رعایت اخلاق اسلامی در فرآیند تبلیغات انتخاباتی

قاعدہ مردم سالاری این است که اکثریت بر اقلیت در مقام عمل تقدم پیدا می کند؛ یعنى آن کسی که اکثریت به او رای دادند، او مسؤولیت را به عهده می گیرد؛ این قاعده مردم سالاری است. اما این به معنای ایجاد تزاحم و ایجاد تعارض و دشمنی نیست.
شنبه، 22 خرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رعایت اخلاق اسلامی در فرآیند تبلیغات انتخاباتی
مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  فرمودند:
آن کسانی که اجتماع می کنند برای حمایت از یک نامزد، با آن کسانی که اجتماع می کنند برای حمایت از نامزد دیگر، هر دو ملت ایرانند، گروه هایی از مردمند؛ ما باید با این دید نگاه کنیم. آرایی هم دارند؛ یک جمعی رأی به این دادند، یک جمعی رأی به آن دادند.
 
البته قاعدہ مردم سالاری این است که اکثریت بر اقلیت در مقام عمل تقدم پیدا می کند؛ یعنى آن کسی که اکثریت به او رای دادند، او مسؤولیت را به عهده می گیرد؛ این قاعده مردم سالاری است. اما این به معنای ایجاد تزاحم و ایجاد تعارض و دشمنی نیست.
 
با ایجاد دشمنی همه تان مقابله کنید. این مخصوص یک نامزد یا یک ستاد یا یک مجموعه نیست؛ همه وظیفه دارند که با ایجاد نقار و دشمنی و کدورت مقابله کنند(1)
 
پی‌نوشت‌:
1- بیانات در دیدار نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم 1388/3/26
 
منبع: انتخابات؛ لیلة القدر نظام اسلامی (آراء و نظرات مقام معظم رهبری درباره انتخابات)، بکوشش: سعید شیرازی، ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی، تهران، 1390ش، ص 166


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.