طرز تهیه کک او ون غذای سنتی فرانسوی

کک او ون یک از غذا های خوشمزه و معروف فرانسوی است که می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کرده و نوش جان کنید.
يکشنبه، 8 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کک او ون غذای سنتی فرانسوی

کک او ون غذای سنتی فرانسوی


مواد لازم برای تهیه کک او ون
مواد غذایی مقدار
ران مرغ با پوست و استخوان شش تکه
بیکن خرده شده  هفت تکه
کره نرم شده  به میزان لازم
قارچ دکمه ای کمی

مواد لازم برای سس
مواد غذایی مقدار
هویج خرد شده دو عدد
پیاز مرواریدی یخ زده سه چهارم پیمانه
آویشن خشک نصف قاشق چای خوری
آب مرغ یک و نیم پیمانه
سیر له شده سه حبه
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری
نمک یک قاشق چای خوری
آویشن تازه دو قاشق غذا خوری
برگ بو یک پر
سس ووستر شایر کمی


طرز تهیه کک او ون غذای سنتی فرانسوی

در این مطلب می خواهیم طرز تهیه یکی از غذا های سنتی فرانسه را به اسم کک او ون را که می تواند یک غذای مناسب برای آخر هفته و روز های سرد سال باشد به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. در ادامه همراه ما باشید تا با نحوه تهیه این غذای لذیذ آشنا شوید.

طرز تهیه کک او ون غذای سنتی فرانسوی

مرحله اول: سرخ کردن بیکن ها
اولین کاری که انجام می دهیم آب کردن کره است، پس در یک ماهیتابه بزرگ به مقدار لازم کره نرم شده می ریزیم و صبر می کنیم تا کف کند بعد هفت تکه بیکن خرد شده را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا حسابی برشته شوند حالا بیکن های سرخ شده را روی یک دستمال می ریزیم تا روغن اضافه آن ها گرفته شود.

نکته: ماهیتابه ای را انتخاب کنید که نسوز باشد چون قرار است برای پخت غذا ماهیتابه را داخل فر بگذاریم.

نکته: بعد از سرخ کردن بیکن ها روغن داخل ماهیتابه را دور نریزید چون باید ران های مرغ را در آن سرخ کنیم چربی بیکن باعث خوش طعم شدن مرغ ها خواهد شد.

طرز تهیه کک او ون غذای سنتی فرانسوی

مرحله دوم: سرخ کردن مرغ ها
در اینجا شش تکه ران مرغ با پوست و استخوان داریم که با نمک و فلفل مزه دار شده اند حالا ران ها را از قسمتی که پوست دارند داخل ماهیتابه می گذاریم و اجازه می دهیم هر دو طرف آنها سرخ شوند و به رنگ طلایی درآیند. بعد از سرخ شدن مرغ ها آن ها را در یک ظرف جمع می کنیم و کنار می گذاریم.

طرز تهیه کک او ون غذای سنتی فرانسوی

مرحله سوم: آماده کردن سس
در این مرحله دو عدد هویج را به صورت تکه های یک اینچی و مورب برش می زنیم تا جلوه زیباتری داشته باشد. هویج ها را به اضافه سه چهارم پیمانه پیاز مرواریدی یخ زده داخل ماهیتابه ای که مرغ ها را در آن سرخ کردیم، می ریزیم و نصف قاشق چای خوری آویشن خشک پودر شده اضافه می کنیم و همه مواد را سرخ می کنیم وقتی سبزیجات کاملا سرخ شدند یک و نیم پیمانه آب مرغ می ریزیم و اجازه می دهیم بجوشد بعد سه حبه سیر له شده، دو قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی، یک قاشق چای خوری نمک و دو قاشق غذا خوری آویشن تازه و یک پر برگ بو تازه یا خشک شده به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم زمانی که مواد باهم ترکیب شدند مخلوط دو قاشق غذا خوری نشاسته ذرت را با دو قاشق غذا خوری آب به آن اضافه می کنیم تا غلیظ تر شود و بافت نرم و لطیف تری داشته باشد. حالا صبر می کنیم تا جوش بیاید در این مرحله شعله را کم می کنیم و در آخر کمی سس ووستر شایر اضافه می کنیم و هم می زنیم.

طرز تهیه کک او ون غذای سنتی فرانسوی

مرحله چهارم: سرهم کردن مواد آماده شده و پختن داخل فر
در این مرحله بیکن ها را هم روی مواد می ریزیم و مرغ ها را روی آن می چینیم. حالا باید در ظرف را گذاشته و به داخل فر انتقال دهیم. دمای فر را روی سیصد و پنجاه درجه فارنهایت تنظیم می کنیم و اجازه می دهیم به مدت بیست و پنج دقیقه بپزد.

در این فاصله کمی قارچ دکمه ای را خرد کرده و با کره تفت می دهیم تا حسابی سرخ شوند. بعد از بیست و پنج دقیقه در فر را باز می کنیم و قارچ ها را به غذایمان اضافه می کنیم و دوباره در ماهیتابه را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت بیست دقیقه دیگر بپزد.

نکته: همه این مراحل را می توانید از یک روز قبل انجام دهید و وقتی غذا آماده شد بگذارید کاملا خنک شود و بعد در یخچال بگذارید و روز بعد تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی آب مرغ به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا سس آن کمی رقیق تر شود و در ماهیتابه را بگذارید و به داخل فر با دمای سیصد درجه فارنهایت به مدت بیست تا بیست و پنج دقیقه انتقال دهید تا گرم شود.

ماهیتابه را می توانید مستقیما سر میز بیاورید و با کمی آویشن تازه تزئین کنید. وقتی مهمان ها این غذا را سر میز ببینند خیلی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و کلی از شما تعریف خواهند کرد.

این غذا بسیار خوشمزه است که شامل یک سس پرملات و مرغ آبدار است و اگر امتحان کنید مطمئنا عاشقش می شوید.

طرز تهیه کک او ون غذای سنتی فرانسوی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.