دستور تهیه ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی

کوکی جزء شیرینی های پرطرفدار محسوب می شود و ما قصد داریم در اینجا طرز تهیه آن را توضیح دهیم و علاوه بر آن دستور تهیه ساندویچ بستنی با این کوکی را نیز آموزش خواهیم داد.
دوشنبه، 16 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: رقیه صدری
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی

ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی


مواد لازم برای تهیه کوکی با شکلات چیپسی
مواد غذایی مقدار
کره نرم شده و به دمای محیط رسیده دویست گرم
شکر قهوه ای یک و نیم پیمانه
تخم مرغ دو عدد
وانیل نصف قاشق چای خوری
بکینگ پودر یک قاشق چای خوری
نمک به مقدار لازم
آرد همه منظوره سه پیمانه
شکلات چیپسی یک پیمانه

مواد لازم برای تهیه بستنی وانیلی
مواد غذایی مقدار
خامه زده شده سنگین دو فنجان
شیر غلیظ شده شیرین چهارصد گرم
عصاره وانیل دو قاشق چای خوری
شکلات چیپسی به مقدار لازم


طرز تهیه ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی

امروز قصد داریم طرز تهیه یک ساندویچ خوشمزه لذیذ را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم این ساندویچ از کوکی با شکلات چیپسی و بستنی تهیه می شود که هم ظاهر خوبی دارد و هم مزه آن بی نظیر است. تا انتها همراه ما باشید.

مرحله اول: آماده کردن کوکی با شکلات چیپسی
اولین کار برای تهیه این ساندویچ خوشمزه و لذیذ درست کردن کوکی با شکلات چیپسی است. پس در یک کاسه بزرگ دویست گرم کره می ریزیم که نرم شده و به دمای محیط رسیده است. بعد یک و نیم  پیمانه شکر قهوه ای اضافه می کنیم و شکر و کره را خوب هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند و یک مخلوط کرمی شکل  و صاف به دست بیاید. حالا نوبت اضافه کردن دو عدد تخم مرغ است آن ها را به صورت تک تک  و با دومی نصف قاشق چای خوری وانیل اضافه می کنیم و هم می زنیم  حالا در یک ظرف دیگر یک قاشق چای خوری بکینگ پودر، کمی نمک و سه پیمانه آرد همه منظوره را الک می کنیم و مخلوط مواد خشک را به مخلوط قبلی اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم حالا باید شکلات چیپسی را اضافه کنیم. در این مرحله یک پیمانه شکلات چیپسی داریم آن را هم به خمیر اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد از آماده شدن خمیر کوکی،  داخل یک سینی فر کاغذ شیرینی پزی می گذاریم و خمیر را در آن ریخته و در سرتاسر سینی با ضخامت کم پهنش می کنیم. البته ضخامت آن به شما بستگی دارد ولی باید بگوییم هر چه نازکتر باشد بهتر و تردتر خواهد بود.

دستور تهیه ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی

دستور تهیه ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی

دستور تهیه ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی

بعد از اینکه خمیر را کاملا داخل سینی پهن کردیم یک ورق کاغذ شیرینی پزی روی آن می گذاریم و کمی فشار می دهیم تا صاف و یک دست شود حالا سینی را به داخل فر با دمای سیصد و هفتاد و پنج درجه فارنهایت انتقال می دهیم تا خمیر به مدت ده الی پانزده دقیقه بپزد. در فاصله ای که کوکی داخل فر و در حال پخت است بستنی را درست می کنیم. که آن را از روز قبل هم می توانید درست کنید.

مرحله دوم: آماده کردن بستنی
برای درست کردن بستنی  ابتدا باید دو فنجان خامه زده شده سنگین را به مدت چند دقیقه درون یخچال بگذاریم تا سرد شود بعد آن را از یخچال بیرون می آوریم و با همزن دستی هم می زنیم تا جایی که تکه های سفت درون آن شکل بگیرد.

نکته: توجه کنید که خامه زمانی آماده است که با کمک همزن بتوانید خطوط صافی را روی آن بیندازید.

حالا چهارصد گرم شیر غلیظ شده شیرین را به همراه دو قاشق چای خوری عصاره وانیل در یک ظرف دیگر می ریزیم و خوب باهم مخلوط می کنیم تا رنگ شیر یک دست شود.

در این مرحله مخلوط به دست آمده را به خامه اضافه می کنیم و به وسیله یک کاردک به صورت دایره ای و آرام هم می زنیم.

بستنی را داخل ظرف فلزی می ریزیم و بدون وارد آوردن فشار، روی آن را صاف می کنیم.

نکته: با وارد کردن فشار هوای بین مواد از بین می رود و در این صورت بستنی شکل نخواهد گرفت.

برای آماده شدن بستنی، ظرف را حدود شش ساعت در فریزر می گذاریم تا خوب ببندد.

مرحله سوم: خارج کردن کوکی از داخل فر
در فاصله ای که بستنی را درست می کنیم کوکی هم آماده می شود و از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم کمی خنک شود بعد از قالب در می آوریم و روی یک سطح صاف قرار می دهیم بعد کاغذ شیرینی پزی را از روی آن بر می داریم و از وسط نصف می کنیم. حالا سینی را برمی گردانیم و یک ورقه سیلیکونی روی آن گذاشته و کوکی را روی ورقه سیلیکونی می گذاریم و به فریزر انتقال می دهیم و پانزده دقیقه صبر می کنیم تا خنک شود.

دستور تهیه ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی

مرحله آخر: سرهم کردن مواد آماده شده
بعد از فریزر بیرون می آوریم و بستنی آماده شده را با کمی شکلات چیپسی هم می زنیم و چند قاشق روی یکی از کوکی ها می ریزیم و پهنش می کنیم.

دستور تهیه ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی

تا تمام سطح کوکی را بپوشاند که ضخامت بستنی به شما بستگی دارد.  حالا تکه دوم کوکی را روی بستنی می گذاریم و کمی فشار می دهیم و دوباره به داخل فریزر بر می گردانیم تا یک ساعت دیگر در فریزر بماند. بعد از گذشت یک ساعت آن را از فریزر خارج می کنیم و به شکل دلخواه برش می زنیم. ما در اینجا کمی از اطراف آن را برش زدیم تا یک دست و مرتب باشد بعد به تکه های کوچکتر تقسیم کردیم.

دستور تهیه ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی

حالا می توانید این ساندویچ بستنی با کوکی شکلاتی را نوش جان کنید.

امیدواریم از این رسپی خوشتان آمده باشد و آن را حتما امتحان کنید و از خوردن آن کنار اعضای خانواده نهایت لذت را ببرید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.