روبات‌ها برای انسان کارآفرینی می‌کنند

روبات ها برای وکلا می آیند - که ممکن است برای وکلای فردا بد باشد، اما برای هر کسی که به کمک حقوقی ارزان نیاز دارد عالی است. در صورت تسخیر جهان توسط روبات ها، پنج شغل جدید برای انسان ها ایجاد می شود.
سه‌شنبه، 19 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
روبات‌ها برای انسان کارآفرینی می‌کنند
تصویر: روی خط نقطه چین امضا کنید. AndreyPopov/iStock از طریق  Getty Images
 
تصور کنید که یک وکیل در یک روز معین چه می کند: تحقیق در مورد کِیس ها، تهیه خلاصه پرونده، و مشاوره دادن به مشتریان. در حالی که تکنولوژی مدتی است در حاشیه حرفه وکالت کار می کند، تصور این که کارهای پیچیده توسط یک روبات انجام شود دشوار است.
 
و این وظایف پیچیده و شخصی است که باعث شده تکنسین ها وکلا را در گروه وسیع تری از مشاغل قرار دهند که از آینده روباتیک و هوش مصنوعی پیشرفته کاملاً ایمن محسوب می شوند.
 در آینده نزدیک، روبات ها نیز ممکن است بخشی از "خود توسعه یافته" ما شوند.اما، همان طور که در یک همکاری تحقیقاتی اخیر برای تجزیه و تحلیل خلاصه های حقوقی با استفاده از شاخه ای از هوش مصنوعی موسوم به یاد گیری ماشین کشف کردیم، مشاغل وکلا بسیار کم تر از آنچه فکر می کردیم ایمن هستند. به نظر می رسد که برای تغییر اساسی شغل نیازی به خود کار سازی کامل آن ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بخشی از آن را خود کار کنید.
 
اگر چه این ممکن است برای وکلای فردا خبر بدی باشد، اما برای مشتریان آینده آنها - به ویژه کسانی که در استطاعت پرداخت هزینه های ارائه کمک های حقوقی مشکل دارند- خیلی عالی است.
 

فناوری می تواند غیرقابل پیش بینی باشد

پروژه تحقیقاتی ما - که در آن ما با دانشمندان کامپیوتر و زبان شناسان درMITER ، یک مؤسسه غیر انتفاعی با بودجه فدرال که به تحقیق و توسعه اختصاص داده شده است، همکاری کردیم - به معنای اتوماسیون نبود. ما به عنوان اساتید حقوق سعی می کردیم ویژگی های متن خلاصه های حقوقی موفق و ناموفق را شناسایی کنیم.
 
ما قسمت کوچکی از خلاصه های حقوقی و نظرات قضات را جمع آوری کردیم و متن را برای تجزیه و تحلیل پردازش کردیم.
 
یکی از اولین چیزهایی که آموختیم این است که پیش بینی این که کدام کارها به راحتی خود کار می شوند دشوار است. به عنوان مثال، برای انسان بسیار آسان است که استنادها در یک تلخیص – مانند “Brown v. Board of Education 347 U.S. 483 (1954)” – را انتخاب و از بقیه متن جدا کند. در مورد نرم افزارهای یاد گیری ماشین، که در کولاک نقطه گذاری در داخل و خارج نقل قول دچار مشکل می شوند، این طور نیست.
 
مانند جعبه های "Captcha" بود که از شما خواسته می شود در وب سایت ها تکمیل کنید تا ثابت کنید که روبات نیستید - انسان به راحتی می تواند یک تیر تلفن را تشخیص دهد، اما یک روبات با تمام نویز پس زمینه در تصویر گیج می شود.
همه روبات های خوب باید شخصی سازی شوند.

یک میانبر فناوری

هنگامی که متوجه شدیم چگونه می توان نقل قول ها را شناسایی کرد، ناخواسته به متدولوژی ای دست یافتیم که یکی از چالش بر انگیزترین و وقت گیرترین جنبه های عمل حقوقی را خود کار می کند: تحقیقات حقوقی.
 
دانشمندان MITER از روشی به نام "تحلیل نمودار" برای ایجاد شبکه هایی بصری از استنادات قانونی استفاده کردند. تجزیه و تحلیل نمودار به ما این امکان را می دهد تا پیش بینی کنیم که آیا یک خلاصه بر اساس میزان عملکرد خوب سایر خلاصه ها در صورت ذکر یک نقل قول خاص، "برنده" می شود یا خیر.
 
