آشنایی مرحله به مرحله با طرز تهیه انواع فینگر فود

فینگر فودها به دو نوع سرد و گرم دسته بندی می شوند. فینگر فودهای گرم معمولا با روش های مختلفی از جمله سیخ چوبی، نان تست و یا نان لواشی که در روغن سرخ می شود و… درست می شوند و طعم بسیار خوبی نیز دارند.
چهارشنبه، 13 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
آشنایی مرحله به مرحله با طرز تهیه انواع فینگر فود

رولت کالباس

رولت کالباس این روزها بیشتر به عنوان نوعی فینگرفود یا همون پیش غذای انگشتی سرو می شه که درست  کردنش خیلی راحته و دردسر خاصی نداره و اگر دوستدار کالباس هستید می دونم که عاشق این پیش غذا می شید و حسابی از خوردنش لذت می برید.

مواد لازم برای رولت کالباس
پنیر خامه ای 300 گرم
پیاز متوسط 1 عدد
پنیر چدار رنده شده 1/2 پیمانه
ژامبون 250 گرم
نان ترتیلا 5 عدد
سس مایونز 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه رولت کالباس
مرحله اول
پنیر خامه ای را با  سس مایونز و ادویه ها خوب مخلوط کنید. پیاز و ژامبون را به شکل دلخواه خرد کنید.

مرحله دوم
مقداری از مخلوط پنیر خامه ای و سس روی هر یک از نان ها پخش کنید. ژامبون، پنیر چدار و پیاز را روی نان رول کالباس بریزید.

مرحله سوم
نان ترتیلا را به شکل محکم و منسجم رول کنید و رول های آماده شده را چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش رابگیرد و طعم مواد به خورد هم برود. (پیشنهاد می کنم اگر قصد دارید رولت کالباس را به شکل حلقه ای برش بزنید رولت ها را فریز کنید و زمانی که کمی منجمد شد به راحتی با چاقوی تیز و اره ای برش بزنید تا فینگرفود کالباس شما ظاهر خوب و جذابی داشته باشد)

نکات کلیدی تهیه رولت کالباس
برای تهیه این رولت ساده به جای نان ترتیلا می توان از نان لواش نرم هم استفاده کرد و برای بهتر رول شدن دو برش از نان لواش را روی هم قرار دهید.

از مواد مختلفی مثل خیارشور، انواع سبزیجات خام و پخته و انواع سس می توان برای تهیه رول کالباس استفاده کرد.1

آشنایی مرحله به مرحله با طرز تهیه انواع فینگر فود


دلوسی تخم مرغی


مواد لازم
گوجه گیلاسی 6 عدد
تخم مرغ 3 عدد
پنیر پارمزان 1 قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت 20 گرم
شیر پرچرب 30 میلی لیتر
نمک مقداری
فلفل سیاه مقداری
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
برگ اسفناج به مقدار لازم
فلفل دلمه ای قرمز 1 عدد

طرز تهیه و دستور پخت
مرحله اول تهیه دلوسی تخم مرغی
3 عدد تخم مرغ درشت را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید 30 دقیقه در دمای آشپزخانه بماند تا با محیط هم دما شود. تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید و خوووب هم بزنید تا کاملا رقیق و یکدست شود.

سپس یک قاشق غذاخوری پنیر پارمزان رنده شده و 20 گرم نشاسته ذرت را به آن بی افزایید و به هم زدن ادامه دهید. بهتر است از یک همزن دستی مفتولی استفاده کنید و یا با چنگال همه مواد را حسابی هم بزنید. 

