دستور تهیه چند نوع نان آمریکایی

نان، برکت سفره است. نان انواع مختلفی دارد و به طرق مختلفی تهیه می شود. امروز تصمیم داریم چند نان خوشمزه و مقوی آمریکایی را به شما آموزش دهیم که بتوانید برای خانواده خود تهیه کنید .
سه‌شنبه، 5 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه چند نوع نان آمریکایی

نان سیر امریکایی


مواد لازم
جعفری (ساطوری شده) ۱/۴ پیمانه
سیر ۴ حبه
کره ۵ قاشق غذا خوری
شکر ۱ قاشق چای خوری
نمک ۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری
مخمر نان (پودر) ۲ قاشق چای خوری
آب ۳/۴ پیمانه
آرد ۱/۱/۳ پیمانه

دستور تهیه چند نوع نان آمریکایی

طرز تهیه
زمان تهیه ۶۰ دقیقه
زمان پخت ۱۵ دقیقه

۱ ابتدا ۳چهارم پیمانه آب جوش را کمی در دمای محیط قرار دهید تا گرم شود و بعد آن را با مخمر مخلوط کرده و هم بزنید و رویش را یک پارچه مرطوب و تمیز قرار داده و یک ربع در جایی گرم و خشک قرار دهید تا عمل آید.

۲ در ظرفی مناسب آرد، نمک و شکر را مخلوط کنید و مرکز آن را گود کنید. روغن و مخلوط آب و مخمر را داخل حفره اضافه کنید و از اطراف ارد را به داخل ریخته و مواد را خوب مخلوط کنید تا به شکل خمیری نرم و یکدست در آید.

۳ خمیر را داخل ظرف چرب شده قرار داده و، روی ظرف را با پارچه ای مرطوب و نخی خوب بپوشانید و به مدت ۲ ساعت در جای گرمی قرار دهید تا استراحت کند و حجم خمیر دو برابر شود.

۴ پس از اینکه حجم خمیر دو برابر شد روی سطحی که آرد پاشیده اید خمیر را پهن کنید و نوارهایی به عرض ۴ سانتیمتر و طول ۲۰ سانتیمتر از خمیر برش بزنید.
۵ نوارهای خمیری را کمی بکشید

۶ سپس خمیر را گره زده

۷ بعد خمیر رو کمی بکشید.

۸ داخل سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیرها را ته سینی فر بچینید، روی خمیرها را با روغن زیتون یا روغن مایع برس بکشید سپس روی سینی را با نایلون بپوشانید و ۲ ساعت استراحت دهید.

۹ خمیرها را پس از استراحت داخل فری که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید تا نان ها بپزند و روی نان ها طلایی شود.

۱۰ سیرها را ریز کرده و در کره تفت دهید تا نرم شوند سپس با جعفری خرد شده مخلوط کنید و این سس را بعد از آماده شدن نان روی آن بزنید سپس سرو کنید. 1


 نان پِرتسِل آمریکایی


مواد لازم 
آرد شش پیمانه
مخمر خشک یک قاشق مرباخوری
شکردو قاشق غذاخوری
گرد نانوایی یک قاشق چای‌خوری
شیر یک پیمانه
تخم مرغ دو عدد
روغن سه قاشق غذاخوری
نمک یک قاشق مرباخوری
نمک دانه درشت به مقدار لازم

دستور تهیه چند نوع نان آمریکایی

طرز تهیه 
مخمر را با یک قاشق مرباخوری شکر در یک پیمانه آب ولرم حل کنید و برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در جای گرمی قرار دهید. سپس محلول مخمر را در یک کاسه بریزید و شیر و نمک را به آن اضافه کنید و هم بزنید. چهار پیمانه از آرد و شکر باقی‌مانده را هم کم کم روی مایه بریزید و با دست یا کاردک چوبی مواد را با هم مخلوط کنید.

خمیر را مثل روش تهیه نان همبرگر گلوله کنید و در کاسه‌ای که داخلش را چرب کرده‌اید بیندازید. خمیر را یک دور بگردانید تا رویش چرب شود. سپس روی کاسه را بپوشانید و برای دو ساعت در جای گرمی بخوابانید تا خمیر ور بیاید.