اما بعداً متوجه شدیم که این روند می تواند معکوس شود. اگر شما وکیلی بودید که به توضیحات طرف مقابل پاسخ می داد، معمولاً باید با زحمت زیاد موارد مناسب را برای استناد با استفاده از پایگاه داده گران قیمت جستجو کنید. اما تحقیقات ما نشان داد که ما می توانیم یک پایگاه داده با نرم افزاری بسازیم که فقط به وکلا بهترین موردها برای استناد را بگوید. تنها چیزی که باید انجام دهید این است که گزارش طرف مقابل را وارد دستگاه کنید.
 
اکنون ما در واقع ماشین میانبر تحقیقاتی خود را نساخته ایم. ما به کوهی از خلاصه دعواهای وکلا و نظرات قضایی نیاز داریم تا چیزی مفید در آوریم. و محققانی مانند ما دسترسی رایگان به داده هایی از این دست ندارند - حتی پایگاه داده دولتی که به عنوان PACER شناخته می شود برای هر صفحه هزینه دریافت می کند.
 
اما این نشان می دهد که چگونه فناوری می تواند کارهایی را که برای انسان بسیار وقت گیر است به وظیفه ای تبدیل کند که با فشار دادن یک دکمه می توان بارهای سنگین آن را به دوش کشید.
 
 روبات‌ها برای انسان کارآفرینی می‌کنند
 
تصویر: این یک اتاق بزرگ پر از زنانی است که در سال 1937 پشت میزها نشسته اند و از ماشین های دوخت برای تولید لباس استفاده می کنند، در حالی که زنی ایستاده است. چرخ خیاطی جایگزین خیاط ها نمی شود اما شیوه کار را به طور قابل توجهی تغییر می دهد. عکس AP/کلارنس هام
بازار کار آینده بدون چالش نخواهد بود، اما مانند اغلب موارد در تاریخ، انسان ها خود را با شرایط جدید تطبیق داده و از آنها استفاده خواهند کرد.

تاریخچه ای از اتوماسیون جزئی

خود کار سازی بخش های سخت یک کار می تواند تفاوت بزرگی را برای کسانی که کار را انجام می دهند و مصرف کنندگان طرف دیگر معامله، ایجاد کند.
 
به عنوان مثال، جرثقیل هیدرولیک یا لیفتراک قدرت را در نظر بگیرید. در حالی که امروزه مردم کار با جرثقیل را کاری دستی می پندارند، این ماشین های قدرتمند در ابتدا به این دلیل معرفی شدندکه جایگزین نیروی انسانی دخیل در جا به جایی اجسام سنگین شوند.
 
بالابرها و جرثقیل ها البته جایگزین افراد نشدند. اما مانند خودکار کردن تحقیقات حقوقی، ماشین های قدرت، میزان کاری را که یک نفر می تواند در یک واحد زمان انجام دهد، چند برابر کردند.
 
اتوماسیون نسبی چرخ خیاطی در اوایل قرن 20 مثال دیگری را ارائه می دهد. تا دهه 1910، زنانی که در کارخانه های نساجی کار می کردند دیگر مسئولیت خیاطی بر روی یک ماشین منفرد را نداشتند – آن چنان که امروز در چرخ های خیاطی خانگی می توانید انجام دهید – بلکه  با یک دستگاه درجه صنعتی با 12 سوزن دوخت که 4000 بخیه در دقیقه می زد درگیر بودند. این ماشین ها می توانستند به طور خودکار تمام کارهای شگفت انگیز سجاف دوزی، دوختن درزها و حتی دوخت "پیرایش گلدوزی لباس زیر سفید" را انجام دهند. آنها مانند یک خلبان هواپیمایی که با خلبان خود کار پرواز می کند، خیاطی ای بیش از  نظارت بر دستگاه برای رفع مشکلات نمی کردند.
 
آیا این انتقال برای کارگران بد بود؟ شاید تا حدودی، اما این برای مصرف کنندگان یک مزیت بود. در سال 1912، زنانی که کاتالوگ سفارشات پستی Sears را دنبال می کردند، بین "کشوهایی" با تزئینات درجه دوزی دست دوز و یک گزینه بسیار ارزان تر ماشین دوزی، انتخاب می کردند.
 
به همین ترتیب، اتوماسیون می تواند به کاهش هزینه خدمات حقوقی کمک کند و برای بسیاری از افرادی که قادر به پرداخت هزینه وکیل نیستند، دسترسی بیشتری به خدمات حقوقی ایجاد کند.
 

