عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

انسانهای موفق به این نکته‌ی حیاتی واقف هستند و به همین دلیل ساعات آغازین روز خود را هوشمندانه برنامه ریزی می‌کنند. تمامی این افراد، فارغ از اینکه چه فعالیت‌هایی در ابتدای روز انجام می‌دهند، عادت به سحرخیزی دارند و کمتر پیش می‌آید از فرصت طلایی ابتدای صبح غافل شوند.
يکشنبه، 31 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایمان شماعی
موارد بیشتر برای شما
عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

عادات صبحگاهی و ابتدای روز افراد موفق دنیا

تا به حال باخودتان فکر کرده اید که عادات افراد موفق چیست؟ جمله ی "موفقیت اتفاقی پیش نمی آید" این را ثابت می کند که این افراد برای موفقیت رازها و روش هایی دارند که از اول صبح آغاز می شود.

خوب می دانید که موفقیت اتفاقی پیش نمی آید ؛ افراد موفق و مشهور دنیا از تخت خواب بلند نمی شوند تا هرچیزی را از قفسه بردارند و برای صبحانه آماده کنند و بعد به سمت محل کارشان بروند تا هر چه پیش آمد خوش آمد بلکه طبق آنچه در این بخش گفته ایم آنها برنامه ریزی می کنند، آماده می ­شوند و اجرا می کنند.

انسانهای موفق به این نکته‌ی حیاتی واقف هستند و به همین دلیل ساعات آغازین روز خود را هوشمندانه برنامه ریزی می‌کنند. تمامی این افراد، فارغ از اینکه چه فعالیت‌هایی در ابتدای روز انجام می‌دهند، عادت به سحرخیزی دارند و کمتر پیش می‌آید از فرصت طلایی ابتدای صبح غافل شوند.
عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

عادات صبحگاهی افراد موفق که بهتر است بدانید

1. زود از خواب بیدار می شوند:
24 ساعت در روز وجود دارد و شما فقط از ان عبور می کنید. یک ساعت زودتر از موعد بیدار شدن، زمان می برد تا خود را با آن تطبیق دهید، اما زمانی که به آن عادت کنید، هرگز به عقب نگاه نخواهید کرد.

تحقیقات نشان داده اند که نه تنها افراد سحرخیز خوش بینانه تر و با وجدان هستند، بلکه آن ها هم چنین مشکلاتی را پیش بینی می کنند و آن ها را به طور موثر به حداقل می رسانند. که البته برای موفقیت در دنیای کسب و کار بسیار مهم است.

2. مجسم کردن و تمرکز روی هدف!
از سکوت لذت ببرید و کمی زمان صرف کنید تا روز خود را برنامه ریزی کنید. به اهداف خود و به آنچه باید انجام دهید فکر کنید. هرآنچه نیاز دارید را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که روز تان آرام تر و کارآمدتر خواهد بود. تحقیقات نشان داده است که حتی دو دقیقه تصویرسازی و تفکر مثبت می تواند حالت و وضوح شما را برای کل روز پیش رو بهبود بخشد.

عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

3. زیاد مطالعه میکنند و کتاب میخوانند.
آن ها میدانند برای پیشرفت کردن نیاز به اطلاعات دارند. به همین خاطر سعی میکند همیشه مطالعه داشته باشند و اطلاعات تخصصی خود را بالا ببرند.

4. درمورد حرفه خود اطلاعات کسب میکنند.
دنیای این روزها با سرعت زیادی در حال تغییر است. افراد موفق سعی میکنند با کسب اطلاعات به روز در مسیر پیشرفت قرار بگیرند و از دنیا عقب نمانند.

5. صبحانه خوردن:
زمان یک تجملات رسیده، از آن لذت ببرید و یک صبحانه سالم بخورید. با خانواده خود بنشینید بدن خود را برای کارهایی که پیش روی شماست، سوخت دهی کنید. این کار به شما در حفظ تمرکز مداوم در طول روز کمک خواهد کرد.

6. با کارهای سخت و بزرگ خداحافظی کنید:
لیست کارهایتان را بنویسید و ترسناک ترین کار را در اول لیست خود قرار دهید. به جای اجازه دادن به زجر کشیدن, تمام روز خود را از رنج و استرس نجات دهید و اولین کار را انجام دهید.

احساس راحتی خواهید کرد و آمادگی بیشتری برای مقابله با هر وظیفه جزئی خواهید داشت.

عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

7. منشا انگیزه:
گام اول و عمیق، درک کنید و بفهمید چه چیزی به شما الهام می بخشد. مرحله دوم - ایجاد یک شعار. گام سوم:هر روز صبح همین را تکرار کنید. گام چهارم:نفس بکشید و استراحت کنید. شما احساس انگیزه بیشتری خواهید کرد و بیش از هر زمان دیگری تمرکز خواهید داشت.


8. هرروز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه، با تمرکز فکر میکنند.
یکی از مهمترین عادات روزانه افراد موفق، فکر کردن است. آن ها از اهمیت این موضوع با خبرند و برای فکر کردن به مشکلات و ارائه راه‌حل زمان میگذارند.

9. آخر هرروز نتایج روز خود را مینویسند.
با این کار مطمئن میشوند که در مسیر موفقیت قرار دارند. نوشتن نتایج و خواندن جملات انگیزشی به انگیزه گرفتن و برنامه ریزی بهتر کمک میکند. و افراد موفق این موضوع را به خوبی میدانند.


10. با افراد الهام بخش و موفق ارتباط میگیرند.
حضور افراد موفق به هر کسی انگیزه و انرژی میدهد. این افراد میتوانند الهام بخش باشند و مسیر رسیدن به موفقیت را هموارتر کنند. به همین خاطر ارتباط با افراد الهام بخش جزوی از عادات روزانه افراد موفق محسوب میشود.

11. به دنبال هدف‌های خود میروند.
افراد موفق، اهمیت هدف گذاری را میدانند. به همین دلیل تمام تلاش خود را برای رسیدن به هدف میکنند. آن ها میدانند این هدف ها هستند که آن ها را به موفقیت رسانده اند.

12. به اندازه کافی میخوابند.
خواب و استراحت کافی از نیازهای طبیعی هر انسانی است. برای داشتن یک روز مفید، باید به اندازه‌ی کافی استراحت کرد. به همین خاطر افراد موفق همیشه به داشتن خواب مناسب توجه میکنند.

13. تحرک داشتن و ورزش صبحگاهی :
ورزش صبحگاهی نه تنها باعث افزایش انرژی می شود، بلکه به شما انرژی می دهند و باعث تحرک شما خواهند شد. شما احساس خواهید کرد که برای مقابله با هر مشکلی که به طرف شما می آید، آماده هستید.

14. میان وعده خود را بردارید!
خوردن باعث سوخت مغز، بهبود تمرکز، بهره وری و حافظه است. خوردن میان وعده را برنامه ریزی کنید و مقداری خرت و پرت را در کیف خود بریزید. می توانید پرک های پروتیینی را انتخاب کنید که کاملا طبیعی هستند و مانع از افتادن قند خونتان می شود. برنامه هوشمند برای نگه داشتن سوخت و سازتان حیاتی است و مغزتان را در طول روز شلوغتان سرحال نگه می دارد.

عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

15. به جزئیات توجه میکنند.

دقت به جزئیات باعث ایده پردازی های دقیق تر و حرفه ای تر میشود. به همین دلیل توجه به جزئیات بخشی از عادات روزانه افراد موفق است.

16 . بین زندگی شغلی و حرفه‌ای خود تعادل برقرار میکنند.
هر انسان موفقی در دنیا باید بتواند تعادل زندگی شخصی و کار خود را حفظ کند. هر کدام از این بخش ها اهمیت خاص خودشان را دارند و نباید نادیده گرفته شوند.

17.سکوت:
بیدار شدن زود از خواب، فرصت هایی را برای لذت بردن از طلوع خورشید، شنیدن صدای پرندگانی که جیک جیک می کنند و تازه باز هم وجود دارد، به شما ارائه می دهد.ما همیشه در حال حرکت هستیم. بنشینید و از آرامش صبح لذت ببرید. زمان کوتاهی است که می توانید با افکار خود تنها باشید. فقط نفس بکشید.

18. روحیه شکرگزاری و سپاسگزاری را در خود تقویت میکنند.
داشتن روحیه شکرگزاری، باعث احساس خوشبختی است. افراد موفق همیشه از دیگران به خاطر کمک هایشان تشکر میکنند. شکرگزاری احساسات خوب را تقویت میکند و باعث افزایش شادی زندگی میشود.

