مهمترین اطلاعات در مورد تحصیل داروسازی در آلمان

قطعا برای دستیابی به هدف موثر آموزش و تحصیل شما، سطح بالایی خواهد داشت و چنین آموزش سطح بالایی قاعدتا ثمر بخش خواهد بود
پنجشنبه، 4 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
مهمترین اطلاعات در مورد تحصیل داروسازی در آلمان
در رشته داروسازی، یادگیری شما اکثرا جنبه نظری و عملی دارد و به شما نحوه ساخته شدن داروها، آموزش داده می شود. تحصیل در رشته داروسازی شامل یادگیری عملی مراحل آماده سازی داروها می‌شود. با اتمام دوره لیسانس، تمامی روش‌ها و مراحل داروسازی را یاد خواهید گرفت. همچنین در دوره لیسانس، دانشجویان با نحوه واکنش بدن نسبت به داروهای مختلف آشنا می‌شوند و مهمتر از همه اینکه در مورد انواع مختلف داروها دانش کسب می‌کنند.

رشته داروسازی به هیچ وجه رشته آسانی نیست چرا که این رشته گستره علمی بسیار وسیعی دارد. تسلط به زبان، برای موفقیت در رشته داروسازی حائز اهمیت است.

وقتی وارد رشته داروسازی می‌شوید، اکثر وقت شما صرف تحقیق در آزمایشگاه خواهد شد. این رشته شامل گرایش‌هایی همچون شیمی دارویی، فارماکولوژی (داروشناسی) و داروسازی بالینی میشود.

بنابراین اگر قصد تحصیل در آلمان آن هم در رشته داروسازی را دارید، از همین الان بدانید که قرار است با تجهیزات و وسایل گران‌قیمت و با کیفیت سرو کار داشته باشید. دانشجویان وقت با ارزش خود را صرف تحصیل می‌کنند و در قبال عمری که برای تحصیل میگذارند، انتظار دارند آموزش خوبی ببینند و تحصیلات با کیفیت و سطح بالایی داشته باشند، که این موضوع کاملا منطقی و قابل درک است.

رشته داروسازی ذاتا رشته‌ای است که در آن همیشه با تجهیزات و ابزار با کیفیت سروکار دارید. از طرفی سطح تحصیلات در کشور آلمان به دو دلیل بسیار بالاست، اول به این دلیل که این کشور یک کشور کاملا پیشرفته و مدرن است و دوم بخاطر اینکه دولت این کشور بودجه هنگفتی را صرف آموزش و تحصیل می‌کند. به همین دلیل کیفیت تحصیلی در کشور آلمان، در سراسر جهان مشهور است.

شما از طریق سیستم‌های کامپیوتری فرصت یادگیری و مطالعه علمی الگوریتم‌ها و مدل‌های آماری را خواهید داشت که این مورد نیز به نوبه خود میتواند به خلاقیت شما کمک کند. آموزش و تحصیل شما، سطح بالایی خواهد داشت و چنین آموزش سطح بالایی قاعدتا ثمر بخش خواهد بود. بنابراین یک فرصت عالی برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته داروسازی در آلمان پیش روی شماست.

مهمترین گرایش های رشته ی داروسازی :

شیمی دارویی
تجزیه و تحلیل داروها
فارماکولوژی(دارو شناسی) و سم شناسی
داروسازی بالینی و بیوشیمی
داروسازی عمومی، معدنی و آلی
مبانی فیزیک و شیمی فیزیک
زیست مواد دارویی

مدت زمان تحصیل داروسازی در آلمان

تحصیل در رشته داروسازی ۸ ترم یعنی چهار سال به طول می‌انجامد. در طول تحصیل، شما باید دو دوره آموزشی که هر کدام ۴ هفته است را بگذرانید. یکی از این دوره‌های آموزشی در داروخانه‌های عمومی برای آشنایی با جنبه کاربردی این رشته خواهد بود.

