برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021

گجت ها ابزارهای خلاقانه ای هستند که از تکنولوژی خاصی برخوردارند. هزاران گجت، با کارکردها مختلف استفاده، در جهان وجود دارند. در اینجا برترین ابزارک های سال 2021 که می توانند زندگی بشر را دگرگون کنند، بررسی شده است.
سه‌شنبه، 30 آذر 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021
از بسیاری جهات، سال 2021 سال مهمی برای گجت‌ها بود، تا حد زیادی به لطف بازیکنان بزرگی که برخی از تأثیرات کمبود تراشه را جبران نمودند. دو تا از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان (اپل و گوگل) سخت‌افزارهای خود را اصلاح کردند. سامسونگ یک دستگاه تاشو واقعا کامل عرضه کرد و مایکروسافت قلم سرفیس خود را با یک تغییر به ظاهر کوچک اصلاح نمود که بر کل تجربه استفاده از آن تأثیر می گذارد.
 

برنده جایزه بزرگ: مک بوک برگشت

تراشه M1 اپل در مجموع 16 میلیارد ترانزیستور دارد. می توانید بزرگنمایی کرده و سعی کنید آن ها را بشمارید. در سال 2019، اپل اعلام کرد که قصد دارد از Intel جدا شود، شرکتی که از سال 2006 پردازنده‌های مرکزی مک را تامین می‌کرد. سپس، در پایان سال 2020، کوپرتینو M1 را معرفی کرد. این یک سیستم روی یک تراشه است، به این معنی که یک صفحه سیلیکونی شامل CPU، پردازنده گرافیکی، حافظه سیستم، سخت افزار یادگیری ماشین و تقریباً هر چیز دیگری است که یک کامپیوتر برای کار کردن نیاز دارد. از آنجایی که اپل نرم افزار و سخت افزار اطراف M1 را کنترل می کند، سیستم های آن می توانند لایه های ناکارآمدی را حذف نمایند. این تراشه با تازه‌سازی‌هایی در  MacBook Airو MacBook Pro، لپ‌تاپ‌هایی که تست‌های بنچمارک را برای کلاس‌های خود حذف کردند، عرضه شد. اپل همچنین سیلیکون جدید خود را به Mac Mini و آی مک جدید فوق باریک چسباند. آن ها نیز به همان اندازه چشمگیر هستند. این شرکت قبلاً M1 را با تراشه های جدید M1 Pro و M1 Max به روزرسانی کرده است که در ماه اکتبر عرضه شد. لپ‌تاپ‌های با این جرات در حال حاضر با استفاده از معماری قدیمی از Mac Proهای گران‌تر بهتر عمل می‌کنند. این یک تغییر بزرگ برای اپل بود و حداقل تا کنون، یک دستاورد بزرگ بوده است.
 
برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021

یک دوربین سریع و با وضوح بالا

دوربین‌های دیجیتال سطح بالا معمولاً از عکاسان می‌خواهند بین عکسبرداری با وضوح بالا یا عکسبرداری فوق سریع یکی را انتخاب کنند. با A1، سونی یک سنسور تصویر با حافظه داخلی خود طراحی و آن را با یکی از قدرتمندترین پردازشگرهای تصویر موجود در بازار جفت نمود. در نتیجه، این بدنه پرچمدار می تواند 30 فایل خام 50/1 مگاپیکسلی با وضوح کامل در هر ثانیه ضبط کند، در حالی که 120 محاسبه فوکوس خودکار و نوردهی خودکار را در همان چشمک زدن انجام می دهد. برای سرگرمی بیشتر، عکاسان می توانند شاتر مکانیکی را خاموش کنند و در سکوت عکس بگیرند.

برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021

بازار هنر جدید

NFT های محبوب می توانند با صدها هزار دلار در بازارهای محبوب مانند OpenSea به فروش برسند. در مارس 2021، خانه حراج کریستی اثر یک هنرمند دیجیتالی به نام بیپل را به قیمت 69 میلیون دلار فروخت. این یک نقاشی یا مجسمه نبود، بلکه مجموعه‌ای از توکن‌های غیرقابل تعویض یا همانطور که بیشتر شناخته شده‌اند، NFT بود. این توکن ها در بلاکچین وجود دارند (دفتر کل آنلاین عمومی که تراکنش های مربوط به دارایی های دیجیتال را پیگیری می کند). آن ها را مانند آیتم های مجازی که در یک بازی ویدیویی خریداری می کنید در نظر بگیرید، فقط مالکیت آن IRL است و می تواند هزاران یا حتی میلیون ها دلار ارزش داشته باشد. ورزشکاران و افراد مشهور دلارهای زیادی را برای خرید NFT از پروژه هایی مانند Bored Ape Yacht Club خرج کرده اند. دیزنی حتی برای محبوب ترین شخصیت هایش NFT ساخته است که به همان اندازه نشانه واضحی است که این فناوری از جامعه رمزنگاری پیشی گرفته و به جریان اصلی رسیده است.
 
برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021

یابنده وسایل گمشده

یک حلقه برای نصب آسان AirTags روی یک جاکلیدی دز نظر گرفته شده است. AirTagهای اپل واقعاً دستگاه‌های مکان یاب کوچک بدون GPS هستند که به افراد کمک می‌کنند تا چیزهایی را که مستعد گم شدن هستند، بررسی کنند. این گجت‌ها که با باتری‌های دکمه‌ای Wee کار می‌کنند، از یک اتصال بلوتوث کم مصرف برای پینگ کردن دستگاه‌های اپل در شبکه FindMy این شرکت استفاده می‌کنند. هر تگ می‌تواند اطلاعات موقعیت مکانی فوق‌العاده خاص را از طریق بلوتوث پینگ کند تا به شما امکان دهد از تلفن خود مانند یک آشکارساز استفاده کنید. این شرکت همچنین محافظ‌های ضد تعقیب ایجاد کرده است، بنابراین اگر AirTag شخص دیگری با شما شروع به حرکت کند، می‌تواند هشداری را روی تلفن شما ارسال کند.
 
برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021

اولین گوشی تاشو منطقی ساخته شده

هنگامی که از Galaxy Z Flip3 استفاده می کنید، مانند یک گوشی هوشمند معمولی رده بالا احساس می شود. به طرز عجیبی، این چیزی است که آن را بسیار خاص می کند. هنگامی که گوشی بسته است، بیش از نیم اینچ ضخامت دارد و در طولانی ترین لبه آن تقریباً 3/4 اینچ است. این باعث می شود آنقدر کوچک باشد که تقریباً در هر جیبی جا شود. وقتی گوشی باز شود، صفحه نمایش 6/7 اینچی AMOLED را با گوشی های دستی پرچمدار بزرگ ارائه می دهد. این ارتقاء قابلیت استفاده است که واقعاً جهش بزرگی را ایجاد می کند: صفحه نمایش به لطف یک لایه پلیمری محافظ که به طور ایمن در لبه های کار قرار می گیرد تا از پوسته شدن آن جلوگیری کند. بنابریان، بسیار کمتر در معرض پارگی نسبت به نسخه های قبلی است.

برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021

نجات عکس های قدیمی

یک عکس با وضوح پایین به اندازه کافی کیفیت دارد که پس از ارتقاء خودکار با وضوح فوق العاده چاپ شود. علیرغم آنچه که ممکن است در CSI دیده باشید، "بهبود" یک عکس معمولاً ژگی های دیجیتالی ("قسمت های" قابل مشاهده لبه ها یا خطوط اطراف یک پیکسل در یک تصویر دیجیتال) ایجاد می کند که می توانند جزئیات ظریف را از بین ببرند. یک ویژگی جدید در Adobe Photoshop به نام Super Resolution از یادگیری ماشینی استفاده می کند تا عکس ها را بدون اینکه شبیه JPEG های قدیمی و با کیفیت پایین به نظر برسند، ارتقا دهد. هوش مصنوعی اشیاء مجزا را در صحنه تشخیص می‌دهد تا شکاف‌ها را پر کند بدون اینکه کورکورانه حدس بزند که آن پیکسل‌ها چگونه باید باشند. نتایج می‌توانند عکس‌های مربوط به زمانی را مدرن کنند که 8 مگاپیکسل - کمتر از وضوح صفحه نمایش 4K - بود.
 
برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021

یک تراشه گوشی هوشمند که برای هوش مصنوعی ساخته شده است

گوگل برای گوشی‌های هوشمند Pixel 6 و Pixel 6 Pro خود سیستم روی تراشه خود را به طور خاص برای انجام وظایف بلندپروازانه مانند پردازش تصویر و ترجمه در زمان حال ساخته است. تراشه Tensor شامل دو هسته با کارایی بالا، یک جفت هسته با عملکرد متوسط و چهار هسته کارآمد است. ماژول‌های کارآمد اکثر وظایف معمولی را انجام می‌دهند در حالی که ماژول‌های قدرتمندتر می‌توانند از بین بروند. به عنوان مثال، Pixel 6 می‌تواند در هر فریم ویدیو، ضبط محدوده دینامیکی بالا را اعمال کند، بنابراین فیلم‌ها دارای رنگ‌های پر جنب و جوش هستند و هیچ هایلایت‌های بی‌نظمی ندارند.
 
برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021

واقع گرایانه ترین مداد دیجیتالی

شکل آن با قلم قبلی Surface Slim کمی متفاوت است، اما تغییرات بزرگ در داخل آن اتفاق افتاده است. برنامه Windows Sketchable را در Microsoft Surface Pro 8 باز کنید و با مداد مجازی با قلم اسلیم 2 شروع به طراحی کنید. این حس یک نوک گرافیکی برای کشیدن روی کاغذ با دقت وهم انگیزی را تقلید می کند. گزینه "گچ" را انتخاب نمایید تا حس استفاده از آن نیز تغییر کند و رنگی نسبتاً دقیق با ناخوشایندی بسیار کمتر از کشیدن گچ بر تخته سیاه را ارائه می‌کند. این قلم می تواند به لطف یک تراشه سفارشی در داخل و همچنین موتورهای لمسی استراتژیک قرار گرفته که به طور نامحسوس تکان می خورد و با دقت بسیار بالا می لرزد، این تاثیرات را از بین ببرد.
 
برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021

یک لپ تاپ واقعا ماژولار

اگر لپ تاپ های خود را برای ارتقا باز نمایید، دچار مشکل شده‌اید. این معمولاً شامل چسباندن قطعات در جای خود است که رایانه‌ها را برای تعمیر یا ارتقاء به یک کابوس تبدیل می‌کند. طراحی کاملا ماژولار لپ تاپ Framework از افراد انتظار دارد که قطعات را در صورت شکستن یا منسوخ شدن به راحتی تعویض کنند. اجزای Snap-in تغییر همه چیز از صفحه کلید گرفته تا مادربرد، حافظه و پورت ها را آسان می کند. طرفداران Ardent Right To Repair، iFixit به آن امتیاز 10 از 10 داده است، به این معنی که برای مدت طولانی تری نسبت به دستگاهی که در حال حاضر به آن نگاه می کنید، از مرکز بازیافت خارج می شود. با این سیستم، دارای لپ تاپ هایی می شویم که امکان بروز رسانی قطعات مختلفش به صورت نامحدود فراهم باشد و تا چند سال بتوان از آن استفاده نمود. همچنین، این امکان برای کاربران چنین لپ تاپ هایی فراهم خواهد بود تا  پس ازعرضه سخت افزارهای مورد نظرشان در بازار، به راحتی دستگاه خود را ارتقاء داده و عملکردش را بهبود ببخشند.
 
برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021

مناسب سازی رایانه ها برای استفاده همه افراد

برچسب‌های مخصوص به افراد کمک می‌کنند تا کلیدها یا پورت‌های خاصی را براساس حواس پنجگانه خود پیدا کنند. افراد دارای معلولیت اغلب دستگاه های محاسباتی را تغییر می دهند تا بتوانند به طور موثر با آنها تعامل داشته باشند. کیت دسترس‌پذیری مایکروسافت، در دسترس بودن سیستم های کامپیوتری برای همه انسان ها بدون توجه به کم‌توانی یا شدت معلولیت در فرد را فراهم می نماید. برچسب‌های مخصوص برای کلیدهای کلیدی، یافتن دکمه‌های خاص را بدون نیاز به دیدن آنها آسان‌تر می‌کنند. نشانگرهای درگاه لمسی همین کار را برای اتصال انجام می دهند و زبانه های چسب دار با حلقه ها و تسمه ها باز کردن  جهت تنظیم لپ تاپ ها بدون استفاده از دست را ساده تر می کند. در حالیکه هیچ یک از این افزونه‌های ساده شگفت‌انگیز مهندسی نیستند، اما نشان‌دهنده تلاشی برای دسترسی به رایانه‌های سرفیس برای افراد بیشتری هستند.
 
برترین ابزارک ها (Gadget) در سال 2021
منبع: Popular Science


اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.