یک پیمانه از آرد را با گرد نانوایی الک کنید و روی تخته بپاشید. خمیر را روی تخته ورز دهید تا آرد جذب آن شود. از خمیر به اندازه یک توپ پینگ‌پونگ بردارید و میان دو کف دست گلوله کنید. هر توپ را روی تخته بمالید تا به صورت رشته‌ای به نازکی مداد در بیاید. هر رشته را حلقه کنید و دو سر آن را گره بزنید و در سینی فر که کفش را چرب کرده‌اید قرار دهید.

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. تخم‌مرغ را بزنید و با قلم‌مو روی پِرتسِل‌ها بمالید و کمی نمک زیر و روی آن بپاشید.

سینی را برای ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر قرار دهید. سپس فر را خاموش کنید و در آن را کمی باز بگذارید تا چوب‌شور‌ها خشک و خنک شوند. در این فاصله گاهی به آنها سر بزنید تا گرمای باقی مانده در فر، چوب شورهایتان را نسوزاند. 2


نان فنتان امریکایی


مواد لازم(9 نفر)
فنتان رولز
5 پیمانه آرد
1/3 پیمانه شکر
2 قاشق چایخوری نمک
1 و 1/2 پیمانه باترمیلک (در توضیح_دوم)
1/2 پیمانه کره جامد به دمای محیط
3 قاشق غذاخوری کره آب شده
1 قاشق غذاخوری پودر خمیرترش
1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر یا بهبود دهنده

ظرف پخت نان
قالب_کاپ کیک (کپسول نمی خوایم، فقط قالبش)

دستور تهیه چند نوع نان آمریکایی

مراحل
من نوع شیرین فنتان رولز رو اینجا میذارم و اگه خواستین میتونین شکر رو فقط دو قاشق چایخوری بریزید و نمک رو هم یک و یک چهارم قاشق چایخوری بریزید، اینجوری این نون رو میتونید در کنار وعده ی شام و ناهار میل کنید.

توی پست قبل، باترمیلک رو مفصل آموزش دادم اما اینجا دوباره میگم: یک و نیم قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آب لیموی تازه رو بریزید توی یک و نیم پیمانه شیر سرد و هم بزنید و پنج دقیقه بمونید تا شیر ، تیکه و بریده بشه. باتر میلک حاضره. به جای باتر میلک میتونید از همون مقدار، ماست استفاده کنید.

شروع دستور: پیمانه های اندازه گیری من، همون فنجون هایی هست که تو عکس می بینین، و گنجایشش هم اندازه ی پیمانه ی پلوپز هست.

باترمیلک، کره ی جامد، و شکر رو مخلوط کنید و به روش بنماری حرارت بدید و هر از گاهی هم بزنید تا جایی که کره آب بشه، و اثری از تیکه های کره باقی نمونه. نجوشه، فقط کره حل بشه کافیه.

بعد خمیر ترش رو بریزید توی مخلوط کره و باتر میلک و پنج تا ده دقیقه بمونید تا پودر خمیر ترش اسفنجی بشه.

آرد، بهبود دهنده یا بیکینگ پودر، و نمک رو مخلوط کنید و وسط مواد خشک یک چاله ایجاد کنید. مخلوط باترمیلک و خمیرترش رو در چاله ی وسط مواد خشک بریزید. خمیر رو مخلوط کنید و اول: با دستکش به مدت پنج تا ده دقیقه ورز بدید، اگه لازم بود دوباره خیلی کم کم آرد اضافه کنید. من نصف پیمانه دیگه آرد اضافه کردم و کلا پنج و نیم پیمانه شد.

لطفا چشم بسته آرد نریزید، حتما دستکش بزنید، چون خمیر در هر صورت به دست میچسبه و شما گول میخورید و مجبور میشید تا فردا هی آرد بریزید. خمیر باید نرم و لطیف باشه به دستکش نمیچسبه ولی به دست میچسبه. خمیر رو به مدت بیست دقیقه دیگه ورز بدید.

بعد خمیر رو گرد و چرب کنید و بذارید توی ظرف چرب، و سر ظرف رو با سلفون کیپ کنید و یک و نیم ساعت زمان بدید تا حجم خمیر دو برابر بشه.

