بررسی مشکلات رایج ۲۰۷ آی

نفوذ صدای باد و موتور به داخل کابین این خودرو بسیار آزاردهنده است. درضمن قطعات کابین از متریال ضعیفی ساخته شده‌ است و در رده قیمتی این خودرو نیست
دوشنبه، 14 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: هما نوذریان
موارد بیشتر برای شما
بررسی مشکلات رایج ۲۰۷ آی
207i که نسخه فیس‌لیفت یا به قولی نیوفیس پژو ۲۰۷ عرضه شده در سال‌های ۹۱ و ۹۲ است، از سال ۹۵ به بازار کشور راه یافت. این خودرو که به‌عنوان نسخه پیشرفته‌تر و به‌روزتر پژو ۲۰۶ در ایران‌خودرو تولید و مونتاز می‌شود درواقع  در بازارهای جهانی  نسخه فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ است اما ایران‌خودرو آن را به‌دلیل جذب بهتر بازار و جلب‌توجه مشتری‌ها با عنوانی جدید معرفی شد.

۲۰۷ آی که مانند برادرش ۲۰۶ در دو نسخه هاچ‌بک و سدان در ایران عرضه شده است، هیچ‌گاه نتوانست موفقیت ۲۰۶ را تکرار کند. این خودرو که در نسخه ۹۵، با چهره‌ای به‌روز شده و کمی متفاوت راهی بازار شد، همواره نوعی وصله‌ ناجور برای برادرش محسوب می‌شود. می‌خواهیم به‌دلایل این عدم‌توجه و استقبال عمومی بپردازیم. با ما همراه باشید.

کابین ۲۰۷ آی

پژو 207i نیز مانند پژو ۲۰۶ اتاق کوچک و ناراحتی دارد. این اتاق در ردیف عقب، فضای کافی برای ۲ سرنشین با قد معمولی یا ۲ کودک را دارد. در ردیف جلو، پشت فرمان فضای کافی برای یک راننده قدبلند فراهم نشده است. این معضل را دقیقاً در پژو ۲۰۶ هم شاهد هستیم؛ با این تفاوت که پژو ۲۰۷ با قیمتی بیشتر عرضه می‌شود. پژو 207i نیز مانند دیگر محصولات ایران‌خودرو با ضعف مونتاژ و عایق‌بندی کابین مواجه است.

نفوذ صدای باد و موتور به داخل کابین این خودرو بسیار آزاردهنده است. درضمن قطعات کابین از متریال ضعیفی ساخته شده‌ است و در رده قیمتی این خودرو نیست. همه این موارد باعث می‌شود تا خریدار با خود فکر کند آیا این خودرو ارزش پرداخت چنین پولی را دارد؟
 
بررسی مشکلات رایج ۲۰۷ آی
 

گیربکس ۲۰۷ آی

۲۰۷ آی با معضل جدی عملکرد و کیفیت گیربکس مواجه است. این اعتراض بسیار همه‌گیر است؛ به این معنی که مانند دیگر محصولات ایران‌خودرو نمی‌توان گفت در مواردی این نقص دیده می‌شود، بلکه گیربکس اتوماتیک ۲۰۷ آی در همه تولیدات عرضه‌شده با مشکل جدی مواجه است. این مشکلی قابل‌حل هم نیست و باید با آن ساخت. تأخیر و کندبودن گیربکس اتوماتیک و صداهای عجیب هنگام تعویض دنده نسخه‌های دستی ازجمله این معضلات است.

گیربکس ۲۰۷ خشک و خشن است و تعویض دنده‌ها در آن به‌راحتی انجام نمی‌شود. نسخه اتوماتیک آن نیز به‌شدت دور موتور را در شتاب‌گیری‌ها محدود می‌کند و در سرعت‌گیری آن را دچار مشکل می‌کند. نباید فراموش کرد که ۲۰۷ یک هاچ‌بک است و از آن انتظار سواری پرشتاب و هیجان‌انگیز می‌رود، درحالی که شتاب ۲۰۷ آی در نسخه دستی ۱۱٫۶ ثانیه و در نسخه اتوماتیک ۱۲٫۵ ثانیه ثبت شده است. برای بررسی عملکرد موتور و سیستم فنی خودرو مشخصات فنی پژو 207 i دیوار را مطالعه کنید.

هزینه نگهداری ۲۰۷ آی

۲۰۷ را باید خودرویی پرهزینه دانست. قیمت قطعات یدکی آن بسیار بیشتر از حدانتظار است و البته تعمیرات کم‌خرجی هم ندارد. این معضل وقتی تشدید می‌شود که بدانیم به‌دلیل کیفیت پایین ساخت، استهلاک خودرو نیز بالا است و قطعات فنی خودرو در فواصل زمانی کوتاه نیاز به تعمیر و تعویض پیدا می‌کنند.


تجهیزات و امکانات به‌کاررفته در خودرو که نوعی مزیت برای آن محسوب می‌شود، تحت‌تأثیر این معضل به نقص تبدیل می‌شوند؛ چراکه این امکانات و تجهیزات به‌سرعت دچار مشکل و خرابی می‌شوند و هزینه تعمیر و جایگزینی آنها بسیار بیشتر از یک خودروی داخلی است. (قطعات یدکی پژو ۲۰۷ و انواع  پژو را از دیوار بخر.)
 
بررسی مشکلات رایج ۲۰۷ آی
 

سواری ۲۰۷ آی

۲۰۷ در تمامی مدل‌ها، تیپ‌ها و نسخه‌ها سواری راحت و نرمی ندارد. بله ندارد. مانند ۲۰۶ در پایداری، فرمان‌پذیری و هندلینگ ضعیف است. این خودرو در مسیرهای مارپیچ نامطمئن و ریسک‌پذیر است و نمی‌توان با آن در جاده‌های پر پیچ و خم با سرعت زیاد رانندگی کرد. درضمن سیستم تعلیق و فنربندی مدافع خوبی برای اتاق دربرابر ضربات جاده نیست و سواری پرتکان و پرتنشی را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کنند.


نتیجه

باتوجه‌به آنچه گفته شد، ۲۰۷ یک ۲۰۶ تغییر چهره‌یافته با همان ایرادات و معضلات اما گران‌تر است. بسیاری از خریداران ایرانی تغییر چهره و امکانات بیشتر ۲۰۷ را لایق پرداخت قیمت بیشتر نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند همان  پژو ۲۰۶ را با مشکلات تکراری اما قیمت کمتر سوار شوند. اگر همچنان علاقه‌مند به خرید این خودرو هستید سری به  بهترین قیمت خرید ماشین 207 بزنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.