19.درآمد و سرمایه خود را مدیریت میکنند.
مدیریت مالی یکی از مهمترین عادات روزانه افراد موفق است. آن ها میدانند که باید پول خود را در کجا خرج کنند و در این رابطه از نظر متخصصان این حوزه هم کمک میگیرند.

20. ولخرجی نمیکنند.
ولخرجی کردن میتواند تمام تلاش های طولانی مدت افراد را خراب کند. افراد موفق از این موضوع آگاهند و همیشه مدیریت پول و سرمایه خود را در دست دارند.

21. برای خوشحالی خود به اندازه کافی هزینه میکنند.
آن ها میدانند زندگی فقط کار و پول درآوردن نیست. خوشحالی و شادی میتواند غذا خوردن در رستوران مورد علاقه یا بیرون رفتن با دوستان باشد.

22. بیرون بریزید:
یاد بگیرید که چیزهایی که نیاز ندارید را دور بریزید. این چیز مهمی برای روشن کردن ذهن شماست، اما گاهی اوقات شما باید چیزی را به شکل فیزیکی بیرون بریزید تا احساس سبکی بکنید. بنابراین از مجلات قدیمی، ژورنال ها، برنامه های تلفنی و یا روزنامه را دور بریزیر و ببینید که چگونه رفتار شما در طول روز تغییر می کند.

عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

افراد موفق دنیا در مورد عادات صبحگاهی خود چه می گویند؟


طبیعی و ثابت قدم باشید
دن مارتل کارآفرین در مورد عادات صبحگاهی خود می گوید :نرمش، نوشیدنی سبز، مدیتیشن. در همه حال و وضعیت اینها اولینکارهایی است که من صبح ها انجام می دهم. مدتهاست که به این نتیجه رسیده ام که اینها به بازسازی بدن و ذهنم و البته رساندن سوخت لازم برای به اجرا در آوردن نهایت استعدادم لازم است و کمک می کند.

زیر دوش برنامه ریزی کنید
کُلین متیوز می گوید:هنگامی که در حال دوش گرفتن هستید ، به طور ذهنی هر آنچه را که باید در طول روز انجام دهم برنامه ریزی می کنم. سپس دقیقا همین کار را برای آن چیزهایی که قصد دارم انجام گیرد تکرار می کنم .

عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

زمانی برای شکرگزاری در ابتدای روز اختصاص دهید
بکی رایت میگوید :من پنح علت مهم شکرگزاری ام را در مقاله ام نوشته ام که در طول روز مرا با انرژی مثبت و ذهنی باز و سالم نگاه می دارد.

برای روز و هفته تان هدف تعیین کنید
دن مرفی می گوید:به طور کلی من عادت دارم برای هدف هفته ام، صبح های دوشنبه، دو سه کار مهمی را که باید از ساعت هفت صبح انجام دهم تعیین کنم. زمانی که روزی کارهایم مرا دچار سردرگمی می کند می توانم به آن کارهایی که مشخص کرده ام نگاهی داشته و برای دستیابی به آنها تمرکز کنم.

عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

دست آوردهای آینده را مجسم کنید
ای جی کومار می گوید:من یک عادت صبحگاهی خاص دارم و برای اتجام آن چشم هایم را به مدت ده دقیقه می بندم و سپس در کمال آرامش اهدافم را تصویر سازی می کنم. به حدی حقیقی مجسم می کنم که انگار به واقع به آنها دست یافته ام و تنها تصور نیست.

ذهنتان را پاک کنید و برای امروزتان آماده باشید
برد کریسپ می گوید :کار مهمی است و من تمام صبحم را مشغول پاک کردن ذهنم هستم تا برای آنکه از پس چالش های روز بر بیایم آمادگی داشته باشم. من صبح ها را با ورزش، صبحانه ای سبک و قهوه آغاز می کنم تا کارها را به روان ترین شکل ممکن پیش ببرم ؛ علاوه بر اینها موسیقی نیز در کنار کارهای صبحگاهی من همیشه حاضر است.
 

افراد موفق چگونه زمان را مدیریت می کنند؟

شما میتونید دوباره پول جمع کنید، دوستان جدید پیدا کنید، یک شرکت جدید تاسیس کنید یا شغل دیگری پیدا کنید؛ اما نمی توانید ساعت های امروز را برگردانید.دقایق وقتی بروند دیگر برنمیگردند تصور کنید اگر زمان را میشد خرید چه قدر از مشکلات ما رفع میشد؟ حالا که این شرایط برای ما نیست باید مثل آدم ها موفق قدر آن را بیشتر بدانیم و مهارت های برنامه ریزی و مدیریت زمان را یاد بگیریم.
 

