظرتان را بیشتر بریزید.

مواد را کاملا در غذاساز مخلوط کنید. اگر هم غذاساز ندارید از همزن استفاده کنید. قالب حاوى بیسکویت را از یخچال بیرون آورده و مواد را روی آن بریزید و در یخچال گذاشته تا خودش را کمى بگیرد و در آخر می توانید نصف بسته پودر ژله مورد نظر را در آبجوش ریخته و کاملاً حل کنید و روى بخار آب قرار داده و بعد از خنک شدن روى مواد ریخته و یک میوه روى آن قرار دهید. سپس مجدداً آنرا در یخچال قرار داده تا کاملاًخودش را گرفته و سپس از قالب جدا کرده و میل کنید.

نکته
اگر خواستیدچیز کیک زودتر آماده شود و یا زمان بیشترى دسر روى میز دوام آورد کمى پودر ژله به موادتان اضافه کنید. 3


پاناکوتای زعفرانی با ژله بلوبری


مواد لازم
شیر 3 پیمانه
شکر 1 پیمانه
خامه 1 بسته
پودر ژلاتین3  قاشق سوپخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
گلاب 2 قاشق غذاخوری
زعفران به مقدار لازم
پودر ژله بلوبری 1 بسته
بستنی وانیلی 1 لیوان

طرز تهیه
 پودر ژلاتین رو با آب سرد حل کرده و به روش بن ماری ذوب می کنیم (رو بخار کتری یا حرارت غیر مستقیم). شیر، شکر و زعفرانو روی شعله قرار داده تا بجوشه، به اندازه ای زعفران اضافه کرده تا به رنگ دلخواه برسه، وقتی به جوش اومد گلاب و وانیل افزوده، اگه از اول گلاب اضافه کنیم هم بوش میره هم تلخ می کنه، حالا ژلاتین رو که هم دما با شیر شده بهش اضافه می کنیم و میذاریم تا کاملا خنک شه. خامه رو با چنگال میزنیم تا رقیق شه، کمی از خامه رقیق شده رو با مواد شیری مخلوط می کنیم و هم زده تا به خورد هم برن، کم کم شیر و خامه رو به هم اضافه می کنیم(اگه خامه رو به مواد گرم اضافه کنیم خامه میبره).

پودر ژله بلوبری رو با یه لیوان آب جوش حل میکنیم و وقتی خنک شد 4 ق غ بستنی وانیلی اضافه می کنیم میذاریم تا خنک شه، قالب مورد نظرو چرب می کنیم، کمی از ژله بلوبری ریخته تا جایی از قالب که مورد نظرمونه برسه بعد میذاریم یخچال تا کمی ببنده، بسته به دمای یخچال حدود نیم ساعت کافیه، بعد از اون پاناکوتای زعفرانی رو می ریزیم و همین طور لایه لایه تا قالب پر شه. البته پاناکوتا حدود 12 ساعت طول میکشه تا کاملا ببنده. 4


پی نوشت:
1.www.ashpaziha.com
2.www.yummy-chef.com
3.www.zibashahr.com
4.www.banoojoon.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.