کار وکالت DIY

در حقیقت، در سایر بخش های اقتصاد، پیشرفت های تکنولوژیکی در دهه های اخیر به شرکت ها این امکان را داده است که کار را از کارگران حقوق بگیر به مشتریان منتقل کنند.
 
به عنوان مثال، فناوری صفحه لمسی، خطوط هوایی را قادر می سازد تا کیوسک های ورود به سیستم را نصب کنند. کیوسک های مشابه تقریباً همه جا هستند - در پارکینگ ها، پمپ بنزین ها، فروشگاه های مواد غذایی و حتی رستوران های فست فود.
 رشد صنعت روباتیک همچنین به احیای بازار کار کمک می کند – و در واقع به ایجاد نقش ها و موقعیت های متعدد جدیدی که حتی هنوز ابداع نشده اند کمک می کند.در یک سطح، این کیوسک ها نیروی کار دستمزدی کارکنان را با نیروی کار بدون دستمزد مصرف کنندگان جا به جا می کنند. اما این استدلال فرض می کند که همه می توانند وقتی تولید محصول یا انجام خدمات توسط یک کارمند صورت می گیرد، دو باره به آن دسترسی پیدا کنند، کاری که با اتوماسیون فعلی انجام شدنی است.
 
در زمینه خدمات حقوقی، بسیاری از مصرف کنندگان که نمی توانند از عهده وکیل برآیند، در حال حاضر به طور کلی تمام روز کاریِ خود را در دادگاه می گذرانند یا به تنهایی به دعاوی حقوقی رسیدگی می کنند - اغلب با نتایج بد. اگر اتوماسیون جزئی به این معنا باشد که وکیل حقوقی که تحت فشار زیاد است اکنون وقت دارد پرونده های مشتریان بیشتری را بررسی کند یا مشتریانی اکنون می توانند از پس هزینه استخدام وکیل بر آیند، وضعیت برای همه بهتر خواهد بود.
 
علاوه بر این، خدمات حقوقی مجهز به فناوری می تواند به مصرف کنندگان کمک کند تا کار خود را در نمایندگی بهتر انجام دهند. به عنوان مثال، دادگاه منطقه ای فدرال در میسوری در حال حاضر بستری را برای کمک به افرادی که برای ورشکستگی آماده شده اند آماده می کند - یا به تنهایی یا با یک جلسه 30 دقیقه ای رایگان با وکیل. از آن جا که این پلتفرم شروع به کار می کند، هم وکیل و هم مصرف کننده می توانند از بازه زمانی 30 دقیقه ای بهتر استفاده کنند.
 
ممکن است کمک های بیشتری برای مصرف کنندگان در راه باشد - تعداد زیادی از استارتاپ های فناوری در حال تلاش برای خود کار کردن انواع مختلف کارهای قانونی هستند. بنابراین در حالی که ماشین میانبر تحقیق ما هنوز ساخته نشده است، ابزارهای قدرتمندی مانند آن ممکن است دور از دسترس نباشند.
 
و خود وکلا؟ مانند کارگران کارخانه و نساجی مجهز به ابزارهای برقی جدید، ممکن است از آنها انتظار رود که در زمان موجود کارهای بیشتری انجام دهند. اما کارها کمتر سایشی است. حتی ممکن است این، وقت آنها را برای ملاقات با مشتریان آزاد کند.
 

شغل های ایجاد شده با آمدن روبات ها

در بالا دیدیم که استفاده از اتوماسیون و خدمات روباتی در حوزه وکالت و حقوق نه تنها از بین برنده مشاغل در این زمینه نیست بلکه به ارتقاء کیفیت و کمیت کارها نیز کمک می کند. در زیر مثال های مشابه دیگری ارائه می شود.
 
 روبات‌ها برای انسان کارآفرینی می‌کنند
 
تصویر: shutterstock
 
تاکنون احتمالاً شنیده اید که روبات ها چگونه کارهای ما را تصاحب می کنند. و چگونه این امر باعث می شود تا نسل های آینده زمان زیادی را برای سرگرمی و تعقیب علایق خلاقانه در دست داشته باشند، در حالی که دوستان روبات ما روزهای خود را صرف انجام سهم بزرگی از کارهای مورد نیاز برای راه اندازی جهان می کنند.
 