تقسیم عادلانه زمان در بین انسان های دنیا

زمان تنها منبعی که بین همه انسان ها به صورت عادلانه تقسیم شده است.

بعضی از افراد از همان ابتدای به دنیا آمدن پول بیشتری نسبت دیگران دارند.

بعضی از افراد از زمان به دنیا آمدن یا دوران کودکی روابط مهمی با افراد تاثیرگذار دارند.

بعضی افراد توانایی و اطلاعات درستی دریافت میکنند چون در محیط مناسب تری از دیگران قرار دارند.

اما همه ما در تمام روزهای زندگیمان ۲۴ ساعت داشته ایم و در ادامه هم همینطور خواهد بود. زمان تنها منبع عادلانه بین مردم دنیاست.
 

 چرا ما نتایج متفاوتی از این ۲۴ ساعت مشابه دریافت میکنیم؟

افراد موفق میدانند که زمان مهمترین منبعی است که ما در زندگی داریم. چون کم است؛ چون تجدید پذیر نیست و چون عادلانه تقسیم شده است.

همه به یک میزان از این منبع گرابها دارند و شما نمیتوانید یک بار دیگر بازی را از اول شروع کنید. تنها کاری که از شما بر می‌آید این است که کیفیت بازی را بالا ببرید!

ممکن است شما بارها تلاش کرده باشید که کارهای روزتان را با برنامه جلو ببرید و همه آن ها را تمام کنید. اما ناگهان ساعت را نگاه میکنید و میبینید زمان شما رو به اتمام است و کلی کار انجام نشده دارید. با خودتان فکر میکنید که چه اشتباهی کردید که به نتیجه خوبی نرسیدید. در این زمان ها صبر کنید و یک نفس عمیق بکشید!
 

موفق ترین مردم دنیا

هم مثل شما این لحظات را تجربه کرده اند. آن ها انسان هایی متفاوت از ما نیستند. تنها تفاوت اینجاست که آن ها مهارت های مدیریت زمان را یاد گرفتند. آن ها هم روزی تلاش کردند که بفهمند از چه راهی میتوانند بهره بیشتری از دقایقشان ببرند و بعد از آن به سمت موفقیت قدم برداشتند.
 

انسان‌های موفق در وعده‌ی صبحانه چه می‌خورند؟

انسان‌های موفق به درستی درک کرده‌اند که وعده‌ی صبحانه کمک‌شان می‌کند مابقی روز را پرانرژی بمانند. ‌این افراد طرفدار صبحانه‌ی سبک هستند و معمولا هر روز همان صبحانه‌ی همیشگی را می‌خورند. آنها خوب می‌دانند صرف صبحانه چقدر برای سلامتی مهم است و به همین دلیل هرگز این وعده‌ی اصلی را جا نمی‌اندازند.

* صبحانه‌ی جان مَک‌کی (John Mackey)، مؤسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای هول فودز (Whole Foods)، یک اسموتی تهیه شده از بادام، جوی دو سر، شیر برنج یا سویا، میوه‌های تازه و کلم کالی یا اسفناج است.

* اَل راکِر (Al Roker)، چهره‌ی محبوب تلویزیون آمریکا، بین ساعت ۷:۴۰ تا ۸:۱۵ صبح یک اسموتی پروتئینی می‌نوشد که مخلوطی از پودر پروتئین، پودر فیبر، حدود ۲۲۵ گرم شیر بادام، توت‌های یخ‌زده، زنجبیل و مقدار خیلی کمی شهد گیاه آگاو (جایگزینی برای شکر) است.

* مارگارت تاچر که به لقب بانوی آهنین شهرت دارد، طرفدار پروپاقرص وعده‌ی صبحانه البته از نوع سبکش بود. تاچر در سال ۱۹۷۹ در یک مصاحبه گفت که صبحانه‌ی او اغلب شامل قهوه و نصف گریپ‌فروت است.

* ریچارد برانسون ترجیح می‌دهد در وعده‌ی صبحانه سالاد میوه و میوزلی (نوعی صبحانه‌ی تشکیل شده از غلات که به ویژه در آلمان و سوئد رایج است) میل کند.
 

