تحقیق لازمه رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات

ضدیت با ولایت فقیه، یعنی ضدیت با اصیل ترین و رکین ترین اصول و ارکان نظام جمهوری اسلامی - شکی نیست - منتها ضدیت معنایی دارد.
يکشنبه، 9 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تحقیق لازمه رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
آن چیزی که من قبلا هم عرض کرده ام و الان هم تأکیدة و تأیید عرض می کنم . با این که شما هم قبلا به من گفته اید که این جهت حل شده است . این است که در هیچ جایی از جاها در سطح کشور، در رد و قبول ها، این جهات خطی و سیاسی و این که فلانی نسبت به فلان کس چه موضعی دارد، مطلقا نبایستی دخالت بکند. بدون تحقیق نبایستی افراد را متهم کرد. به ظواهر خیلی ابتدایی نبایستی نسبت به وجود جرمی در کسی حکم کرد؛ مثلا الان رایج شده که بعضی ها را به اندک چیزی «ضد ولایت فقیه» می گویند!

معلوم نیست اگر کسی یک وقت در جایی یک کلمه حرف زد، این ضدیت با ولایت فقیه باشد. البته ضدیت با ولایت فقیه، یعنی ضدیت با اصیل ترین و رکین ترین اصول و ارکان نظام جمهوری اسلامی - شکی نیست - منتها ضدیت معنایی دارد. مثلا یک نفر هست که علیه این معانی می نویسد یا حرف می زند، یا با موقف ها و مواضعی که از طرف دستگاه رهبری یا از طرف رهبری گرفته می شود و طبق قانون اساسی سیاست های اصلی نظام را تشکیل می دهد، صریحا و غالبا - ولو نه دایما - مخالفت می کند، یا در مواقع حساس مخالفت می کند؛ اینها ضدیت است؛ لیکن آن کسی که حالا یک وقت در جایی یک کلمه حرف زده، یا مثلا نسبت به چیزی عکس العملی نشان داده، این ضدیت محسوب نمی شود.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با اعضای هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات چهارمین دوره مجلس شورای اسلامی 1370/12/4
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 34


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.