(نشاسته ذرت سبب لطافت بافت تخم مرغی دلوسی می شود)

مرحله دوم تهیه دلوسی تخم مرغ
30 میلی لیتر شیر پرچرب را به مایه قبلی اضافه کنید و با همزن مفتولی به همزدن ادامه دهید سپس مقداری نمک، مقداری فلفل سیاه، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی برگ اسفناج خرد شده را به آن افزوده و باز به همزدن و مخلوط کردن همه مواد ادامه دهید.(نیازی نیست از مقدار زیادی برگ اسفناج استفاده کنید چند دانه برگ سبز اسفناج را کمی با کار تیز خرد کنید و برگ های خرد شده را به مایه فوق بی افزایید)

مرحله سوم تهیه دلوسی تخم مرغ
6 عدد گوجه فرنگی گیلاسی و 1 عدد فلفل دلمه ایی قرمز را به خوبی با آب سرد شستشو دهید و اجازه دهید تا آب اضافی آن ها برود سپس با یک کارد تیز گوجه فرنگی ها را چهار قاچ و خرد کنید و فلفل دلمه ایی قرمز را هم دو نیمه کنید، تخمه های درون آن را خارج کنید و گوشت فلفل دلمه ای قرمز را هم به قطعات باریک خرد نمایید.

(جهت زیبایی دلوسی از فلفل قرمز استفاده شده می توانید از فلفل دلمه ایی سبز هم استفاده نمایید)

مرحله چهارم تهیه دلوسی تخم مرغ
برای طبخ دلوسی باید از قالب مافین و فر استفاده نمایید. قالب مافین تفلون را با مقداری روغن زیتون چرب کنید داخل هر گودی قالب، مقداری گوجه فرنگی خرد شده و مقداری فلفل قرمز خرد شده بریزید، طوری گوجه فرنگی و فلفل قرمز خرد شده را بین گودی های قالب تقسیم کنید که مقدار آن ها در شش قسمت قالب یکسان باشد و همه مواد تمام شود.

مایه تخم مرغی ایی که در مراحل اولیه درست کرده اید و خوووب هم زده اید داخل همه گودی های قالب بریزید و آن ها را پر کنید، از برگ های خرد شده اسفناج روی سطح هر گودی قرار دهید.

فری را با دمای 160 درجه سانتی گراد گرم کنید سپس قالب حاوی دلوسی ها را داخل طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت 20 دقیقه در فر بمانند و کاملا پخته شوند.

پس از این مدت زمان، دلوسی ها را با چنگال از گودی ها خارج کنید، بهتر است با یک کارد تیز لبه های آن را دور تا دور از قالب جدا کرده و سپس با چنگال بیرون بیاورید و داخل یک بشقاب بچینید و با نان و سس دلخواه میل نمایید.2

آشنایی مرحله به مرحله با طرز تهیه انواع فینگر فود


فینگرفود سوسیس

غذای انگشتی به دلیل تهیه آسان و سریع آن بسیار مورد علاقه خانواده های ایرانی و بخصوص کودکان قرار گرفته است.فینگرفود سوسیس یک غذای ارزان و خوشمزه است.

مواد لازم برای فینگرفود سوسیس
سوسیس ریز: 6 عدد
سیب زمینی : 1 عدد
روغن سرخ کردنی: به میزان لازم

طرز تهیه فینگرفود سوسیس
ابتدا سیب زمینی را پوست گرفته و آن را چهار قاچ کنید. سپس با کمک پوست کن سیب زمینی ها را حالت چیپسی نازک برش بزنید. سیب زمینی های ورقه شده را با آب سرد شده و داخل آبکش بریزید.

سر و ته هر سوسیس یک برش به شکل بعلاوه بزنید. سیب زمینی ها را روی یک دستمال قرار دهید تا خشک شوند سپس روی قسمت بالا و پایین آن برش های کوتاه کنار هم بزنید. دور هر سوسیس یک ورق سیب زمین بپیچید و با یک خلال دندان محکم کنید.

داخل یک قابلمه گود و کوچک روغن بریزید و سوسیس ها را داخل آن سرخ کنید. باقی مانده سیب زمینی ها را هم داخل روغن سرخ کرده و با سوسیس های سرخ شده سرو نمایید.

نکات تکمیلی در مورد فینگر فود سوسیس
فینگر فود سوسیس جزو غذای ملل - آلمانی میباشد.

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10دقیقه

و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد .

فینگر فود سوسیس را می توانید در وعده میان وعده - شام - سرو کنید .

توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 1 نفر مناسب میباشد .3


پی نوشت:
1.www.irancook.ir
2.www.mamifood.org
3.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.