با اتمام دوره‌های اصلی که ۴ ترم طول می‌کشد، شما اولین آزمون سراسری خود را پاس می‌کنید. با اتمام دوره دوم که ۴ ترم دیگر طول می‌کشد، می‌توانید آزمون سراسری دوم را پاس کنید. برای کار به عنوان داروساز پس از تحصیل در رشته داروسازی، باید یک سال آموزش عملی نیز بگذرانید. برای اخذ مجوز حرفه داروسازی، باید بعد از گذراندن یک سال آموزش عملی، یک آزمون داروسازی بدهید و بعد از قبولی در این آزمون می توانید درخواست صدور مجوز بدهید.

تحصیل داروسازی در آلمان به زبان انگلیسی

تحصیل به زبان انگلیسی آسان است و میتواند فرصتی برای بهتر کردن زبان انگلیسی باشد. اما اگر میخواهید در رشته داروسازی مدرک فوق لیسانس بگیرید، مهارت دانش زبان انگلیسی شما باید بالا باشد. چراکه در این مقطع تحصیلی، انواع تکنیک‌های ساخت دارو را مطالعه خواهید کرد و همچنین تاثیرات داروهای مختلف روی بدن انسان را بررسی خواهید نمود.

در حین تحصیل ممکن است مجبور شوید با پزشکان و استادان کالج ارتباط برقرار کنید، بنابراین اگر قادر به برقراری ارتباط به زبان آنها نباشید، ممکن است با مشکل مواجه شوید. به همین دلیل قبل از تصمیم گیری به ادامه تحصیل در آلمان باید به فکر یادگیری زبان باشید.

آینده شغلی پس از اتمام تحصیلات داروسازی

 
مهمترین اطلاعات در مورد تحصیل داروسازی در آلمان

فارغ التحصیلان رشته داروسازی عمدتاً به عنوان داروساز مشغول بکار میشوند یا در داروخانه‌های بیمارستانی کار می‌کنند. مدرک داروسازی همچنین فرصت اشتغال در زمینه‌های، تحقیق و توسعه، تولیدات دارو و کنترل کیفیت در صنعت داروسازی را در اختیار شما میگذارد.

علاوه بر این دومین زمینه عمده کاری برای دارندگان مدرک داروسازی، فرصت استخدام در وزارت بهداشت، اشتغال در مراکز خدمات بهداشت عمومی و ارائه خدمات بهداشتی یا اشتغال در سازمان پزشکی قانونی، بهداشت محیط یا تدریس در موسسات آموزشی وجود دارد. پس از گذراندن تحصیلات تکمیلی و اخذ مدرک دکتری امکان اشتغال در زمینه ی تحقیقاتی و آموزشی وجود دارد و میتوانید با آکادمی ها و همچنین ناشران و مجلات تخصصی همکاری کنید.

میانگین درآمد بعد از فارغ التحصیلی چقدر است؟

میانگین حقوق ماهیانه از ۳۳۰۰ یورو در ماه متغیر است. پس از چند سال، حقوق شما به طور متوسط ​​به ۴۲۰۰ یورو در ماه افزایش می یابد.

 
مهمترین اطلاعات در مورد تحصیل داروسازی در آلمان
 

برای تحصیل در این رشته چه رتبه ای باید کسب کرد؟

داروسازی یکی از تخصص‌هایی است که نیاز به کسب معدل بسیار بالایی در مقطع دیپلم دارد. کسب معدل GPA بالای ۹۰ درصد برای دریافت صلاحیت تحصیل در دانشگاه‌های آلمان الزامی است.

برخی از دانشگاه های برتر داروسازی در آلمان

به شما توصیه میکنیم که قبل از تصمیم گیری قاطعانه، خودتان نیز در این زمینه تحقیق کنید و اطلاعات کافی در مورد تحصیلات کارشناسی ارشد رشته داروسازی در آلمان را داشته باشید.

لیست دانشگاه های آلمان برای رشته داروسازی:

دانشگاه فرایبورگ
دانشگاه ماربورگ
دانشگاه فرانکفورت
دانشگاه فرای برلین
دانشگاه وورتسبورگ
دانشگاه کیل آلمان
دانشگاه صنعتی برانشوایگ
دانشگاه گرایفسوالد

برای آشنایی با مراحل سپری کردن دوره‌های آموزشی رشته داروسازی در آلمان و البته دیگر رشته‌ها مقالات سایت https://www.visamondial.com  را مطالعه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.