انسان‌های موفق چگونه افکار خود را متمرکز می‌کنند؟

عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

همه‌ی ما روزمره با سیلی از افکار گوناگون درگیر هستیم که مانع تمرکزمان می‌شوند و نمی‌گذارند به ایده‌های خلاقانه دست پیدا کنیم. اما انسان‌های موفق با آزمون‌وخطا به خوبی دریافته‌اند که چگونه می‌توانند ذهن خود را متمرکز کنند و از حجم انبوه افکار مزاحم خلاص شوند.

* کاتیه رِی (Katie Rae)، مدیرعامل شتاب‌دهنده‌ی تِک‌اِستارز در بوستون (TechStarsBoston) و مؤسس صندوق سرمایه‌گذاری Project 11، عادت دارد موقع فکر کردن در حال حرکت باشد و به همین دلیل معمولا در چنین مواقعی به دوچرخه‌سواری یا دویدن روی می‌آورد و گاهی نیز ساعت‌ها تنهایی رانندگی می‌کند.

من افکارم رو با استفاده از یه ضبط صوت ضبط می‌کنم. بعضی آدما ذاتا نویسنده‌ن، اما من باید حرف بزنم. در همچین مواقعی به افکارم اجازه می‌دم راحت بیرون بریزن. البته باید تنها و در حال حرکت باشم.

* راشِل اِسکلار (Rachel Sklar)، نویسنده و فعال حقوق زنان، باید در حال حرکت مثلا پیاده‌روی یا دویدن باشد تا بتواند افکار خود را جمع‌وجور و متمرکز کند. جالب‌تر اینکه او از محدودیت زمانی و مکانی مثلا بودن در هواپیما یا قطار به عنوان یک فرصت فوق‌العاده برای تمرکز افکار و دستیابی به ایده‌های خلاقانه یاد می‌کند.

* اِسکات آدامز (Scott Adams)، خالق داستان مصور دیلبِرت (Dilbert)، برای اینکه بتواند تمرکز خود را حفظ کند از ساعت ۵ صبح شروع به کار می‌کند، چرا که افکارش در این ساعت هنوز درگیر وظایف روزمره نشده‌‌اند.
 

انسان‌های موفق درباره‌ی چه موضوعاتی مطالعه می‌کنند؟

عادت کلیدی روزانه افراد موفق دنیا را بشناسید

* دیوید کاش (David Cush)، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ویرجین آمریکا (Virgin America)، صبح‌ها بعد از چک کردن ایمیل و تماس‌های تلفنی به باشگاه می‌رود تا دوچرخه بزند و در حین استفاده از دوچرخه‌ی ثابت، روزنامه می‌خواند.

*دِیو گیروآرد (Dave Girouard)، مدیرعامل شرکت خدمات مالی آپ‌اِستارت (Upstart)، به روزنامه‌خوانی عادت دارد، اما هر وقت که بتواند علاقه‌مند است به سخنرانی‌های وینستون چرچیل نیز گوش کند.

* جونا پِرِتی (Jonah Peretti)، از مؤسسان رسانه‌ی اینترنتی بازفید، در مسیر رفتن به محل کار بخش ورزش یا کسب‌وکار روزنامه‌ی نیویورک تایمز را می‌خواند.

* تیم آرمسترانگ (Tim Armstrong)، مدیرعامل شرکت خدمات رسانه‌ای اِی‌‌اُاِل (AOL)، معمولا حدود ساعت ۸ شب از محل کار به منزل بازمی‌گردد و برای دو دختر کوچک خود کتاب می‌خواند.

اونا معمولا برنده میشن و من مجبور می‌شم دو سه‌تا کتاب براشون بخونم.

* جان کارنی (John Carney)، نویسنده و ویراستار سابق خبرگزاری سی‌اِن‌بی‌سی به فلاسفه‌ی باستان و بیش از همه به افلاطون، سقراط و گزنفون علاقه‌مند است.

* بیل گیتس، اسطوره‌ی دنیای فناوری، شب‌ها برای اینکه خوابش ببرد مطالعه می‌کند. او سالی حدود ۵۰ جلد کتاب می‌خواند و به موضوعات متنوعی از تنیس گرفته تا علم ژنتیک و شیوه‌های رهبری علاقه‌مند است.


منبع: سایت نمناک
سایت شهر موفقیت
سایت چطور


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.