رعایت اخلاق تبلیغات انتخاباتی توسط نامزدها

بنده که از همه این آقایان اوضاع کشور را بیشتر می دانم و بهتر خبر دارم، میدانم که بسیاری از این مطالبی که بعنوان انتقاد درباره وضع کشور و وضع اقتصاد و اینها می گویند، خلاف واقع است؛ اشتباه می کنند. ان شاء الله اشتباه است. امیدواریم که خداوند متعال برای این ملت خیر و صلاح و آبادانی کامل را مقدر فرموده باشد
شنبه، 22 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رعایت اخلاق تبلیغات انتخاباتی توسط نامزدها
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
نامزدهای محترمی که تاکنون نام نویسی کرده اند و مشغول تبلیغات و اظهاراتی هستند - اگرچه حالا وقت قانونی هم نرسیده، اما تبلیغات می کنند؛ اشکالی ندارد - سعی کنند با انصاف عمل کنند. اثبات و نفی شان با توجه به حق و صدق باشد. چیزهایی را که انسان می شنود، باور نمی کند که از زبان نامزدها و آن کسانی که دنبال این مسؤولیت ها هستند، از روی صدق و صفا خارج شده باشد. گاهی انسان حرف های عجیب و نسبت های عجیبی می شنود.
 
این حرف ها مردم را نگران می کند؛ کسی را هم به گوینده این حرف ها دلبسته و علاقه مند نمی کند! نامزدهای محترم توجه داشته باشند: اذهان عمومی را تخریب نکنند. این همه نسبت خلاف دادن به این و آن، تخریب کننده اذهان مردم است؛ واقعیت هم ندارد؛ خلاف واقع هم هست.
 
بنده که از همه این آقایان اوضاع کشور را بیشتر می دانم و بهتر خبر دارم، میدانم که بسیاری از این مطالبی که بعنوان انتقاد درباره وضع کشور و وضع اقتصاد و اینها می گویند، خلاف واقع است؛ اشتباه می کنند. ان شاء الله اشتباه است. امیدواریم که خداوند متعال برای این ملت خیر و صلاح و آبادانی کامل را مقدر فرموده باشد.(1)
 
جوان های ما، اهل فکر ما، اهل فرهنگ ما تأمل کنند؛ مسؤولین کشور به سمت سیاست های اسلامی حرکت کنند. اینی که با مسؤولان ما، یا در دوره های انتخابات مثل وضع کنونی، نامزدهای انتخاباتی ما برای جلب توجه دیگران حرف های غربی ها را تکرار کنند، این هیچ امتیازی محسوب نمی شود. امتیاز این نیست که ما آن چیزی را بگوییم که غرب می پسندد. اینها کسانی اند که با فکر ایرانی، فکر اسلامی، هویت اسلامی و ایرانی مخالفند. خدا را سپاس می گوییم که ملت ایران آن رشد و آگاهی لازم را به دست آورد تا توانست بر این همه موانع فائق بیاید.(2)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در جمع مردم استان کردستان در میدان آزاد سنندج 1388/2/22
2- بیانات در دیدار مردم مریوان 1388/2/28
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، صص162-161


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.