بعد از یک و نیم ساعت، خمیر رو بردارید و دوباره کمی ورز بدید تا پف اضافیش گرفته بشه. یه سینی بلند و بزرگ بردارین، البته سینی کار من کوچیک بود حدود بیست و پنج در سی و پنج سانت بود و یکم کارم سخت شد. بهتره که اگه سینی صاف و بزرگ و مستطیلی یا شیشه یا سنگ مخصوص شیرینی پزی دارید بردارید و سطحش رو آرد بپاشید و با وردنه کل خمیرتون رو به شکل یه مستطیل بلند، باز کنید. یا اگه سطح کارتون کوچیکه میتونید خمیر رو به دو قسمت تقسیم کنید. قطر مستطیل، نیم میلیمتر باشه. عرض مستطیل مضرب چهار باشه.

بعد مستطیل رو از قسمت عرض، به اندازه ی چهار سانت، چهار سانت، علامت بذارید، و خمیر رو به شکل نوارهای بلند با عرض چهارسانت برش بزنید. به عکس ها توجه کنید.

بعد با برس کره ی آب شده رو به سطح نوارها بمالید، حالا قسمت سخت کار: پنج تا از نوار ها رو دونه دونه بردارید و روی هم بذارید. هر فنتان رولز به طور سنتی، پنج لایه هست.

اگه نوار ها اضافه اومدن یا مجبور شدید برای مرتب کردن مستطیل ، قسمتی از اون رو ببرید اصلا خودتون رو اذیت نکنید ، اینجا جایی نیست که دنیا روی سر شما خراب شه، اینجا جایی هست که شما با سلیقه و هنر خودتون، باید یه مدل نون لایه لایه درست کنین، حالا یا مستطیل یا گرد یا بیضی یا بی شکل ، این دستور فقط شیوه ی متداولش هست. مهم اینه که نون، لایه لایه باشه و لایه هاش کره ای باشن و روی هم قرار بگیرن. حتی ممکنه بخواین نون رو دو لایه یا سه لایه درست کنین.

بعد که پنج نوار رو روی هم گذاشتید، نوارها رو از طول به اندازه ی شیش سانت، شیش سانت، برش بزنید. و بعد بذارید توی قالب کاپ کیک که از قبل چرب کرده بودین. قراره نونها رو از قسمت طول بذاریم توی قالب کاپ کیک، پس بهتره که طول رول ها، رو کوتاه کنیم تا هم اندازه ی قطر قالب کاپ کیک یا کمی کوچیکتر بشه. قطر قالب من هفت سانت بود ، بنابراین من شیش سانت برش زدم. این مقدار سلیقه ای هست.

نون ها رو بچینید توی قالب، بعد سرشون رو با کیسه فریزر بپوشونید و یک ربع تا نیم ساعت زمان بدید تا رشد کنن، تو این مدت فر رو هم روشن کنید (صد و هشتاد درجه سانتیگراد) بعد رول ها رو با برس کره بزنید و بذارید توی فر که بپزن. بسته به نوع فر ، پخت این نونها از یک ربع تا نیمساعت طول میکشه

نون ها توی فر دوباره رشد می کنن و طلایی میشن. اگه لازم بود کمی هم گریل رو روشن کنید تا طلایی تر بشه. نور این دو تا عکس رو تغییر ندادم تا ببینید چقدر طلایی میشن. من فقط چند دقیقه گریل رو روشن کردم. زیاد هم واجب نیست.

بعد از پخت، سینی کاپ کیک رو بیرون بیارید و بذارید کمی خنک بشن و بعد نون ها رو آروم و با دو دست از تو قالب بردارید. چون خیلی نرم و لطیف هستن و حتی ممکنه موقع بیرون آوردن، لایه هاش از هم جدا بشن. چون همونطور که میبینید قسمت بالایی نون ها باز شده، و قسمت پایینش مثل کاپ کیک، به هم وصل شده. اگه وقتی هنوز گرم هستن، بالای نون ها رو فشار بدید لایه هاش راحت جدا میشن.

به بافت هر لایه نگاه کنین، خیلی ابری و نرم و لطیف هست، من فکر میکنم علتش، وجود باترمیلک هست. بافت و مزه اش دقیقا مثل نون شیرینایی هست که پنبه ای هستن و تو مغازه ها میفروشن.

از درست کردن این نون اصلا پشیمون نمیشید، خیلی خوشمزه اس و بافتش فوق العاده اس. درست کنید و لذت ببرید. 3


پی نوشت:
1.www.sarashpazpapion.com
2.www.kiashpaze.ir
3.www.cookpad.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.