بسیاری از این موارد واقعاً صادق است، و احتمالاً روبات ها سهم قابل توجهی از نیروی کار را در برخی صنایع بر عهده خواهند گرفت - به این معنی که در آینده ای نه چندان دور، پیشخدمت، راننده تاکسی یا حتی شخصی که در آن طرف تلفن تلاش می کند چیزی به شما بفروشد می تواند یک روبات باشد.
 
اما در حالی که روبات هایی که مشاغل ما را تصاحب می کنند می توانند باعث نگرانی افراد شاغل در این حرفه ها شوند، واقعیت این است که رشد صنعت روباتیک همچنین به احیای بازار کار کمک می کند – و در واقع به ایجاد نقش ها و موقعیت های متعدد جدیدی که حتی هنوز ابداع نشده اند کمک می کند.
 
به عنوان یک محقق، من به بازار روبات های مصرفی علاقه مند هستم، که انتظار می رود ارزش آن تا سال 2025 به 33 میلیارد دلار برسد. شغل فعلی من – که البته تصدی ای پیشا روباتی است - درک رابطه بین انسان و روبات ها و پیامدهای آن بر مصرف است. این اساساً به این معنی است که تحقیقات من پذیرش و ارتباط انسان ها که (احتمالاً) با به اصطلاح "روبات های اجتماعی"  توسعه می یابد را کاوش می کند – این روبات ها کسانی هستند که مستقیماً با انسان ها تعامل و ارتباط برقرار می کنند.
 تعداد زیادی از استارتاپ های فناوری در حال تلاش برای خود کار کردن انواع مختلف کارهای قانونی هستند.من همچنین نحوه تأثیر این روابط بر بازارهای مختلف و راه های جدید تجاری و مشاغل ایجاد شده را بررسی می کنم. نکته نهایی این است که بازار کار آینده بدون چالش نخواهد بود، اما مانند اغلب موارد در تاریخ، انسان ها خود را با شرایط جدید تطبیق داده و از آنها استفاده خواهند کرد. و در این جا پنج شغل جدید وجود دارد که (احتمالاً) برای انسان ها هنگامی که روبات ها جهان را تسخیر می کنند ایجاد می شود.
 
1- معلم آواز خوان روباتیک
شرکت هایی متمرکز بر توسعه نرم افزار و برنامه های کاربردی برای روبات ها به وجود خواهند آمد که به خوبی فراتر از عملکردهای استاندارد کارخانه ای هستند. این ممکن است شامل عملکردهای اضافی آواز و حرکات موزون، یا عملکردهای زبان یا عملکردهای آشپزی باشد - و واقعیت این امر چندان دور از ذهن نیست. روبات اجتماعی Softbank Pepper  - که در ایالات متحده بسیار مورد استقبال قرار گرفته و در حال حاضر در انگلستان مورد استفاده قرار می گیرد - می تواند برای سرگرم کردن صاحبش حرکات مختلف موزون انجام دهد.
 
در پشت این نیاز به قابلیت های بیشتر، یک بازار کار جدید برای انسان ها ایجاد می شود تا نرم افزار و سخت افزار را توسعه دهند و این روبات ها را قادر می سازد تا به سطوح عملکرد پیچیده تری برسند.
 
 روبات‌ها برای انسان کارآفرینی می‌کنند
 
تصویر: ایستگاه بعدی، X Factor. Shutterstock
 
2- جراح پلاستیک روبات
البته همه روبات های خوب باید شخصی سازی شوند، بنابراین احتمال می رود شرکت هایی پدید آیند که به مردم اجازه می دهند روبات های شخصی خود را با افزودن اندام قوی تر یا پردازنده های سریع تر به روز کنند.
 
انسان ها در حال حاضر با ورزش، استفاده از لوازم آرایشی یا در موارد شدیدتر، از طریق جراحی پلاستیک، انواع مختلف ارتقاء بدنی را انجام می دهند. و با ایجاد پیوندهای قوی تر انسان ها با روبات های اجتماعی خود، تقاضا برای شرکت هایی که گزینه های سفارشی سازی را برای روبات ها ارائه می دهند، افزایش می یابد.
 اتوماسیون می تواند به کاهش هزینه خدمات حقوقی کمک کند و برای بسیاری از افرادی که قادر به پرداخت هزینه وکیل نیستند، دسترسی بیشتری به خدمات حقوقی ایجاد کند.به این ترتیب، روبات اجتماعی جدید Bluefrogrobotics به نام "Buddy"  این گزینه را ارائه می دهد - با وعده گزینه های ارتقاء مداوم برای حفظ تجربه کاربر که تا حد ممکن هیجان انگیز و رضایت بخش باشد.
 
