انتخابات پرشور؛ پشتوانه سیاست خارجی کشور

از هر راهی که می توانستند فشار بیاورند و اقدام کنند، اقدام کردند. هر کاری می توانستند بکنند، کردند.
پنجشنبه، 13 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتخابات پرشور؛ پشتوانه سیاست خارجی کشور
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
در همین قضیه دادگاه میکونوس هم فهمیده شد! ما قضیه را بزرگوارانه، با سکوت برگزار کردیم و گذراندیم؛ اما حقیقت قضیه که جایی نمی رود. همه ی اروپا با هم همدست شدند تا سر قضیه دادگاه میکونوس که بنده گفته بودم «چون در این قضیه، آلمان این گونه رفتار کرده است و سفرا رفتند، اگر سفرای دیگر میخواهند بیایند، بیایند؛ ولی سفیر آلمان، باید بعدا بیاید. حق ندارد با آنها برگردد» این حرف را از بین ببرند، که سفیر آلمان، اگر شده با یک نفر دیگر با هم بیایند. دولت و ملت ایران ایستادند.
 
از هر راهی که می توانستند فشار بیاورند و اقدام کنند، اقدام کردند. هر کاری می توانستند بکنند، کردند. از اواسط سال هفتاد و پنج شروع شد؛ سال هفتاد و شش رسید و انتخابات انجام گرفت و اجتماع عظیم مردم - آرای سی میلیونی و شرکت سی میلیونی مردم در انتخابات که مایه افتخار ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی بود - موجب شد که مرتب به آنها فشار می آمد. آنها هم مرتب فشار آوردند، شاید بتوانند با دولت و با مسؤولین جدید، ارتباط برقرار کنند! کسی به آنها جواب نداد و بالاخره در نهایت کار، مجبور شدند همان را که ما گفته بودیم قبول کنند! درست همان گونه که گفته شده بود، عمل کردند.(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در صحن مطهر حضرت ثامن الحجج، امام رضا (علیه الصلوة و السلام) 1377/1/1
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 70-69


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.