 روبات‌ها برای انسان کارآفرینی می‌کنند
 
تصویر: زمان ارتقاء فرا رسیده است؟ Shutterstock
 
3- پرستار روبات
درست مانند ما انسان ها، روبات ها نیز به طور منظم به "معاینه سلامت" و بررسی های دوره ای نیاز دارند تا از عملکرد نرم آنها اطمینان حاصل شود. یک تکنسین روبات در حال حاضر یک مسیر شغلی موجود و با درآمد بالا است که از این صنعت در حال رشد بهره مند شده است – هر چند تا به امروز تمرکز بر روی صنعت بوده است. در ظهور انقلاب روبات های اجتماعی، نیاز به پرستاران روباتی وجود دارد که بتوانند خدمات خود را برای این بازار اصلی ارائه دهند.
خود کار سازی بخش های سخت یک کار می تواند تفاوت بزرگی را برای کسانی که کار را انجام می دهند و مصرف کنندگان طرف دیگر معامله، ایجاد کند. روبات‌ها برای انسان کارآفرینی می‌کنند  
تصویر: شاتترستوک: "دکتر دکتر، من کمی تحت شرایط هوازدگی هستم."
 
4- آژانس های مسافرتی روبات
این احتمال وجود دارد که مردم بخواهند روبات های خود را در سفرهایشان همراه خود ببرند. این امر به ویژه در صورتی احتمال دارد که انسان ها با آنها ارتباط قوی برقرار کرده باشند - مانند دوست بازی کودکانPLEO ، که اکنون می تواند در خانواده های بسیاری در سراسر جهان یافت شود.
 
درست مانند انسان ها، روبات ها نیز باید بتوانند در این مکان های جدید حرکت کنند، که این باعث می شود شرکت هایی که روی تجارت روباتیک متمرکز شده اند وارد تجارت شوند. این امر مستلزم ایجاد فضای کافی برای جا دادن روبات ها - مانند چمدان ها - و همچنین ایستگاه های شارژ و نگهداری در خارج از خانه افراد است.
چرخ خیاطی جایگزین خیاط ها نمی شود اما شیوه کار را به طور قابل توجهی تغییر می دهد. روبات‌ها برای انسان کارآفرینی می‌کنند  
تصویر: سفر خوش! Shutterstock
فناوری می تواند کارهایی را که برای انسان بسیار وقت گیر است به وظیفه ای تبدیل کند که با فشار دادن یک دکمه می توان بارهای سنگین آن را به دوش کشید.
5- سازمان دهندگان و داوران بهترین (روبات) در نمایش
تحقیقات نشان می دهد که انسان ها با حیوانات خانگی خود - یا حتی اتومبیل های خود - پیوندهای قوی ایجاد می کنند، زیرا آنها به عنوان امتداد خود آنها عمل می کنند. در برخی موارد، این حیوانات خانگی یا اتومبیل ها حتی می توانند به نمادهای اصلی تبدیل شوند - انگیزه ای برای صاحبان که پول قابل توجهی را برای آنها خرج کنند و آنها را در معرض دید عموم قرار دهند. محققان استدلال می کنند که در آینده نزدیک، روبات ها نیز ممکن است بخشی از "خود توسعه یافته" ما شوند - به این ترتیب احتمال می رود که رویدادهای مشابهی برای روبات در زندگی ما ایجاد شود.
 
بنابراین به همان شیوه ای که مردم حیوان خانگی خود را در نمایشگاه حیوانات خانگی وارد می کنند، به احتمال زیاد بسیاری از "صاحبان" روبات های مفتخر نیز علاقمند خواهند بود که روبات های سفارشی خود را به دیگران نشان دهند تا از طراحی آنها شناخته شوند. این امر منجر به پدیداری شرکت هایی می شود که بر سازمان دهی رویدادها و جلساتی تمرکز می کنند که در آن "مالکان"، روبات های خود را نمایش می دهند.
 به نظر می رسد که برای تغییر اساسی شغل نیازی به خود کار سازی کامل آن ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بخشی از آن را خود کار کنید.
منبع: الیزابت سی تیپت، University of Oregon، شارلوت الکساندر، Georgia State University، هکتور گونزالس-جیمنز، University of York


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.